Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Торгові меблі

Сучасні торгові меблі для магазинів — це важливий елемент інтер'єру, що визначає зовнішній вигляд магазинів або торговельних павільйонів загалом. Ретельно продумані торгові меблі роблять магазин зручним для покупців.

При виборі торгових меблів для оснащення магазину необхідно вра­ховувати спосіб обслуговування покупців, особливості продажу і зберігання конкретних груп товарів, частоту поповнення запасів, обсяг їх продажу.

Торгові меблі, встановлені на торгових площах, призначені не тільки для розміщення товарів, але і щоб представити товар покупцю в найбільш вигідному варіанті.

Меблі підприємств торгівлі класифікують:

— призначенням — для викладення і продажу товарів (гірки пристінні і острівні, прилавки), для показу (вітрини), для перевезення і продажу (контейнери), для зберігання (стелажі і піддони), для підготовки товарів (столи для фасовки), для розрахунків з покупцями (касові кабіни, кабіни контролерів-касирів), для створення зручностей для покупців (столи для упаковки і укладання товарів у сумки, пристрої для зберігання сумок покупців);

— за місцем використання — для торгових залів (для продажу то­варів), підсобних приміщень (для приймання, зберігання і підготовки до продажу);

— способом установки — пристінні (встановлюється вздовж стін торгового залу, за його периметром), острівні (встановлюється в центрі залу), навісні (кріпиться на стінах торгового залу), вбудовані (вмонто­вується в поглиблення стін);

— товарним профілем — спеціалізоване обладнання (для продажу конкретного виду товарів: хліба, овочів, живої риби і т.п.) і універсальне (для продажу будь-яких видів товарів);

— методом продажу — для магазинів самообслуговування або для магазинів, що використовують традиційний метод продажу;

— конструкцією — нерозбірні і збірно-розбірні; поличні, каркасні;

— за матеріалом виготовлення — пластикові, скло з дзеркалами, ме­талеві, дерев'яні, комбіновані із застосуванням металу, ДСП, скла і пластику в різних сполученях.

До меблів, що встановлюються в магазині, пред'являють експлуа­таційні, технічні, ергономічні, економічні, естетичні і санітарно-гігієнічні вимоги.

Експлуатаційні вимоги передбачають створення максимальних зруч­ностей як для покупців при виборі товарів, так і для працівників торгівлі при обслуговуванні покупців: зручне викладення, наочну демонстрацію товарів; достатню місткість для укладання робочого запасу товарів і можливість оперативного поповнення цього запасу; забезпечення збе­реження товарів; оптимальне використання площі торгового залу; до­статню міцність.

Технічні вимоги включають простоту та зручність конструкції, стан­дартизацію, уніфікацію і типізацію обладнання.

Меблі для підприємств торгівлі повинні мати збірно-розбірну кон­струкцію та бути універсальними. Універсальні збірні меблі складаються з уніфікованих вузлів і дета­лей, з яких можна збирати вироби різного розміру і призначення.

Уніфікація передбачає одноманітність усіх типів і розмірів меблів, що випускаються.

Типізація означає вибір певних типів та розмірів меблів і здійснюється шляхом розробки типових проектів.

Стандартизація — встановлення обов'язкових вимог до основних типів і розмірів обладнання, до матеріалів, використовуваних для виго­товлення, якості виготовлення, правил транспортування, упаковки, приймання і зберігання, які відображені в стандартах і сертифікатах якості. Основні розміри обладнання змінюють на основі модуля за­вдовжки 100 мм.

Ергономічні вимоги передбачають оптимальні (найбільш зручні) розміри торгових меблів (довжину, висоту, глибину полиць, відстань між ними й ін.), розроблені з урахуванням пропорцій фігури людини се­реднього росту, що забезпечує найменшу стомлюваність для працівників торгівлі при викладенні робочого запасу товарів, а також зручність вибору товарів для покупців.

Висоту обладнання встановлюють відповідно до зросту людини, а глибину — відповідно до довжини витягнутої руки.

Найоптимальніша висота розміщення товарів — 800…1800 мм. Пристінні гірки випускають заввишки не більше 2200 мм: верхні полиці розташовують на висоті не більше 2000 мм, а нижні — не менше 250 мм від підлоги, завширшки, відповідно, 200 і 600 мм.

