МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Торгові мебліСучасні торгові меблі для магазинів — це важливий елемент інтер'єру, що визначає зовнішній вигляд магазинів або торговельних павільйонів загалом. Ретельно продумані торгові меблі роблять магазин зручним для покупців. При виборі торгових меблів для оснащення магазину необхідно враховувати спосіб обслуговування покупців, особливості продажу і зберігання конкретних груп товарів, частоту поповнення запасів, обсяг їх продажу. Торгові меблі, встановлені на торгових площах, призначені не тільки для розміщення товарів, але і щоб представити товар покупцю в найбільш вигідному варіанті. Меблі підприємств торгівлі класифікують: — призначенням — для викладення і продажу товарів (гірки пристінні і острівні, прилавки), для показу (вітрини), для перевезення і продажу (контейнери), для зберігання (стелажі і піддони), для підготовки товарів (столи для фасовки), для розрахунків з покупцями (касові кабіни, кабіни контролерів-касирів), для створення зручностей для покупців (столи для упаковки і укладання товарів у сумки, пристрої для зберігання сумок покупців); — за місцем використання — для торгових залів (для продажу товарів), підсобних приміщень (для приймання, зберігання і підготовки до продажу); — способом установки — пристінні (встановлюється вздовж стін торгового залу, за його периметром), острівні (встановлюється в центрі залу), навісні (кріпиться на стінах торгового залу), вбудовані (вмонтовується в поглиблення стін); — товарним профілем — спеціалізоване обладнання (для продажу конкретного виду товарів: хліба, овочів, живої риби і т.п.) і універсальне (для продажу будь-яких видів товарів); — методом продажу — для магазинів самообслуговування або для магазинів, що використовують традиційний метод продажу; — конструкцією — нерозбірні і збірно-розбірні; поличні, каркасні; — за матеріалом виготовлення — пластикові, скло з дзеркалами, металеві, дерев'яні, комбіновані із застосуванням металу, ДСП, скла і пластику в різних сполученях. До меблів, що встановлюються в магазині, пред'являють експлуатаційні, технічні, ергономічні, економічні, естетичні і санітарно-гігієнічні вимоги. Експлуатаційні вимоги передбачають створення максимальних зручностей як для покупців при виборі товарів, так і для працівників торгівлі при обслуговуванні покупців: зручне викладення, наочну демонстрацію товарів; достатню місткість для укладання робочого запасу товарів і можливість оперативного поповнення цього запасу; забезпечення збереження товарів; оптимальне використання площі торгового залу; достатню міцність. Технічні вимоги включають простоту та зручність конструкції, стандартизацію, уніфікацію і типізацію обладнання. Меблі для підприємств торгівлі повинні мати збірно-розбірну конструкцію та бути універсальними. Універсальні збірні меблі складаються з уніфікованих вузлів і деталей, з яких можна збирати вироби різного розміру і призначення. Уніфікація передбачає одноманітність усіх типів і розмірів меблів, що випускаються. Типізація означає вибір певних типів та розмірів меблів і здійснюється шляхом розробки типових проектів. Стандартизація — встановлення обов'язкових вимог до основних типів і розмірів обладнання, до матеріалів, використовуваних для виготовлення, якості виготовлення, правил транспортування, упаковки, приймання і зберігання, які відображені в стандартах і сертифікатах якості. Основні розміри обладнання змінюють на основі модуля завдовжки 100 мм. Ергономічні вимоги передбачають оптимальні (найбільш зручні) розміри торгових меблів (довжину, висоту, глибину полиць, відстань між ними й ін.), розроблені з урахуванням пропорцій фігури людини середнього росту, що забезпечує найменшу стомлюваність для працівників торгівлі при викладенні робочого запасу товарів, а також зручність вибору товарів для покупців. Висоту обладнання встановлюють відповідно до зросту людини, а глибину — відповідно до