Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ №5

План

ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ №4

Шляхи розвитку виробництва.

Розрізняють екстенсивний та інтенсивний шляхи розвитку виробництва. Екстенсивний являє собою збільшення виробництва за рахунок залучення додаткових ресурсів. Інтенсивний являє собою збільшення виробництва за рахунок досягнень науково-технічного прогресу, використання більш досконалого виробничого обладнання на виробництві, нових більш високопродуктивних сортів рослин, застосування біотехнологій, методів агромеліорації і веде до підвищення продуктивності праці.

 

Перевір себе!

Вправа 1. Класифікуйте нижчеперелічені фактори виробництва.

1. Цистерна, що перевозить бензин.

2. Родовище алмазів.

3. Трубопровід.

4. Менеджер виробництва.

5. Яблука на дереві, які після дозрівання будуть використані для виробництва соків.

6. Верстат, який морально застарів і більше не використовується у виробництві.

7. Земля під паром.

8. Металічна заготовка, яка буде використана для виробництва шурупів.

Вправа 2. Охарактеризуйте за кінцевою продукцією виробництво, яке мало місце в тій чи іншій ситуації.

1. Столяр виготовив стілець.

2. Вас обслужили в кафе.

3. Лікар оглянув Ваш зламаний палець.

4. Перукар зробив Вам зачіску.

5. Репетитор провів з Вами індивідуальне заняття.

6. Письменник написав п'єсу.

7. Продавець продав м'ясо на ринку.

8. Бібліотекар запропонувала Вам художню книгу.

Тема 3. Ефективність суспільного виробництва та її визначення.

1. Результативні показники суспільного виробництва.

2. Поняття ефективності суспільного виробництва та її показники.

4. Поняття соціальної ефективності.

5. Показники економічної ефективності.

Мета:

Навчальна: з’ясувати сутність поняття «ефективність виробництва», що таке крива виробничих можливостей, як можна домогтися більшого ефекту від тих самих ресурсів.

Розвиваюча: розвивати здатність визначати сутність глобального протиріччя економічного життя.

Виховна: виховувати бажання заощаджувати час – і кожній людині, і всьому суспільству, бо, як говорили древні, «час – це тканина, з якої складається життя».

Міждисциплінарні зв’язки: соціологія, філософія, математика, політологія.

Література:

1. Воробйов С.М. Економіка. Довідник для старшокласника та абітурієнта Харків, 2005.

2. Мочерний С.В. Основи економічних знань. Київ, 2003.

3. Ніколенко Ю.В. Основи економічної теорії. Київ, 2003.

4.Орищак Я., Чвалюк В. Основи економіки. Тернопіль, 2008.

Основні положення та поняття:

1. Економічні ресурси – одне з головних джерел суспільного розвитку. Якщо приріст ресурсів відстає від їхнього використання, що зумовлює дефіцит ресурсів.

2. Крива виробничих можливостей (КВМ) графічно відображає можливість одночасного виробництва двох виді продукту при даному рівні обсягу ресурсів, даному рівні техніки і технології. Економіка буде ефективною, якщо виробництво знаходиться на будь-якій точці КВМ.

3. Економічне зростання досягається шляхом екстенсивного або інтенсивного використання наявних ресурсів. Для сучасного передового виробництва характерний інтенсивний тип, для відсталого – екстенсивний.

4. Показники ефективності виробництва різноманітні. Головні з них:

1) продуктивність праці;

2) капіталовіддача;

3)матеріалоємність та ін.

Тема реферату:

1. Національні багатства України.

 

ССП – це товари і послуги, створені працею сукупного виробника у всіх галузях виробництва за 1 рік.

Валовий національний продукт (ВНП) вартість всіх виготовлених і використаних в країні товарів та послуг за 1 рік.

Складовими частинами національного продукту є:

1) вартість спожитих населенням предметів споживан­ня і послуг;

2) вартість державних закупок, серед яких основну частину в багатьох розвинутих країнах світу становлять військові закупки;

3) капітальні вкладення;

4) сальдо платіжного балансу.

Чистий продукт, або національ­ний доход – це реальний доход,який використовується в суспільстві для особистого спо­живання та для розширеного відтворення. Він є частиною валового національного продукту, крім тих засобів праці, що витрачаються на відшкодування їх зношеної частини.

Національне багатство сукупність створених і нагромаджених в країні працею всього суспільства матеріальних благ, рівня, освіти, виробничого досвіду, майстерності.

Структура НБ:

1) виробничі фонди (основні і оборотні);

2) основні невиробничі фонди;

3) домашнє майно;

4) товарні запаси;

5) природні ресурси.

ВВП– це вартість кінцевих товарів, вироблених всередині країни (резидентами і нерезидентами) за певний період.

Найважливішим показником суспільного виробництва є його ефективність (соціальна та економічна).

Показник виробництво товарів народного споживання (а не засобів виробництва).

Соціальна ефективність відповідність результатів господарської діяльності основним потребам суспільства і кожної людини.

Економічна ефективність досягнення найбільших результатів при найменших затратах.

Показники економічної ефективності:

· Продуктивність праці – виробіток на одного працюючого.

· Трудомісткість – кількість витраченої живої праці на виробництво одиниці продукції.

· Капіталовіддача (фондовіддача) – кількість продукції, виробленої на одиницю основних виробничих фондів.

· Фондомісткість – вартість витрат виробничих фондів на одиницю виробленої продукції.

· Матеріаловіддача – виробіток продукції на одиницю витрачених матеріальних ресурсів (сировини, матеріалів, палива, електроенергії тощо).

· Матеріаломісткість – вартість витрат матеріальних ресурсів на одиницю виробленої продукції.

Рентабельність – один з основних показників роботи під­приємства.

Інтенсифікація (лат. – напруження, зусилля) означає розвиток виробництва, що ґрунтується на раціональному використанні ресурсів на базі науково-технічного прогресу і передових методів організації праці.

Перевір себе!

1. У чому полягає різниця між сукупним суспільним продуктом, валовим національним продуктом і чистим продуктом?

2. З чого складається національне багатство і як воно розподіляється?

3. Яка відмінність між соціальною та економічною ефективністю?

4. Якими показниками вимірюється ефективність су­спільного виробництва?

 

Тема 4. Економічні відносини власності.


Читайте також:

  1. ГИСТОЛОГИЯ. КОНСПЕКТ ЛЕКЦИЙ.
  2. Електронний конспект лекцій
  3. За опорний меридіан прийнятий магнітний меридіан аеродрому вильоту.
  4. І. ПРОСЛУХОВУВАННЯ ТА КОНСПЕКТУВАННЯ ЛЕКЦІЙ
  5. Коновалова М.Д.Экспериментальная психология: конспект лекций. - Высшее образование. – 2006.
  6. КОНСПЕКТ
  7. Конспект
  8. Конспект лекций
  9. Конспект лекций
  10. Конспект лекції
  11. Конспект лекції
  12. Конспект лекції




Переглядів: 867

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Структура виробництва | ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ №6

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.