Верхню зону гірок використовують для установки освітлення і рек­ламних пристосувань. У приміщеннях для зберігання товарів висота стелажів при ручному укладанні не повинна перевищувати 2 500 мм, а глибина — 900 мм.

Економічні вимоги визначаються при проектуванні і виготовленні меблів. При цьому прагнуть до того, щоб вони були недорогими і економічними в експлуатації. Витрати на виготовлення торгових меблів за­лежать від вартості матеріалів, трудомісткості виробництва, застосуван­ня сучасних, прогресивних технологій. Як матеріали використовують замінники деревини, пластмаси і метал. Для зниження трудомісткості широко застосовують уніфіковані вузли і деталі.

Естетичні вимоги визначають форму, пропорції і колір меблів відповідно до функціонального призначення і художньо-архітектурного оформлення залу. Для поліпшення показу товарів меблі повинні бути відкритими, малопомітними, мати колір, на фоні якого товар добре виділяється. Джерела освітлення повинні освітлювати товар, але не сліпити покупця.

Формою, кольором і пропорціями меблі мають гармонувати з загаль­ним інтер'єром торгового залу магазина. Уміле використання різних об­робних матеріалів надає торговим меблям приємний зовнішній вигляд.

Санітарно-гігієнічні вимоги. Конструкція меблів повинна дозволяти легко очищати і прибирати самі меблі і приміщення, в яких вона вста­новлена. Поверхня її повинна бути гладкою, без виступів, поглиблень, гострих кутів і щілин. Для виготовлення меблів необхідно використову­вати матеріали, що не вступають у хімічну взаємодію з товарами, з яких легко видаляються пил і бруд за допомогою звичайних миючих засобів.

Меблі для торговельних залів

Основними типами обладнання для торгових залів є

Ø гірки (стелажі),

Ø стенди,

Ø вішала,

Ø примірювальні кабіни,

Ø прилавки,

Ø вітрини,

Ø контейнери (тарообладнання),

Ø касові бокси,

Ø системи «вхід-вихід» тощо.

Торгові гірки (стелажі) призначені для викладення, показу, продажу і зберігання робочого запасу товарів. Вони оснащуються полицями, ко­шиками, підшафниками й іншими конструктивними елементами з ура­хуванням асортименту товарів, що продаються, і методу їх продажу.

Завдяки універсальній розбірній конструкції торгових стелажів за­безпечується максимальна ефективність заповнення магазинів з будь-якою конфігурацією приміщень. Висока надійність і простота розбірної конструкції дозволяє багато разів без істотних витрат збирати і демонтувати торгові стелажі.

Основними елементами стелажів є:

Стійка перфорована — основний елемент несучої конструкції стела­жа, є прямокутною трубою з перетином 40x80 мм і кроком перфорації 22 мм. Перфорація стійки дозволяє встановлювати такі елементи: крон­штейни, полиці, задні панелі і балдахін, а також регулювати висоту по­лиць кроком 50 мм. Стандартна висота стійки: 1000, 1300, 1600, 1900, 2200 мм;

Опора стійки — елемент, призначений для кріплення стійки і уста­новки її на підлогу з можливістю регулювання по висоті, для компен­сації нерівностей підлоги. Додатково на опори стійки встановлюється полиця підстави і панель підстави.

Кронштейн — елемент, на який установлюється полиця. Фіксація полиці на кронштейні відбувається за допомогою спеціальних замків. Кронштейн кріпиться на стійку завдяки спеціальній конструкції зачеплення. Кронштейн можна встановити на стійці — горизонтально або під кутом 15°. Довжина кронштейна відповідає глибині полиці, яка на нього встановлюється.

Полиця — елемент, на якому безпосередньо розташовується про­дукція. Кріплення до стійки здійснюється за допомогою кронштейнів. Додатково на полицю можуть установлюватися бар'єри (обмежувачі).

Стандартна глибина полиць: 200, 300, 400, 500, 600мм.

Стандартна довжина полиць: 750, 1000, 1200 мм.

Величина допустимого навантаження — від 100…150 кг/на полицю.

Полиця підстави — елемент, який установлюються на опори стійки, і використовується як нижня полиця торгового стелажа. Додаткова функція полиці підстави — це з'єднання між собою для додаткової жорсткості опор стійки.

