Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Універсальні мобільні стелажі

 

 

Універсальні збірно-розбірні стелажі підрозділяються на поличні, комірчасті, каркасні (безполичні), ящичні.

Найпоширенішими з універсальних стелажів є поличні, називають так через суцільні полиці, укріплені на рамах і балках. Рами виготовля­ються із спеціального профілю, що має перфорацію з кроком 50 або 75 мм, яка дозволяє регулювати відстань між вантажними полицями. Ви­сота рам залежить від висоти складу, а висота досягає інколи 38метрів. Конструктивні розміри балок вибираються залежно від розрахункового навантаження.

Ширина рам вибирається у кожному конкретному випадку залежно від габаритів вантажу. Частіше застосовуються розміри 550,700 900 мм. Довжина балок вибирається залежно від ваги товару, який зберігати­меться.

Для зберігання штучних вантажів можуть бути використані стелажі, на яких установлюється настил з ДСП або металеві полиці із спеціаль­ними скобами, що перешкоджають зсуву. При великій ширині рам і ве­ликих навантаженнях застосовуються спеціальні поперечні балки, що перешкоджають прогину полиць. У цьому випадку звичайно нижні рівні до висоти 3 метри використовуються для зберігання штучних то­варів, а вище зберігаються піддони з товаром.

При зберіганні дрібних штучних товарів у високих складах не­вигідно застосовувати підйомні механізми. Натомість балки стелажів на висоті 2…2,5 м з'єднуються між собою майданчиками обслуговування, що фактично є підлогою 2-го рівня. За необхідності таким же чином влаштовують і третій рівень. Майданчики обслуговування між балками мають збірно-розбірну конструкцію і настил з рифленої сталі. По на­стилу можуть пересуватися візки з вантажем до 1 тонни. Ці майданчики комплектуються драбинами і огорожами. Для подачі вантажу з візком або без нього на необхідний рівень застосовують підйомні платформи чи звичайний навантажувач або штабелер.

У клітинних стелажах полиці розділені вертикальними перегород­ками, їх використовують для зберігання дрібних товарів в індивіду­альній упаковці, в коробках або в лотках.

Каркасні стелажі використовують для зберігання товарів на піддонах або довгомірних товарів без піддонів. Каркасні стелажі складаються з металевого обрешетування, вертикальних стійок і горизонтальних ба­лок. Перфорація в стійках дозволяє переставляти горизонтальні балки і змінювати висоту комірки стелажа.

Ящичний стелаж — стійкий стелаж з модульними ящиками і розділо­вою стінкою. Широко використовується для складування і зберігання дрібноштучних товарів. Витримує високі навантаження, легко вмонто­вується. Його габарити: 1300x1030x405 мм.

Спеціальні стелажі призначаються, як правило, для зберігання стро­го певних товарів (швейні вироби на плічках) або товарів, що мають специфічні форми і розміри (сортове залізо, труби, килимові покриття, лінолеум і т. д.). Використовують їх і при складуванні однотипних тар­но-штучних товарів. Серед великої різноманітності типів стелажів консольні вважаються дещо «окремо», оскільки є достатньо вузькоспеціалізованим типом облад­нання.

Даний тип стелажів призначений для складування довгомірних та громіздких вантажів (будівельних матеріалів, труб, плит, вагонки, тощо). Можливі варіанти виконання як для одностороннього, так і двостороннього складування.

 

1. Основа

2. Стійка

3. Консоль

4. Стяжка

 

 

Консольний стелаж

Стелажне і штабельне зберігання товарів широко використовується за допомогою піддонів.

З укладених на піддони товарів формують вантажні пакети, однакові за формою і об'ємом, незалежно від розмірів одиничної споживчої упаковки, що створює можливість використовувати для їх переміщення електричні навантажувачі з підйомними вилами, штабелеукладальники і інші підйомно-транспортні машини. Піддони в цьому випадку використовують роль обладнання не тільки для зберігання товарів на складах, але для перевезення вантажів різними видами транспорту: повітряним, залізничним, автомобільним і водним.

Піддон (палета) — горизонтальний майданчик (настил), пристосований для навантажувально-розвантажувальних робіт за допомогою вилкового навантажувача (вилкового візка). Як і вантажні універсальні контейнери, піддони є багатооборотною тарою. Розрізняють двозахідні піддони, що забезпечують можливість вилкового підхоплення з двох протилежних боків, і чотирьохзахідні з можливістю вилкового підхоплення з усіх боків. Піддони можуть бути: плоскі, стійкові, ящичні; однонастильні, двохнастильні; розбірні, нерозбірні; дерев'яні, пластмасові, металеві, комбіновані (рис. 29).

Рис. 29. Піддони

1 - плоский дерев'яний; 2 — стійковий; 3 — ящичний; 4 — ящичний у складеному вигляді

Плоскі піддони виготовляють одно- і двохнастильними. Однонастильний піддон має тільки вантажний майданчик (суцільний або ґрат­частий) і спирається на підлогу брусами по всій ширині або стійками по кутах, двухнастильний — вантажний і опорний майданчики.

Стійкові піддони відрізняються від плоских тим, що вони мають стійки, які дозволяють робити багатоярусне укладання піддонів і при­значені для пакетування і зберігання легкоушкоджуючих штучних ван­тажів (товари в картонних коробках, фользі, папері). Стійки піддонів можуть бути постійними або знімними.

