Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Питання 1. Роль інформації у наукових дослідженнях.

ЗМІСТ ЛЕКЦІЇ

Рівень розвитку науки значною мірою визначається характером, достовірністю, цільовим призначенням інформації, яка одержана в результаті пізнання.

Інформація є теоретичним і експериментальним підґрунтям для досягнення мети наукових досліджень і вирішення поставлених завдань. Вона є доказом обґрунтованості наукових положень, їх достовірності і новизни. Існує думка, що вирішення науково технічних проблем на 90% залежить від інформації і тільки на 10% – від інтуїції.

Інформація – це певні відомості про об’єкти, явища навколишнього середовища, їх параметри, якість і стан.

Інформація створюється в результаті діяльності наукових колективів, окремих вчених і фіксується в системі точних понять, тверджень, теорій, гіпотез.

Інформація є загальнонауковим поняттям, яке включає не тільки відомості, а й збір, збереження та переробку. Отримання, поширення й використання інформації – це суттєвий вплив на розвиток науки.

Наукова інформація поширюється в часі і просторі за певними каналами, засобами, методами.

Завданням інформаційного забезпечення є інформування учасників дослідження в процесі наукової комунікації з питань, що належать до їх наукових інтересів.

Наукова комунікація заснована на контактах людей, обумовлених проведення наукових досліджень.

Розрізняють наступнівиди контактів наукової комунікації:

Ø робітник– між вченими одного наукового підрозділу (НДІ, лабораторії, відділу, кафедри);

Ø інформаційний прямий– на наукових конференціях, симпозіумах, семінарах;

Ø інформаційний непрямий– переписка, обмін публікаціями;

Ø інформаційний опосередкований– через спеціальну наукову літературу, радіо, телебачення, кіно.

Звичайна форма спілкування студентів, аспірантів, викладачів у сфері наукової інформації твориться на опосередкованому інформаційному контакті, що передбачає використання принципів інформатики – науки, що вивчає будову і загальні властивості наукової інформації, закономірності її створення, перетворення, передачі й використання в різних галузях діяльності людини. Усі види написаних наукових праць інформатика розглядає як наукові документи, що розрізняють за змістом і особливостями узагальненнями інформації.

Інформація –це сукупність будь яких відомостей, даних про стан або зміну явищ і об’єктів реального світу.

Для цілей інформування дані про економічні процеси перетворюються в інформаційні сукупності відповідно до мети дослідження.

За ступенем наукової новизни інформацію в наукових дослідженнях підрозділяють на:

Ø Нову, що відбиває новизну запропонованого вирішення теоретичного або практичного завдання (наприклад, розробка проекту – положення за нормативним методом планування й обліку витрат на виробництво продукції, заснованого навиявлення відхилень від діючих норм витрат);

Ø Релевантну,котра раніше містилася в аналогах, тобто прототипі (використання методичних вказівок з класифікації витрат виробництва, відображенню їх на рахунках бухгалтерського обліку).

 

 


Читайте також:

  1. IV. Питання самоконтролю.
  2. V. Питання для самоконтолю
  3. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  4. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  5. А.1 Стан , та проблемні питання застосування симетричної та асиметричної криптографії.
  6. Аксіоматизація знань та причинні зв'язки у методології наукових досліджень
  7. Актуальні питання управління земельними ресурсами та їх охорони
  8. Алфавітний підхід до вимірювання кількості інформації.
  9. Аналіз зовнішньої інформації
  10. Аналіз інформації та постановка задачі дослідження
  11. Аналіз та інтерпретація інформації
  12. Аналіз та узагальнення отриманої інформації.




Переглядів: 354

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.