МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Особливості використання дієслівних форм в професійному мовленніОсобливості використання числівників Здебільшого в ділових паперах не обходяться без цифрових даних. Вони вимагають спеціального оформлення. Так. Однозначні числа, що не мають посилань одиниці виміру, в ділових паперах записуються словами. Наприклад: Акціонерне товариство “Нікос” планує закупити не більше двадцяти автомобілів. Коли ж число супроводжується найменуванням одиниці виміру, воно пишеться цифрами. Наприклад: До магазину терміново завезли 150 центнерів картоплі, 40 центнерів яблук. Складні чи складені числівники записуються цифрами. Наприклад: На історичний факультет прийнято 156 студентів. Порядкові числівники вводяться в документи з відповідним відмінковим закінченням. Наприклад: Сьогодні ми виконали своє перше виробниче завдання. Складні слова, де перша частина позначається цифрою, можуть бути написані так: 50 – процентний і 50%; 100-кілометровий і 100 км. Іноді виникають труднощі у вживанні форм однини та множини числівників. Наприклад: Більшість спеціалістів вирішила. Більшість спеціалістів вирішили. Більшість спеціалістів вирішило. Тут усі три варіанти відповідають нормам сучасної української мови. Форма однини рекомендується, якщо у складі речення є слова такого типу: більшість, меншість, решта, частина, ряд, група, безліч, мало і т. д. Наприклад: Решта пацієнтів теж обстежена; більшість американських бізнесменів прибула в Україну. Форма множини рекомендується при однорідних членах речення. Наприклад: І вже не один, а безліч планерів оперізують( а не оперізує) небо. Якщо ж використовуються числівники на позначення великої кількості (а також іменники: сто, тисяча, мільйон, мільярд), то переважає однина. Наприклад: Чотириста сімдесят підприємств прибуло (а не прибули) на виставку; В село повернулось (а не повернулись) сімдесят дев’ять молодих спеціалістів. Якщо вживаються числівники до десяти, то пишеться форма множини. Наприклад: чотири брати, два керівники, три менеджери. Велике значення має використання числівників в усному мовленні. Готуючи доповідь чи звіт, числівники треба записувати прописом і проставляти наголос. Краще будувати речення так, щоб числівники вживалися у називному відмінку. 1.Треба використовувати тільки книжні дієслова ті їх форми : активізувати , дезінформувати , добирається , домінувати , дрейфуючи , знаменувати , подається , регламентувати , символізувати , формулюючи та ін.) 2.Уникати умовного способу. Підприємства виконають замовлення , якщо … 3.Уживаючи ті чи інші форми наказного способу , слід ураховувати конкретну ситуацію, умови спілкування та норми мовного етикету. 4.В актах , наказах , розпорядженнях , службових листах , інструкціях , дорученнях та под. Уживають неозначену форму дієслова (інфінітив). Але слід пам’ятати , що нормативною є форма на –ти , а не на –ть : 5.У документах більшість дієслів має форму 3-ї особи однини , але не припустиме використання коротких форм: допомагає 6.Надавати перевагу активним конструкціям над пасивними або ж використовувати безособову конструкцію з дієслівними формами на –но , -то. У таких текстах ідеться про наслідки якихось заходів чи подій у момент мовлення: Випробування проведено у запланованому режимі 7.Не вживати розмовних (калькованих ) та дієслівних форм теперішнього часу : носить 8. Уживати теперішній час на позначення майбутнього , якщо акцентується обов’язковість чогось : Мітинг розпочинається завтра об 11.00. 9.Не порушувати форми вживання форм залежного слова: свідчити про факти. 10.Широко використовувати дієприкметники ті дієприслівники , але уникати ненормативних форм або заміняти їх іменниками , іменниками з прийменниками (описова конструкція) , дієсловами :обізнаний працівник ; тямущий (тямкий) працівник , який добре знає Читайте також:
|
||||||||
|