1. Сутність операційного менеджменту.
2. Оцінка ефективності підприємства і менеджменту.
3. Особливості японського менеджменту.
4. Особливості американського менеджменту.
Агент
| −
| юридична чи фізична особа, яка виконує певні операції за дорученням, від імені й за рахунок іншої особи
|
Адміністрування
| −
| організаційно-розпорядча діяльність менеджерів, керівників та органів управління
|
Акціонер
| −
| юридична чи фізична особа, яка купує акції (цінні папери) фірми, які дають право на отримання відповідної частини прибутку (дивіденду)
|
Актив
| −
| всі наявні ліквідні цінності фірми на певну дату
|
Акціонерне товариство (АТ)
| −
| організація, статутний капітал якої сформовано за рахунок пайових внесків акціонерів шляхом придбання ними акцій даної організації. АТ бувають відкритого й закритого типу. Відкритий тип передбачає продаж акцій усім бажаючим, а закритий – розповсюдження акцій обмеженому колу осіб або тільки власним працівникам
|
Асоціація
| −
| договірне об’єднання, яке створено з метою постійної координації господарської діяльності. Асоціація не має права втручатись у виробничу й комерційну діяльність будь-кого з її учасників
|
Аудит
| −
| незалежна зовнішня перевірка даних про економічні дії і процеси, що відбуваються на підприємстві, їх відповідність певному критерію та доведення наслідків перевірки до зацікавлених органів
|
Баланс
| −
| бухгалтерський звіт за певний період діяльності (місяць, квартал, рік), який показує активи, пасиви й власний капітал фірми
|
Бізнесмен
| −
| це той, хто „робить гроші”, власник капіталу, що знаходиться в обігу і дає доход
|
Біржа
| −
| форма оптового ринку, постійно функціонуюча структура, де здійснюються угоди щодо купівлі-продажу цінних паперів (фондова біржа), товарів (товарна біржа) та валют (валютна біржа)
|
Біхевіоризм
| −
| науковий напрям у психології, менеджменті, який вивчає поведінку людей ( від англ. bihevior – поведінка) та її залежність від різних факторів впливу
|
Бюджет
| −
| механізм розподілу обмежених ресурсів організації
|
Бюрократизм
| −
| формальне виконання посадових обов’язків, або ухилення від них апаратом управління чи адміністрацією
|
Валовий прибуток
| −
| залишок прибутку, отриманого від підприємницької діяльності після відрахування всіх витрат на її здійснення
|
Вертикальне зростання
| −
| злиття фірм, майнові та господарські інтереси яких визначаються зв’язком „постачальник-покупець”
|
Горизонтальне зростання
| −
| розміщення конкретних працівників за окремими підрозділами (відділами) відповідно функцій
|
Диверсифікація
| −
| всебічний розвиток; одночасний розвиток виробництва кількох видів товарів, робіт, послуг; завоювання ринку
|
Дилер
| −
| уповноважений підприємством торговий агент, що представляє інтереси організації, проводить збутову діяльність і отримує за це наперед обумовлену винагороду
|
Життєвий цикл товару
| −
| це час, протягом якого новий товар проектується, впроваджується у виробництво, завойовує частину ринку, насичує ринок, а потім витісняється більш сучасним товаром
|
Ієрархія
| −
| „скалярний ланцюжок” - принцип загального підпорядкування, за яким ведеться розподіл повноважень, обов’язків, робіт і завдань в організації
|
Комунікації
| −
| канали передачі й отримання інформації, якими користуються члени колективу
|
Конкуренти
| −
| наявні чи потенційні суперники, які переслідують схожі інтереси, прагнуть досягнення тієї ж мети, виробляють аналогічну продукцію, функціонують на тому ж ринку, орієнтовані на задоволення тієї ж потреби споживачів
|
Конкуренція
| −
| суперництво між виробниками за кращі, більш вигідні умови постачання, виробництва і збуту товарів
|
Контрольний пакет акцій
| −
| частка акцій в капіталі компанії, яка дає їх утримувачу право ухвалювати господарські рішення і розпоряджатися власністю компанії
|
Концерн
| −
| статутне об’єднання підприємств промисловості, наукових організацій, транспорту, банків, торгівлі тощо на основі повної фінансової залежності від одного або групи підприємців
|
Корпорація
| −
| договірне об’єднання, створене на основі поєднання виробничих, наукових та комерційних інтересів з делегуванням окремих повноважень централізованого регулювання діяльності створеному органу
|
Ліквідність
| −
| спроможність фірми швидко перетворити свої основні й оборотні засоби в грошові кошти (готівку)
|
Макроекономіка
| −
| розділ економіки, що вивчає крупномасштабні економічні явища, зокрема такі, як інфляція, безробіття, економічне зростання чи занепад
|
Мікроекономіка
| −
| розділ економіки, що досліджує сукупність дій, переваг, уподобань та вибору, здійснених на рівні підприємств
|
Маркетинг
| −
| орієнтована на ринок (збут) стратегія підприємницької діяльності; система організації збуту продукції, що грунтується на комплексному вивченні ринку та можливостей підприємства у забезпеченні потреб споживачів
|
Підприємництво
| −
| господарська діяльність підприємця, якому притаманне новаторство, пошук ефективних способів використання ресурсів, прагнення до перспектив нових можливостей
|
Підприємець
| −
| людина, яка здійснює бізнес, розпочинає нову справу, реалізує певні впровадження, вкладає власні кошти в розвиток підприємства
|
Ринок
| −
| сукупність існуючих і потенційних продавців та покупців товару (послуг)
|
Фірма (підприємницька структура)
| −
| будь-яка організаційно-господарська одиниця, що здійснює підприємницьку діяльність у галузі промисловості, торгівлі, будівництва, транспорту, сервісу, побутового обслуговування тощо
|
| | | |