Задня стінка — елемент, призначений для зашивання простору між стійками, а також для скріплення стійок між собою і додання додатко­ві жорсткості конструкції. Виготовляють глухі (використовуються в поличних стелажах) і перфоровані (використовуються в перфорованих стелажах).

Стягування — елемент, призначений для додаткового кріплення стійок між собою, як у верхній так у середній і нижній зонах.

Верхня панель — елемент, призначений для зашивання простору між стійками у верхній зоні торгових стелажів острівного типу.

Торгові стелажі можуть бути пристінні, острівні, привітринні і тор­цеві (рис. 31).

г д е

Рис. 31. Типи гірок (стелажів)

а — пристінна; б — острівна; в - пристінна з похилими полицями; г — острівна з підшафниками; д — пристінна для взуття; е — острівна для голо­вних уборів

 

Пристінні торгові гірки мають полиці з одного боку, встановлюють­ся за периметром торгового залу. На верхніх кронштейнах цих гірок роз­ташовуються світильники (люмінесцентні лампи невеликої потуж­ності). Полиці острівних гірок навішують з обох боків, висота гірки — не більше 1 800 мм разом з двостороннім рекламним щитом угорі. Вста­новлюються острівні гірки в центрі торгового залу. Привітринні гірки схожі за конструкцією з острівними, але встановлюють їх уздовж вікон­них вітрин. На боці, зверненому до віконної вітрини, викладають товар так, щоб його можна було розглянути з вулиці.

Торцеві торгові гірки за висотою однакові з острівними, але мають полиці тільки з одного боку і встановлюються в торець лінії острівних гірок. Універсальні гірки мають декілька полиць з цінникотримачами. Висота між полицями різна і залежить від виду товарів, що продаються. У конструкції гірок, призначених для продажу дрібних товарів, на поли­цях установлюють збірно-розбірні касети, які утворюють комірки для викладення товарів, наприклад: різних видів цукерок або дрібних галан­терейних виробів.

У деяких гірках замість нижньої полиці встановлюють підшафники для зберігання робочого запасу товарів. Підшафники обладнані поли­цями або висувними ящиками. Лицьова сторона підшкафника може бу­ти оснащена розсувними дверцями.

Спеціалізовані гірки використовують для продажу певного асорти­менту товарів. Гірки для овочів і фруктів обладнані кошиками, які вста­новлюють на полицях або навішують безпосередньо на кронштейни. Розташовані у верхній частині похилі дзеркала дозволяють покупцям добре розглянути товари. Гірки для хлібобулочних виробів мають по­хилі полиці для викладення хліба і підшафник — для зберігання робочо­го запасу товарів. Полиці з лицьового боку оснащені високими бортами (щоб хліб не падав), а підшафник невеликою полицею для сумок по­купців. Хліб викладають з боку підсобного приміщення.

Пристінні торгові гірки з полицями-касетами служать для продажу кондитерських виробів.

У магазинах непродовольчих товарів для продажу певних видів то­варів застосовуються гірки, на яких використовуються різні спеціальні пристосування касети, штанги, кошики тощо. Гірки для виробів, що вивішують на плічках, — дитячого одягу, чоловічих сорочок, трикота­жу— забезпечують похилими кронштейнами, закріпленими на задній стінці, або горизонтальними штангами з цінникотримачами. Головні убори демонструють на дротяних кронштейнах з кільцем на кінці, які вставляються в задній перфорований щит.

Гірки для продажу взуття оснащують кронштейнами завдовжки 600 мм, закріпленими в задній стінці. Вони виготовляються з двох пара­лельних стрижнів, що знаходяться на різних рівнях, що дозволяє вста­новлювати взуття з нахилом. Кожен кронштейн забезпечують цінникотримачем. У нижній частині гірки встановлюються дзеркала.



Читайте також:

  1. Бренди (торгові марки).
  2. Меблі в інтер'єрі.
  3. Міжнародні торгові організації
  4. Неторгові
  5. Показники платоспроможності ВАТ «Фірма „Меблі».
  6. Торгові договори
  7. Торгові центри




Переглядів: 2623

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Універсальні мобільні стелажі | Торговельний інвентар

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.