Стійкові піддони застосовуються для механізованого переміщення, вантаження, розвантаження і складування дрібних і легкоушкоджуваних товарів. Сформовані на стійкових піддонах пакети з вантажем штабелюють на складі в 3-5 ярусів або встановлюють в осередки стелажів.

Ящичні піддони використовуються для дрібноштучних і легкоужкоджуючих товарів, які не можуть бути укладені на плоскі або стійкові піддони (згортки, в'язки). Ящичні піддони виготовляють у формі ящи­ка, основа якого — плоске дно. Стінки таких піддонів можуть бути знімними і незнімними (нерозбірними).

Сучасні склади широко використовують різні типи контейнерів.

Вантажний контейнер призначений для перевезення і тимчасового зберігання вантажів, обладнаний пристосуваннями для механізованої установки і зняття його з транспортних засобів, що має постійну технічну характеристику і місткість не менше 1 м3. Контейнер виконує послідовно функції виробничої і транспортної тари, а також допоміжного (немеханічного) торговельного обладнання.

Залежно від матеріалу контейнери розділяють на металеві, дерев'яно-металеві, полімерні. Контейнери, придатні для затарювання продукції різних типів, називаються універсальними, а контейнери, значені для затарювання продукції одного типу або одного найменування, — спеціальними.

Як тара контейнер повинен бути достатньо міцним і зручним для швид­кого його завантаження товаром, легко переміщатися в завантаженому вигляді однією людиною. Його конструкція повинна дозволяти штабе­лювання в декілька ярусів із застосуванням стандартних підйомно-транспортних засобів, а також забезпечувати збереження товару при транспортуванні і зберіганні.

Найбільш зручні контейнери на колесах, оскільки вони дозволяють використовувати при навантажуванні і вивантаженні на базах, складах електронавантажувачі.

У спеціальних розкладних контейнерах типу КО-1 (рис. 30, а) з де­рев'яними стінками і металевим корпусом зберігають овочі і фрукти (цибулю, картоплю, буряк, яблука). Такі контейнери зручні, естетичні і можуть бути встановлені безпосередньо в торговому залі. Дерев'яні стінки контейнера не рекомендується фарбувати, оскільки це може сприяти розвитку процесів гниття дерева і відповідно псуванню овочів, що міститься в контейнері, або фруктів.

Рис. 30. Контейнери для зберігання і транспортування товарів

а — розкладний для овочів і фруктів (КО-1); б — огорожа на європіддон для сипких і дрібноштучних товарів; в — для сипких і дрібноштучних товарів (КС-1); г — поличний для фасованих товарів (КП-1)

Для сипких і дрібноштучних товарів призначені контейнери типу огорожа на європіддон (рис. 30, б) і типів КС-1 і КС-2 (рис. 30, в). Огорожі можна встановлювати на стелаж і одну на одну; при цьому останнє найзручніше, оскільки така конструкція повністю замінює сте­лаж. Зручна кришка, що відкидається, дозволяє діставати товар, не знімаючи контейнер з полиці. Огорожа на європіддон легко транспор­тується завдяки розбірним стінкам. Контейнери типу КС-1, що встановлені на обгумованих роликах і мають сучасний дизайн, придатні для доставки товарів у торговий зал.

Великогабаритні контейнери (корлети) типу КС-2, легкі і зручні, призначені для легкої продукції великих габаритів - подушок, матраців, ковдр або поролону.

Для зберігання фасованих товарів випускають поличні контейнери типів КП-1 і КП-2 (рис. 30, г). Ці однакові за структурою контейнери розрізняються габаритами. Знімні полиці контейнера можуть бути ме­талевими або з ДСП.

Обладнання для зберігання навалювальних і сипких товарів. До обладнання складів для зберігання навалювальних і сипких вантажів належать бункери, засіки, щити для загородження штабелів.

Бункер — це спеціально обладнане стаціонарне або пересувне вмістище для навалювальних і сипких товарів. За матеріалом виготовлення бункери бувають дерев'яні, металеві і залізобетонні, за формою — прямокутні, круглі і конічні. У кожного бункера є зверху завантажу­вальні пристрої, а знизу — люк для висипання із затвором. Місткість бункерних пристроїв різна — від 20 до 100 м3 і більш.

Засік — це відгороджене вертикальною перегородкою спеціальне місце складу для засипки навалювальних і сипких товарів. Іноді засік вла­штовують з внутрішніми перегородками, що створюють роздільні осередки.

Сховища великих розмірів у формі ящиків, які використовуються для завантаження навалювальних і сипких вантажів, також належать до засіків. Найбільшого поширення на складах набули залізобетонні і де­рев'яні засіки.

Для економії складської площі за рахунок збільшення висоти шару товару, що зберігається, застосовують щити для загородження штабелів.

 


Читайте також:

  1. Автомобільні аварії.
  2. Автомобільні акумуляторні батареї
  3. Автомобільні ваги з залізобетонною платформою
  4. Автомобільні ваги з металевоюплатформою
  5. Автомобільні ваги із застосуванням цифрових датчиків
  6. Автомобільні дороги.
  7. Автомобільні електроні ваги CAS RW-15P
  8. Бензини автомобільні по ДСТУ 4063–2001
  9. Визначення поняття соціальна мобільність.
  10. Вплив освіти на соціальну мобільність індивіда.
  11. Мобільність міжнародних потоків позичкового капіталу та формування зовнішньої заборгованості в системі міжнародних фінансів
  12. Модель ESIT CS - автомобільні ваги з залізобетонною платформою




Переглядів: 904

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Обладнання для зберігання товарів на складах | Торгові меблі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.083 сек.