довжини витягнутої руки. Найоптимальніша висота розміщення товарів — 800…1800 мм. Пристінні гірки випускають заввишки не більше 2200 мм: верхні полиці розташовують на висоті не більше 2000 мм, а нижні — не менше 250 мм від підлоги, завширшки, відповідно, 200 і 600 мм. Верхню зону гірок використовують для установки освітлення і рекламних пристосувань. У приміщеннях для зберігання товарів висота стелажів при ручному укладанні не повинна перевищувати 2 500 мм, а глибина — 900 мм. Економічні вимоги визначаються при проектуванні і виготовленні меблів. При цьому прагнуть до того, щоб вони були недорогими і економічними в експлуатації. Витрати на виготовлення торгових меблів залежать від вартості матеріалів, трудомісткості виробництва, застосування сучасних, прогресивних технологій. Як матеріали використовують замінники деревини, пластмаси і метал. Для зниження трудомісткості широко застосовують уніфіковані вузли і деталі. Естетичні вимоги визначають форму, пропорції і колір меблів відповідно до функціонального призначення і художньо-архітектурного оформлення залу. Для поліпшення показу товарів меблі повинні бути відкритими, малопомітними, мати колір, на фоні якого товар добре виділяється. Джерела освітлення повинні освітлювати товар, але не сліпити покупця. Формою, кольором і пропорціями меблі мають гармонувати з загальним інтер'єром торгового залу магазина. Уміле використання різних обробних матеріалів надає торговим меблям приємний зовнішній вигляд. Санітарно-гігієнічні вимоги. Конструкція меблів повинна дозволяти легко очищати і прибирати самі меблі і приміщення, в яких вона встановлена. Поверхня її повинна бути гладкою, без виступів, поглиблень, гострих кутів і щілин. Для виготовлення меблів необхідно використовувати матеріали, що не вступають у хімічну взаємодію з товарами, з яких легко видаляються пил і бруд за допомогою звичайних миючих засобів. Меблі для торговельних залів Основними типами обладнання для торгових залів є Ø гірки (стелажі), Ø стенди, Ø вішала, Ø примірювальні кабіни, Ø прилавки, Ø вітрини, Ø контейнери (тарообладнання), Ø касові бокси, Ø системи «вхід-вихід» тощо. Торгові гірки (стелажі) призначені для викладення, показу, продажу і зберігання робочого запасу товарів. Вони оснащуються полицями, кошиками, підшафниками й іншими конструктивними елементами з урахуванням асортименту товарів, що продаються, і методу їх продажу. Завдяки універсальній розбірній конструкції торгових стелажів забезпечується максимальна ефективність заповнення магазинів з будь-якою конфігурацією приміщень. Висока надійність і простота розбірної конструкції дозволяє багато разів без істотних витрат збирати і демонтувати торгові стелажі. Основними елементами стелажів є: Стійка перфорована — основний елемент несучої конструкції стелажа, є прямокутною трубою з перетином 40x80 мм і кроком перфорації 22 мм. Перфорація стійки дозволяє встановлювати такі елементи: кронштейни, полиці, задні панелі і балдахін, а також регулювати висоту полиць кроком 50 мм. Стандартна висота стійки: 1000, 1300, 1600, 1900, 2200 мм; Опора стійки — елемент, призначений для кріплення стійки і установки її на підлогу з можливістю регулювання по висоті, для компенсації нерівностей підлоги. Додатково на опори стійки встановлюється полиця підстави і панель підстави. Кронштейн — елемент, на який установлюється полиця. Фіксація полиці на кронштейні відбувається за допомогою спеціальних замків. Кронштейн кріпиться на стійку завдяки спеціальній конструкції зачеплення. Кронштейн можна встановити на стійці — горизонтально або під кутом 15°. Довжина кронштейна відповідає глибині полиці, яка на нього встановлюється. Полиця — елемент, на якому безпосередньо розташовується продукція. Кріплення до стійки здійснюється за допомогою кронштейнів. Додатково на полицю можуть установлюватися бар'єри (обмежувачі). Стандартна глибина полиць: 200, 300, 400, 500, 600мм. Стандартна довжина полиць: 