Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Фінансові інструменти ( третя складова фінансового механізму).

Фінансові важелі ( складова фінансового механізму).

Фінансові важелі та інструменти прийоми дії фінансових методів, конкретні форми розподілу і перерозподілу внутрішнього валового продукту.

До фінансових важелів належать доходи, нагромадження, податки та обов'язкові платежі, неподаткові платежі, міжбюджетні трансферти, витрати, видатки, фінансові резерви, фінансові стимули, фінансові санкції.

Фінансовими інструментами є: ставки податків і обов'язкових платежів, податкові пільги, норми амортизації, норми видатків з у бюджетних установах, фінансові нормативи, відсотки за користуванням кредитом, ставки орендної плати, штрафи, пеня, ліміти, ставки заробіт­ної плати, пенсій, стипендій тощо.

Важливими елементами фінансовими інструментами є фінансо­ві нормативи, ліміти й резерви.

Нормативи характеризують повний рівень забезпечення видатків, різних видів витрат фі­нансових ресурсів ( норми .

Ліміти є певними обмеженнями на витра­ти в інтересах держави, підприємця або громадянина.

Резерви мають нейтралізувати вплив не передбачуваних факторів, що можуть виникнути в майбутньому.

Для зацікавлення суб'єктів господарювання в досягненні кращих результатів використовують такі фінансові інструменти як фінансові стимули:

ü заохочувальні фонди підприємств, які утворюються з прибутку і є головним джерелом коштів для матеріального стимулювання працівників, задоволення соціальних потреб та виробничого розвитку;

ü бюджетне фінансування ефективних напрямів розвитку економіки (у
тому числі дотації підприємствам, діяльність яких має важливе значення для

ü держави; використання державного замовлення; бюджетні кредити; фінансування за рахунок державних коштів державних програм, підготовки і підвищення кваліфікації кадрів, науково-дослідних робіт, природоохоронних заходів тощо);

ü спеціальні фінансові пільги (повне або часткове звільнення від сплати податків застосування диференційованих ставок оподаткування, податковий кредит, надання права на проведення прискореної амортизації).

До фінансових стимулів також відносяться надання податкових пільг, податкових канікул, відстрочення або списання заборгованості по податках, надання державної підтримки та допомоги.

Серед фінансових важелів вагоме місце займають також фінансові санкції як особливі форми організації фінансових відносин, що мають посилити матеріальну відповідальність суб'єктів господарювання за виконання взятих зобов'язань.

До фінансових санкцій належать: санкції за порушення податкового законодавства (пеня, штрафи), санкції за нецільове використання бюджетних коштів; зменшення або призупинення бюджетного фінансування, скасування наданих раніше пільг; зменшення або припинення бюджетного фінансування; вилучення бюджетних коштів, які використані не за призначенням тощо. В умовах ринку роль фінансових санкцій значно зростає. Найбільш поширеними є штраф і пеня.

Штраф — це міра матеріального впли­ву на винних у порушенні законодавства, угод або діючих правил. Накладаєть­ся, як правило, у твердій грошовій сумі.

Пеня застосовується за несвоєчасне виконання грошових зобов'язань і нараховується за кожен день прострочена Розмір пені встановлюється у відсотках від суми простроченого платежу.


Читайте також:

  1. А. Фінансові коефіцієнти
  2. А. Фінансові коефіцієнти
  3. Автомобільний пасажирський транспорт – важлива складова єдиної транспортної системи держави
  4. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  5. Активи як об’єкт фінансового менеджменту
  6. Аналіз ризикованості підприємства на основі показників фінансового стану.
  7. Аналіз руху грошових коштів у контексті нової фінансової звітності Важливим завданням аналізу фінансового стану підприємства є оцінка руху грошових коштів підприємства.
  8. Аналіз фінансового стану
  9. Аналіз фінансового стану торгових підприємств
  10. АНАЛІЗ ФІНАНСОВОГО СТАНУ ТУРИСТИЧНИХ ПІДПРИЄМСТВ
  11. Аналітичні методи та інструменти підтримки прийняття управлінських рішень.
  12. Аудиторський ризик — це ризик того, що аудитор висловить невідповідну аудиторську думку коли фінансові звіти суттєво викривлені.




Переглядів: 1049

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Фінансовий механізм та його роль у реалізації фінансової політики | Нормативно-правове забезпечення( четверта складова фінансового механізму).

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.