Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Інтенсифікація теплообміну

Із загального рівняння теплопередачі випливає, що при заданих поверхні нагрівання та температурному режимі теплоносіїв кількість перенесеної теплоти визначається коефіцієнтом теплопередачі

 

, (6.5)

 

де – відповідно термічні опори тепловіддачі з боку первинного теплоносія, теплопровідності матеріалу стінки, тепловіддачі з боку вторинного теплоносія, теплопровідності забруднень і загальний опір теплопередачі.

При роботі теплообмінника відбувається процес теплопередачі між теплоносіями через поверхню теплообміну та з одним з теплоносіїв і навколишнім середовищем через стінку корпусу. Для зменшення втрат теплоти у навколишнє середовище теплообмін треба зменшити, що досягається установкою теплової ізоляції на корпусі та кришках. При цьому коефіцієнт теплопередачі зменшується за рахунок додаткового термічного опору ізоляції Rіз=δіз/λіз. Теплопередачу між теплоносіями, навпаки, треба збільшити (інтенсифікувати), що зменшить поверхню нагрівання, і, як наслідок, металоємність апарату. Зменшення загального термічного опру може бути досягнуто:

- збільшенням швидкості теплоносіїв, що зменшує термічний опір тепловіддачі Rα, але при цьому збільшується гідравлічний опір теплообмінника і витрати енергії на транспортування теплоносія;

- руйнуванням гідродинамічного пограничного шару теплоносіїв або його зменшенням;

- використанням засобів теплообміну зі зміною агрегатного стану теплоносіїв;

- використанням теплоносіїв з кращими теплофізичними характеристиками;

- застосуванням стінок з шорсткою поверхнею, що збільшує степінь турбулізації потоку;

- застосуванням стінок з більшим коефіцієнтом теплопровідності матеріалів;

- переходом від ламінарного до турбулентного режиму руху теплоносія;

- зміною гідродинамічного руху двофазового потоку;

- зменшенням товщини забруднень.

Головним чинником, що зменшує кількість переданої теплоти в процесі теплопередачі, є термічний опір пограничного шару, а також утворення застійних зон, особливо в міжтрубному просторі. Для ліквідації застійних зон встановлюють розподільні камери. Для руйнування приграничного шару в міжтрубному просторі використовують турбулізатори, які виготовляють у вигляді різних типів оребрення на трубах, особливо з боку низьких коефіцієнтів тепловіддачі. Крім того, оребрення збільшує поверхню теплообміну і коефіцієнт тепловіддачі. Застосовують труби з повздовжніми (рис. 6.13, а), розрізними спіралеподібними ребрами (рис. 6.13, б); поперечними ребрами різного профілю (круглі, квадратні, прямокутні й т.ін.) (рис. 6.13, в), спіральні ребра (рис. 6.13, г). Ефективність ребра залежить від його форми, висоти і матеріалу, воно повинно бути одним цілим з трубою (приварено, припаяно і т.д.). У трубному просторі використовують турбулізуючі вставки (спіралі, діафрагми, диски) (рис. 6.14, а, б) і насадки (кільця, кульки) (рис. 6.14, в), які поміщаються в трубу. Окрім вставок використовують шорстку поверхню у вигляді канавок як усередині, так і ззовні труб. Турбулізатори сприяють швидшому переходу до турбулентного режиму при однакових витратах. У трубах зі вставками у вигляді діафрагми перехід до турбулентного режиму відбувається при Re=140, а без вставок – при Re=2300. Оребрення і турбулізатори збільшують гідравлічний опір теплообмінників.

 

а б
в г
  Рис. 6.13. Труби з оребренням:   а – повздовжнє оребрення; б – розрізне спіралеподібне; в – поперечне; г – спіральне.
Рис. 6.14. Труби з турбулізуючими вставками:   а – вставки у вигляді діафрагми; б – вставки у вигляді дисків; в – спіральні. Рис. 6.15. Схема пластинчасто-спірального теплообмінника:   1, 4 – вхідний і вихідний патрубки первинного теплоносія; 2, 3 – торцеві кришки; 5 – гофровані листи; 6, 7 –вхідний і вихідний патрубки вторинного теплоносія.

 

З точки зору використання явища турбулізації є створення пластинчасто-спірального теплообмінника (рис. 6.15). Поверхня теплообміну складається з штампованих у вигляді хвилі металевих листів 5, які при стиковці утворюють трубний і міжтрубний простір. З торців теплообмінник закривається кришками 2 і 3. Вхід і вихід первинного теплоносія здійснюється через патрубки 1, 4, а вхід і вихід вторинного теплоносія – через патрубки 6, 7.


Читайте також:

  1. Диференційне рівняння конвективного теплообміну.
  2. Інтенсифікація процесу гелеутворення
  3. Інтенсифікація сушки латексних гелів
  4. Інтенсифікація теплопередачі.




Переглядів: 1991

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Вібротеплообмінник для сипких середовищ | Тепловий розрахунок

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.