1. Розширювати знання учнів про баскетбол як вид спорту, знайомити з визначними спортсменами-баскетболістами.
Виховні:
1. Виховувати стійкий інтерес до постійних занять фізкультурою, бережне ставлення до власного здоров’я.
Інвентар: мати, великі та баскетбольні м’ячі.
№
Зміст уроку
Дозу-
вання
Організаційно-методичні вказівки
І. Підготовча частина
14 хв.
1.
Організація класу.
Шикування у шеренгу. Рапорт чергового про готовність класу до уроку.
- Клас! Рівняйсь! Струнко! Учні 2-го класу до уроку фізкультури готові! Відсутні… Черговий…
Вчитель. Добрий день! Клас! Вільно! (Дає черговому команду стати у шеренгу на своє місце)
1 хв.
Рівняння на носках, спина рівна, плечі відвести назад, голова – прямо, руки витягнуті вздовж тулуба.
2.
Вчитель. Діти на мене подивіться
І веселіше посміхніться.
Скільки у сонця проміння для всіх,
Стільки у нас здоров’я і утіх!
Урок добрим вийти зможе,
Якщо кожен допоможе.
1 хв.
3.
Ознайомлення з завданнями уроку.
Вчитель. Діти! Сьогодні у нас урок-гра «Спритні, дужі, небайдужі на олімпійців бути схожі». Ми спробуємо бути олімпійцями, які протягом виконання завдань уроку підготуються і наближуться до олімпійських чемпіонів.
(Повідомлення завдання уроку).
Вчитель. Зараз перевіримо готовність майбутніх чемпіонів до випробувань.
Звертати увагу на поставу, правильне виконання повороту. Оцінювання поворотів 2-3 учнів
5.
Повільний біг «змійкою», біг «проти ходом»
1 хв.
Вчитель звертає увагу на дотримання дистанції, правильну поставу ніг, рук.
6.
Психогімнастика. Тренінг.
Діти, сядьте на підлогу. П’яточки разом, коліна розвернуті в сторони, руки на коліна, очі закрили.
- Ранок. Всі сплять. Я – сонечко. Я – велике, тепле сонечко. Я прокидаюсь, потягуюсь, посилаю всім свої промінчики. Я дарую своє тепло усьому живому. Я з усіма привітаюсь. Я радію. Я несу радість. Я роздаю добро, ласку, силу. Я пробуджую всіх, прокидайтесь.
1 хв.
Слідкувати за вмінням дітей розслабитись, увійти в образ, правильно дихати
Маша. Ой, Міша, подивись, що ці діти роблять?
Мішка. Вони на уроці фізкультури, займаються спортом.
Маша. Мішка, а ти спорт любиш?
Мішка. Дуже!
Маша. Давай попросимося до них на урок!
Мішка. Давай.
Вчитель. А хто це потрапив до нас на урок?
Маша. Це ми – Маша і Мішка. Ми хочемо стати олімпійськими чемпіонами і навчитися гри в баскетбол.
Вчитель. Це дуже похвально. Ставайте з Мішкою разом з нами.
1 хв
7.
Бігові вправи:
а) біг, високо піднімаючи гомілки;
б) закидання п’яток назад;
в) закидання п’яток у боки;
г) стрибок у русі поштовхом однієї ноги.
2 хв.
Звертати увагу на правильне виконання вправ, дисципліну та увагу учнів.
8.
Перешикування у колону по три
1 хв.
Правильне перешикування та розмикання.
9.
Комплект загально розвивальних вправ.
Вчитель. Любий Міша, ми знаємо, що ти любиш багато спати. Тож послухай поради від дітей.
1. Всім відомо - це чудово,
Коли кожен з нас здоровий.
Треба тільки знати,
Як здоровим стати!
2. Кожного разку за розпорядком
Маєш ти робить зарядку.
3. Спорт любити слід – проживеш сто літ.
Мішка. Спасибі, діти. Навчіть мене своєї фіззарядки і я її буду, як ви, робити кожного ранку.
4 хв.
Комплекс ЗРВ:
1. Повороти голови.
2. Кругові рухи у плечовому поясі.
3. Нахили вправо, вліво, ноги нарізно.
4. Повороти тулуба вправо, вліво.
5. Нахил вперед, назад.
6. Махи ногами.
7. Випади вліво і вправо.
8. Стрибки.
9. Присідання.
Ритмічне виконання, правильне виконання вправ.
Ноги від підлоги не відривати.
Ноги прямі, голова дивиться вперед.
Широкий випад.
ІІ. Основна частина
22 хв.
1.
Перешикування в колону по одному. Теоретичний матеріал.
Мішка. Я мрію стати справжнім чемпіоном. Ось як:
- олімпійська чемпіонка 2000 р. з плавання Яна Клочкова;
- український легкоатлет, олімпійський чемпіон у стрибках з жердиною 1998 р., п’ятиразовий чемпіон світу Сергій Бубка;
- чемпіон світу з шахів 2001 р. Руслан Пономарьов;
- заслужений майстер спорту з плавання на 100 м брасом, чемпіон світу 2001, 2002 р.р. Олег Лісогор;
- дворазова олімпійська чемпіонка зі спортивної гімнастики 1996 р. Лілія Подкопаєва.
2.
Показ основних рухів у баскетболі.
Робота з дидактичним матеріалом:
а) вправи з великим м’ячем;
б) вправи з баскетбольним м’ячем.
5 хв.
Виправляти помилки, звернути увагу на положення кисті рук та пальців.
3.
Робота в парах над засвоєнням теоретичного матеріалу:
а) підкидання та ловіння м’яча однією рукою;
б) підкидання та ловіння м’яча двома руками;
в) кидки м’яча в ціль однією та двома руками з наступним ловінням його після відскоку від стіни та підлоги.
10 хв.
4.
Рухливі ігри:
«Захисник фортеці», «Влучно в ціль».
7 хв.
Організувати ігри так, щоб діти рухались протягом усієї гри.
Даний урок відповідає календарному плануванню з фізичної культури в 2 класі. Застосовані фронтальний, груповий, ігровий методи при виконання вправ із великим та баскетбольним м’ячем. Теоретичний матеріал про видатних українських спортсменів подається у вигляді інсценізації.
Акцентується увага на розвиток спритності, швидкості, точності засобами рухливих ігор.
Розробка уроку пропонується для вчителів початкових класів.