Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основні принципи оцінки акцій

Конкуренція.

Аналіз конкуренції передбачає:

§ аналіз умов конкуренції на ринку продукції підприємства;

§ аналіз конкурентних ринків.

Аналіз умов конкуренції на ринку продукції підприємства має завданням дослідити діяльність конкурентів і полягає у визначенні:

основних конкурентів, що володіють найбільшою часткою ринку;

конкурентів, які найбільш динамічно розвиваються;

переваг і недоліків нематеріальних активів конкурентів;

результатів діяльності конкурентів (виробничих і фінансових);

рекламних засобів та збутової організації конкурентів;

НДДКР конкурентів – основних напрямів, обсягів витрат тощо;

бар’єрів для проникнення на ринок і виходу з нього.

Аналіз конкурентних ринків дає змогу оцінити прибутковість, безпечність і ліквідність інвестицій як в акції підприємств галузі, так і в інші інструменти фондового ринку.

Результати аналізу:

оцінка конкурентного напруження на ринку (у галузі);

оцінка ефективності альтернативних способів інвестування.

Зовнішнє

середовище

господарювання

У ході інвестиційного аналізу ринку оцінюється зовнішнє середовище господарювання підприємства як сукупність факторів, що безпосередньо впливають на діяльність підприємства і, в свою чергу, зазнають впливу з боку останнього.

Результати оцінки:

характеристика зовнішнього середовища за параметрами:

– складності;

– взаємопов’язаності факторів;

– рухомості;

– невизначеності;

– ворожості.

 

 

8.3. Оцінка акцій (пакета акцій)

 

В Україні, на жаль, неможливо користуватися загальновідомими методами оцінки акцій (пакетів акцій), оскільки нині ринок цінних паперів в Україні лише зароджується.

Оцінка акцій, як правило, базується на аналізі та прогнозуванні інвестиційної привабливості підприємства, що включає:

– аналіз ринку підприємства (галузі);

– аналіз господарської діяльності підприємства;

– прогноз майбутньої кон’юнктури ринку і місця підприємства на ньому (у галузі).

Під інвестиційною привабливістю розуміють відповідність підприємства основним цілям інвесторів, що полягають:

у прибутковості;

безпечності;

ліквідності інвестицій.

Хоч інвестиційна привабливість підприємства є основою для аналізу та прогнозування, для оцінки акцій (пакетів акцій) використовуються також і суто специфічні методи.

Логіку оцінки акцій (пакетів акцій) відображено в табл. 8.3.1.

 

Таблиця 8.3.1

Логіка оцінки акцій (пакетів акцій)

 

Предмет оцінки Зміст і основні цілі оцінки
Інвестиційна привабливість ринку підприємства (галузі) 1. Аналіз ринку (галузі) з метою оцінки зовнішніх факторів, що формують ринкову (галузеву) прибутковість, безпечність і ліквідність інвестицій 2. Оцінка місця підприємства на ринку (у галузі)
Господарська діяльність підприємства Кількісний та якісний аналіз ресурсів, що використовуються підприємством, процесів трансформації ресурсів (технології та організації), кінцевих результатів діяльності підприємства як внутрішніх факторів, що впливають на прибутковість і ліквідність активів підприємства, безпечність інвестування у підприємство
Прогноз діяльності підприємства Прогноз майбутньої кон’юнктури ринку, оцінка майбутнього місця підприємства на ринку (у галузі) з метою визначення майбутньої прибутковості, безпечності і ліквідності інвестицій у підприємство
Оцінка пакета акцій Оцінка ризиків по акціях (пакетах акцій), галузевих особливостей акцій, якісних характеристик акцій підприємства на основі визначення їх прибутковості, ризикованості і ліквідності з метою якісної та вартісної оцінки пакета акцій підприємства

 

8.3.2. Оцінка акцій (пакета акцій)

 
 

Оцінка вартості акцій (пакета акцій) передбачає визначення загальної вартості підприємства і частки вартості, яку має пакет, що оцінюється. Оцінка вартості підприємства здійснюється на підставі показників капіталізації чи дисконтування прибутку:

 

 
 

або

 

де, Вк – вартість підприємства, розрахована методом капіталізації;

Вд – вартість підприємства, розрахована методом дисконтування очікуваних прибутків;

П – розмір річного прибутку, що є незмінним:

П1, П2,... Пn – розмір річного прибутку по роках прогнозу;

К – коефіцієнт капіталізації;

g – ставка дисконту;

n – кількість років прогнозу.

 

Оскільки акції та пакети акцій мають власні характеристики, що надають їм особливі якості та впливають на вартість, оцінка враховує:

галузеві особливості акцій;

основні характеристики акцій;

характеристики пакета акцій.

Комплексна оцінка ризиків по акціях (пакетах акцій)

Основні види ризиків по акціях (пакетах акцій) наведено в табл. 8.3.2.

 

Таблиця 8. 3.2.

 

Основні види ризиків по акціях (пакетах акцій) підприємства

 

Найменування ризиків Сутність ризиків
Загальний ризик Зв’язаний із загальною ситуацією в Україні (політична нестабільність, глибока економічна криза, недостатня правова база інвестування, обмежені можливості репатріації прибутків тощо)
Систематичний ризик Ризик краху ринку цінних паперів у цілому
Інфляційний ризик Знецінення доходів власників акцій у результаті інфляції
Валютний ризик Знецінення акцій, що придбані за валютні кошти, внаслідок зміни курсу валют
Відсотковий ризик Зв’язаний зі змінами відсоткових ставок на ринку
Галузевий ризик Ризик зниження інвестиційних якостей акцій за неправильного вибору галузі інвестування
Регіональний ризик Зв’язаний з незадовільним станом господарства регіону
Ризики підприємства: ринкові знецінення акцій за зміни попиту на продукцію, втрати ринкової позиції, посилення конкуренції тощо;
господарські знецінення акцій через підвищення витрат, старіння технологій та обладнання, неефективний менеджмент тощо
Ризик впливу Зв’язаний з неможливістю ефективного впливу на політику підприємства
Селективний ризик Ризик, що зв’язаний з помилковим вибором інвестування в акції підприємства, що виявилось менш вигідним у порівнянні з інвестуванням в інші інструменти фондового ринку і ринку капіталів
Ризик ліквідності Зв’язаний з грошовими втратами за реалізації акцій внаслідок зміни їх якостей
Дивідендний ризик Ризик зниження дивідендів за погіршення фінансового стану підприємства
Курсовий ризик Зв’язаний зі зниженням курсової вартості акцій за погіршення фінансового стану підприємства
Ризик часу Втрати, зв’язані з купівлею-продажем акцій у неоптимальний час
Технічний ризик Зв’язаний з недосконалістю організаційно-технічних операцій з цінними паперами в Україні

 


Читайте також:

  1. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  2. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  3. Агресивне керування портфелем акцій
  4. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  5. Акціонерні товариства випускають облігації на суму не більше 25 % від розміру статутного капіталу і лише після повної оплати всіх випущених акцій.
  6. Амортизація основних засобів, основні методи амортизації
  7. Аналіз відхилень – основний інструмент оцінки діяльності центрів відповідальності
  8. Аналіз відхилень — основний інструмент оцінки діяльності центрів відповідальності
  9. Аналіз методичних підходів до оцінки конкурентоспроможності фірми
  10. Антикорупційні принципи
  11. Артеріальний пульс, основні параметри
  12. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ




Переглядів: 498

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Обсяги продажу. | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.