Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Законодавча база щодо забезпечення безпеки життєдіяльності в Україні

Лекція 9 ОРГАНІЗАЦІЯ ТА УПРАВЛІННЯ БЕЗПЕКОЮ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ

Захист населення у разі виникнення надзвичайних ситуацій

До основних напрямків запобігання стихійним лихам належать:

впровадження новітніх технологій системи спостереження, збирання та опрацювання даних;

прогнозування природних процесів;

розроблення карт розташування потенційно небезпечних територій;

постійний моніторинг територій, на яких існує ризик виникнення надзвичайних ситуацій;

реконструкція та введення в дію нових захисних споруд;

своєчасне оповіщення населення.

За розрахунками, реалізація названих заходів вимагає близько 1,5млрд гривень.

Питання для самоконтролю:

1. Які антропогенні чинники спричиняють виникненню природних небезпек?

2. Як захищають населення від природних небезпек?

 


Передбачається чітка система державного управління сферою щодо забезпечення безпеки життєдіяльності людини – від Уряду, при якому створена та функціонує Національна Рада з питань безпечної життєдіяльності населення, до міністерств і підприємств.

До цієї системи зараховано: Міністерство України з питань на звичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи; Міністерство екології та природних ресурсів України; Державний комітет промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду (Держпромгірнагляд); Міністерства праці та соціальної політики України; санітарно-епідеміологічна служба Міністерства охорони здоров‘я України; Державний департамент пожежної безпеки Міністерства внутрішніх справ України та інші центральні і місцеві органи державної виконавчої влади.

Національна Рада з питань безпечної життєдіяльності населення розробляє і реалізує державну політику в галузі охорони життя людей на виробництві та профілактики побутового травматизму.

Міністерство з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків від Чорнобильської катастрофи розробляє, організовує і здійснює державну політику у сфері цивільної оборони згідно із законодавством.

Державний комітет промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду вирішує завдання, спрямовані на збереження здоров‘я і працевлаштування людини. на нього покладено функції здійснення комплексного управління охороною праці в державі й державного нагляду за нею.

Право на безпечні умови праці та здоров’я громадян гарантовано Конституцією України (ст. 27, 49, 50).

У законодавстві України створена система нових механізмів забезпечення безпечної діяльності людини, які умовно можна поділити на дві групи: попередження збитків людині та відшкодування завданих збитків.

Для управління безпекою життєдіяльності прийнято такі закони:

1. “Про охорону навколишнього середовища”, 14.10.92 р.

2. “Про охорону праці” 14.10.92 р.

3. “Про цивільну оборону” 3.02.93 р.

4. “Про внесення змін і доповнень, які стосуються охорони праці в кодекс законів про працю України” 15.12.93 р.

5. “Про дорожній рух” 17.03.95 р

6. “Про пожежну безпеку” 17.12.93 р.

7. “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування від нещасних випадків на виробництві та професійного захворювання, що спричинило втрату працездатності”, 15.10.2000 р.

8. “Про загальнообов’язкове соціальне страхування по безробіттю”, 15.10.2000 р.


Читайте також:

  1. Cистеми безпеки торговельних підприємств
  2. I. Введення в розробку програмного забезпечення
  3. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  4. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  5. II.1 Програмне забезпечення
  6. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  7. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  8. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  9. IV. Вимоги безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці
  10. V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях
  11. V. Вимоги безпеки в екстремальних ситуаціях
  12. Абіотичні та біотичні небезпеки.




Переглядів: 1021

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Літосферні, атмосферні та гідросферні небезпеки | Організація системи управління безпекою життєдіяльності на регіональному рівні

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.