МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ №14План 1. Сутність та умови виникнення конкуренції. 2. Види конкуренції. 3. Форми та методи конкуренції. 4.Монополія, її зміст та класифікація. Мета: Навчальна: проаналізувати конкуренцію як основоположний атрибут ринкової економіки, визначити типи та методи конкуренції, дослідити рівні ринкової конкуренції. Розвиваюча: розвивати навички економічного аналізу. Виховна: формувати економічне мислення, виховувати почуття чесного економічного суперництва.. Міждисциплінарні зв’язки: соціологія, філософія, математика, політологія. Література: 1. Воробйов С.М. Економіка. Довідник для старшокласника та абітурієнта Харків, 2005. 2. Мочерний С.В. Основи економічних знань. Київ, 2003. 3. Ніколенко Ю.В. Основи економічної теорії. Київ, 2003. 4.Орищак Я., Чвалюк В. Основи економіки. Тернопіль, 2008. Основні положення та поняття: 1. Конкуренція – це дійовий стимул науково-технічного прогресу і впровадження його досягнень у виробництво. 2. Через механізм міжгалузевої конкуренції і вільного переливу капіталів формуються оптимальна для певної країни структура економіки і раціональне використання ресурсів. 3. Конкуренція між виробниками підпорядковує виробництво суспільним інтересам, забезпечує пріоритет покупця в економічному ланцюжку подавець-покупець. 4. Конкуренція між продавцями і покупцями зумовлює рух ринкової ціни до рівня рівноваги. 5.Монополія – ринок, на якому є лише один продавець. Тема реферату: 1. Проблеми недобросовісної конкуренції. Конкуренція — це суперництво між учасниками ринку за кращі умови виробництва, купівлі та продажу товарів і послуг. Основне завдання конкуренції – завоювання ринку, перемога конкурентів, забезпечення одержання сталого прибутку.
Форми і моделі ринкової конкуренції
Монополія – ринок, на якому є лише один продавець. Серед причин, що зумовлюють існування монополії, найвагомішими є такі: Володіння основними видами сировини.Одна фірма може цілком контролювати постачання основного виду сировини для виробництва продукту. Патентні права.Фірма може стати монополістом, володіючи патентом на певний продукт або технологічний процес, що використовується під час виробництва продукту. Патент – це документ, який посвідчує авторство на винахід та виключне право на його використання впродовж певного строку. Авторські права – це вид монополії, згідно з яким держава забезпечує авторам оригінальних творів виключне право на їх продаж, тиражування чи використання. Товарні знаки– спеціальні малюнки, назви або символи, які представляють товар, послугу чи фірму. Конкурентам заборонено використовувати зареєстровані товарні знаки або подібні до них. Інколи виникає ситуація, коли монополіст-продавець стикається з монополістом-покупцем. Таку монополію називають двосторонньою. Картель– угода про квоту (кількість) випуску продукції та розподіл ринку збуту. Синдикат— об'єднання з метою організації спільного збуту продукції. Трест— монополія, в якій поєднуються і власність, і виробництво, і збут продукції фірм, що входять до її складу. Концерн—монополія з єдиним фінансовим центром фірм різних галузей, що входять до його складу, але зі спільною технологією. Конгломерат— об'єднання, засноване на проникненні великих корпорацій в галузі, що не мають виробничих і технологічних зв'язків зі сферою діяльності головної фірми. Монопсонія— господарське об'єднання, що виступає на ринку певних товарів єдиним покупцем. Технологічна монополія— виникає внаслідок того, що фірма монополізує виробництво чи збут не багатьох продуктів і навіть не одного продукту, а певного його виду, скажімо, однієї з модифікацій спортивного автомобіля. Природна монополія— це ринкова ситуація, яка в умовах певного рівня технологічного розвитку характеризується повним пануванням єдиного господарюючого суб'єкта, який володіє безальтернативною владою внаслідок потужного ефекту масштабу (ефекту на різноманітності — у разі багатопродуктового підприємства), унікальності продукції, що виробляється, та низької еластичності попиту на неї. Перевір себе! 1. Вкажіть, чиправильне таке твердження: «В умовах досконалої конкуренції на ціну товару впливає співвідношення попиту і пропозиції, а не умови виробників». 2. Назвіть негативні наслідки панування монополій. 3. Охарактеризуйте особливості досконалої конкуренції. 4. Назвіть характерні риси ринку монополістичної конкуренції. Тема 10. Підприємництво. Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|