МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Класифікація систем.Класифікація систем, як об’єктів будь-якої природи подана у табл. 1.1. Ми пропонуємо вісім рівнів класифікації, кожний з яких має по два класи. Це спроба узагальнити підходи різних літературних джерел [ ]. Всі системи (загальний рівень) можна поділити на матеріальні (фізичні, елтегрічні) та абстрактні (концептуальні). Матеріальні складаються із реально існуючих (природничих або штучних) об’єктів: сонячна система, Земля, людина, комп’ютер і т.д. Абстрактні – із об’єктів, які є продукт людського мислення: ідеї, поняття, категорії, гіпотези, теорії, методології, плани і т.п. На другому рівні (рівень походження) розташовані природні та штучні класи систем. Системи, які виникають в природних процесах, називають природними: Галактика, сонячна система, клімат, гори, ліса, річки і т.п. Якщо людина змінила систему шляхом перетворення її складових, властивостей, зв’язків, то вона називається штучною: поле для вирощування сільгоспкультур, комп’ютер, місто Житомир і т.п. За рівнем визначеності системи розділяють на стохастичні та детерміновані. Якщо складові частки системи взаємодіють точно передбаченим чином, систему називають детермінованою. При її дослідженні не виникає ніякої невизначеності (ентропія дорівнює нулю). Будь-який наступний стан завжди можна передбачити, якщо відомий попередній стан і програма переходу в інші стани. Стохастичні (імовірнісні, випадкові) системи – це складні системи, протилежні детермінованим. Для них точне передбачення стану неможливе, тобто вони завжди залишаються невизначеними з точки зору поведінки. Їх поведінку описують за допомогою методів теорії ймовірності та математичної статистики. Таблиця 1.1
Рівень подібності (аналогії процесів у системах) виділяє системи з характерним однаковим набором вхідних та вихідних величин і однаковою реакцією на зовнішні впливи – ізоморфні системи. Системи можна розділити також за рівнем значимості її елементів на централізовані та децентралізовані. Централізовані системи складаються з нерівнозначних елементів, тобто є домінуючий, визначаючий елемент і підпорядковані елементи. Наприклад: атом, де електрони обертаються навколо ядра; сонячна система; аудиторія, де центральним елементом є викладач і т.п. Децентралізовані системи складаються з елементів приблизно однакової значимості (комп’ютерний клас, система електростанцій тощо). Системи існують у зовнішньому середовищі і обмінюються з ним інформацією, енергією та речовиною. У зв’язку з цим системи поділяють на відкриті (для інформації, для енергії та речовини) та закриті, якщо обмін із зовнішнім середовищем назначений і їм можна знехтувати. На вплив зовнішнього середовища системи реагують по-різному: деякі пристосовуються, інші залишаються пасивними. В залежності з відношенням до зовнішніх впливів виділяють адаптивні системи, які здібні пристосовуватись до зовнішніх змін, та неадаптивні системи. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|