Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Можливі способи поведінки у конфліктній ситуації

Наслідки конфліктних ситуацій

1. Конструктивна (мобілізувальна).

Може сприяти позитивним зрушенням, бути джерелом розвитку

• містить позитивний потенціал;

• розкриває важливі проблеми, які в результаті стають зрозумілішими яснішими,

• зумовлює розв'язання проблем;

• сприяє виходу стримуваних емоцій, напруженості та стресу;

• виступає джерелом становлення особистості

• її вдосконалення та саморозвитку;

• набуття нею досвіду спілкування, терпимості, вза­єморозуміння;

• не передбачає насильства як методу розв'язання про­блеми;

• сприяє пошуку кращого подальшого спілкування, співробітництва.

2. Руйнівна (дезорганізувальна):

• містить деструктивний потенціал;

• відвертає енергію від розв'язання важливіших про­блем;

• руйнує мораль;

• поглиблює різницю у ставленні до цінностей;

• призводить до порушення чи припинення спілку­вання;

• до розриву відносин,

• виражає нетерпимість,

• породжує "жертви" конфлікту;

• порушуються основні права людини;

• мають місце різні форми дискримінації (расової, ет­нічної релігійної, статевої тощо);

• вдається до насильства як методу розв’язання кон­флікту (війна, депортація, психологічне і фізичне і насильство, насильство з боку системи тощо);

«має наслідком знищення людей, продуктивних сил, культурних цінностей;

• породжує стійкі упередження, стереотипи , нетерпи­мість.

 

Шляхи подолання конфліктів.

(п'ять сходинок подолання конфлікту)

1. Співробітництво, консенсус (узгодженість, згода) - взаємне вирішення спірних питань. У вирішенні кон­флікту обидві сторони узгоджують свої позиції, враховуючи інтереси кожної зі сторін.

Використовують у таких ситуаціях:

* вирішення проблеми дуже важливе для обох сторін, 1 ніхто не хоче від цього усунутися;

* обидва учасники конфлікту здатні викласти суть сво­їх Ін тересів і вислухати один одного;

* обидві сторони конфлікту наділені однаковою вла­дою або не помічають різниці у становищі.

2. Розумний компроміс.

Розумний компроміс вимагає:

* розуміння потреб і можливостей інших людей;

* вміння вступати з ними в діалог;

* вміння висувати розумну аргументацію своєї позиції;

* вміння прислухатися до слів партнера Умови прийняття компромісу:

* одну зі сторін влаштовує тимчасове рішення;

* можна скористатися короткочасною вигодою,

* обидві сторони мають однакову владу й однакові шанси на успіх.

3. Пристосування.

Виправдано в таких ситуаціях:

* вас не турбує те, що сталося,

* ви хочете зберегти мир і добрі стосунки з іншими людьми,

* ви розумієте, що правда на вашому боці.

Іноді пристосування — це зміна своїх поглядів, позицій, життєвого шляху на догоду певним людям і це від­мова від власної лінії в житті.

4. Ухиляння.

Кожна зі сторін не відстоює своїх прав, не бажає співпрацювати для вирішення проблеми, а ухиляється від її вирішення.

Застосовуються, коли;

• результат не дуже важливий для вас;

• ви знаєте, що не можете або не хочете вирішити кон­флікт на свою користь

• у складній ситуації, коли розв’язання конфлікту по­требує багато зусиль

5. Конкуренція.

Доцільно використовувати за таких обставин:

• результат дуже важливий для вас, і ви робите велику ставку на варіант вирішення проблеми;

• у разі критичної ситуації, яка потребує миттєвого ре­агування;

• рішення необхідно прийняти швидко, і ви маєте до­статньо влади для цього.

 


Читайте також:

  1. IV. Прийняття рішень у полі четвертої інформаційної ситуації
  2. V. Прийняття рішень у полі п’ятої інформаційної ситуації
  3. VI. Прийняття рішень у полі шостої інформаційної ситуації
  4. АНАЛІЗ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧА
  5. Анімізм – уявлення про існування духовних істот та віра в можливість спілкування з ними.
  6. Багатокритерійні завдання і можливі шляхи їхнього рішення.
  7. Безстатеве розмноження, його визначення та загальна характеристика. Спори — клітини безстатевого розмноження, способи утворення і типи спор.
  8. Біологічні способи лікування ран.
  9. Бюджетний дефіцит: причини виникнення та можливі джерела покриття
  10. В осередку надзвичайної ситуації
  11. В основу визначення витрат певного періоду покладено можливість одночасного визнання доходу, для отримання якого вони здійснені, і навпаки.
  12. Валютний курс і способи його визначення




Переглядів: 523

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Стадії конфліктної ситуації | Структура соціуму

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.