МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Законодавча база оподаткування.ТЕМА 5. ПОДАТКИ. ПОДАТКОВА СИСТЕМА. ЛЕКЦІЯ 2. ПОДАТКОВА СИСТЕМА УКРАЇНИ . 5.2.1. Система оподаткування в Україні. 5.2.2. Система податкових органів. ___________________________________
5.2.1. Система оподаткування в Україні. П о д а т к о в а с и с т е м а– сукупність податів, зборів і платежів, законодавчо закріплених у данній державі; принципів, форм і методів їхнього встановлення, зміни чи скасування; дій, що забезпечують їхню сплату, контроль і відповідальність за порушення поаткового законодавства. Складові системи оподаткування в Україні: дві підсистеми оподаткування: юридичних та фізичних осіб. Для того, щоб з розвитком і ускладненням, ПС не спричиняла руйнивних наслідків в економіці, вона має бути пов'язана з ціновою та амортизаційною політикою та з системою відрахувань до бюджету і позабюджетних фондів. Згідно зі статею 9 ПКУ спрявляються наступні податки та збори: 1. Загальнодержавні 1) податок на прибуток підприємств; 2) податок на доходи фізичних осіб; 3) податок на додану вартість; 4) акцизний податок; 5) збір за першу реєстрацію транспортного засобу; 6) екологічний податок; 7) рентна плата за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами природного газу та аміаку територією України ; 8) рентна плата за нафту, природний газ і газовий конденсат, що видобуваються в Україні; 9) плата за користування надрами; 10) плата за землю; 11) збір за користування радіочастотним ресурсом України ; 12) збір за спеціальне використання води; 13) збір за спеціальне використання лісових ресурсів; 14) фіксований сільськогосподарський податок; 15) збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства; 16) мито; 17) збір у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на електричну та теплову енергію, крім електроенергії, виробленої кваліфікованими когенераційними установками; 18) збір у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності. 2. Місцеві податки: 1) податок на нерухоме майно, відмінне від земельної 2) ділянки; 3) єдиний податок. 3. Місцеві збори: 1) збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності; 2) збір за місця для паркування транспортних засобів; 3) туристичний збір.
5.2.2. Система податкових органів.
У системі органів, що здійснюють мобілізацію коштів до централізованих фондів держави, податкові органи посідають головне місце, оскільки контролюють своєчасне і повне надходження основної частини податків і зборів, що сплачуються на території України . В а ж л и в а о з н а к а податкового органу – його представницький характер. У податкових правовідносинах держава виступає в особі уповноважених податкових органів, які мають дві ознаки: 1. Діють від імені держави; 2. Є носіями відповідних повноважень державно ладного характерує органом державного управління. Усі права й обв'язки, що формують повноваження податкових органів, поділяються на дві групи: 1. Ті, що співвідносяться з правами й обов'язками платників; 2. Ті, що реалізуються при взаємодії з іншими суб'єктами податкових правовідносин; ДПСУ створена як єдина система управління і контролю за дотриманням податкового законодавства, правильністю нарахування, повнотою й своєчасністю внесення до відповідного бюджету податків та інших обов'язкових платежів, встановлених ЗУ. ДПСУ – єдина централізована система органів, яка входить до системи центральних органів державного управління і здійснює контроль за правильністю нарахування,повното й своєчасністю сплати податків та інших неподаткових платежів і не залежить у своїй діяльності від інших державних органів. ДПАУ може утворювати додатково такі ДПІ: міжрайонні, об'єднані. ДПІ в районах, містах(крім міст Києва та Севостополя), районах у містах, міжрайонні й об'єднані ДПІ очолюють начальники, яких призначає та звільняє з посади голова ДПАУ. У системі органів ДПСУ, ДПАУ є вищою ланкою в системі органів ДПС. Повноваження податкових адміністрацій та інспекцій закріплені у ЗУ"По внесення змін і доповнень до "ЗУ Про ДПСУ", "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами". ДПАУ є центральним органом виконавчої влади. Їй підпорядковуються –ДПА в АРК, областях, містах Києві та Севастополі. Створення податкової міліції стало необхідної умовою управління податкової системи. П о д а т к о в а м і л і ц і я – спеціалізований правоохоронний, державний орган виконавчої влади, який забезпечує законність та правопорядок у сфері податкових правовідносин, що діє у складі органів ДПС. Органи податкової міліції діють на основі п р и н ц и п і в законності, поваги до прав людини і громадянина. З а в д а н н я податкової міліції: 1. запобігання злочинам та іншим правопорушенням і сфері оподаткування, їх розкриття, 2. розслідування у справах про адміністративні правопорушення; 3. розшук платників, які ухиляються від сплати податків; 4. попередження корупції в органах ДПС та виявлення її фактів; 5. забезпечення безпеки діяльності працівників ДПС, захисту їх від протиправних дій, пов'язаних з виконанням службових обов'язків; С к л а д податкової міліції(ПМ): 1. Головне управління ПМ – слідче управління ПМ, управління боротьби з корупцією в органах ДПС ДПАУ. 2. Управління ПМ – слідчі відділи ПМ, відділи боротьби з корупцією в органах ДПСУ, відповідних ДПА; 3. Відділи ПМ – слідчі відділення ПМ, відповідних ДПІ у районах, містах, районах у містах, міжрайонних та об'єднаних державних податкових інспекцій.; Податкову міліцію очолює начальник ПМ – перший заступник голови ДПАУ. Згідно зі статтею 41 ПКУ встановлено контролюючі органи та органи стягнення. До контролюючих органів належать: 1. Органи державної податкової служби – щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби; 2. Митні органи – щодо мита, акцизного податку, податку на додану вартість, інших податків, які відповідно до податкового законодавства справляються у разі ввезення (пересилання) товарів і предметів на митну територію України або територію спеціальної митної зони або вивезення (пересилання) товарів і предметів з митної території України або території спеціальної митної зони. Порядок контролю митними органами за сплатою платниками податків податку на додану вартість, акцизного податку та екологічного податку встановлюється спільним рішенням центрального органу державної податкової служби та спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади в галузі митної справи. Інші державні органи не мають права проводити перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків, у тому числі на запит правоохоронних органів. Органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.
Читайте також:
|
||||||||
|