750, 1000, 1200 мм. Величина допустимого навантаження — від 100…150 кг/на полицю. Полиця підстави — елемент, який установлюються на опори стійки, і використовується як нижня полиця торгового стелажа. Додаткова функція полиці підстави — це з'єднання між собою для додаткової жорсткості опор стійки. Задня стінка — елемент, призначений для зашивання простору між стійками, а також для скріплення стійок між собою і додання додаткові жорсткості конструкції. Виготовляють глухі (використовуються в поличних стелажах) і перфоровані (використовуються в перфорованих стелажах). Стягування — елемент, призначений для додаткового кріплення стійок між собою, як у верхній так у середній і нижній зонах. Верхня панель — елемент, призначений для зашивання простору між стійками у верхній зоні торгових стелажів острівного типу. Торгові стелажі можуть бути пристінні, острівні, привітринні і торцеві (рис. 31). г д е Рис. 31. Типи гірок (стелажів) а — пристінна; б — острівна; в - пристінна з похилими полицями; г — острівна з підшафниками; д — пристінна для взуття; е — острівна для головних уборів
Пристінні торгові гірки мають полиці з одного боку, встановлюються за периметром торгового залу. На верхніх кронштейнах цих гірок розташовуються світильники (люмінесцентні лампи невеликої потужності). Полиці острівних гірок навішують з обох боків, висота гірки — не більше 1 800 мм разом з двостороннім рекламним щитом угорі. Встановлюються острівні гірки в центрі торгового залу. Привітринні гірки схожі за конструкцією з острівними, але встановлюють їх уздовж віконних вітрин. На боці, зверненому до віконної вітрини, викладають товар так, щоб його можна було розглянути з вулиці. Торцеві торгові гірки за висотою однакові з острівними, але мають полиці тільки з одного боку і встановлюються в торець лінії острівних гірок. Універсальні гірки мають декілька полиць з цінникотримачами. Висота між полицями різна і залежить від виду товарів, що продаються. У конструкції гірок, призначених для продажу дрібних товарів, на полицях установлюють збірно-розбірні касети, які утворюють комірки для викладення товарів, наприклад: різних видів цукерок або дрібних галантерейних виробів. У деяких гірках замість нижньої полиці встановлюють підшафники для зберігання робочого запасу товарів. Підшафники обладнані полицями або висувними ящиками. Лицьова сторона підшкафника може бути оснащена розсувними дверцями. Спеціалізовані гірки використовують для продажу певного асортименту товарів. Гірки для овочів і фруктів обладнані кошиками, які встановлюють на полицях або навішують безпосередньо на кронштейни. Розташовані у верхній частині похилі дзеркала дозволяють покупцям добре розглянути товари. Гірки для хлібобулочних виробів мають похилі полиці для викладення хліба і підшафник — для зберігання робочого запасу товарів. Полиці з лицьового боку оснащені високими бортами (щоб хліб не падав), а підшафник невеликою полицею для сумок покупців. Хліб викладають з боку підсобного приміщення. Пристінні торгові гірки з полицями-касетами служать для продажу кондитерських виробів. У магазинах непродовольчих товарів для продажу певних видів товарів застосовуються гірки, на яких використовуються різні спеціальні пристосування касети, штанги, кошики тощо. Гірки для виробів, що вивішують на плічках, — дитячого одягу, чоловічих сорочок, трикотажу— забезпечують похилими кронштейнами, закріпленими на задній стінці, або горизонтальними штангами з цінникотримачами. Головні убори демонструють на дротяних кронштейнах з кільцем на кінці, які вставляються в задній перфорований щит. Гірки для продажу взуття оснащують кронштейнами завдовжки 600 мм, закріпленими в задній стінці. Вони виготовляються з двох паралельних стрижнів, що знаходяться на різних рівнях, що дозволяє встановлювати взуття з нахилом. Кожен кронштейн забезпечують цінникотримачем. У нижній частині гірки встановлюються дзеркала. Читайте також:
|
||||||||
|