Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Стадії конфліктної ситуації

Зародження конфліктів та шляхи їх подолання

Джерела виникнення конфліктів

Класифікація конфліктів за різними ознаками

Тема 4. Конфлікти

Толерантність

Толерантність — повага й визнання рівності, відмова від домінування и насильства, визнання різноманіття людських культур, норм і вірувань.

Толерантність с основною якістю громадянин і що визначає, терпимість до чужого способу життя поведін­ки, звичаїв, почуттів, ідей, вірувань і є умовою стабільності та єдності суспільства.

 

 

Поняття "конфлікт"

Конфлікт — зіткнення протилежних інтересів погля­дів, загострення суперечностей що призводить до ускладнень у стосунках чи гострої боротьби.

Це вияв неузгодженості інтересів незгода між дво­ма чи більше сторонами, коли кожна з них намагається зробити так щоб було прийнято саме її позицію і стати на заваді іншій стороні чинити те саме.

Вчені стверджують що конфлікти відіграють у житті суспільства позитивну роль оскільки роблять соціаль­ні відносини рухливішими, гнучкішими, запобігають застою, "змертвінню" індивідуальної чи групової жит­тєдіяльності стимулюють її рух.

 

1. З урахуванням кількості осіб, які беруть участь у про­тиборстві:

* парні (двосторонні);

* локальні, що охоплюють невелику кількість людей;

* загальні, або багатосторонні

2. За складом учасників:

* міжособистісні;

* міжгрупові;

* міжнаціональні,

* міжкласові,

* міждержавні.

3. З погляду цілей, які обстоюють сторони

* особисті,

* групові;

* суспільні

4. За своєю глибиною

* антагоністичні, в основі яких непримиренність ін­тересів,

* неантагоністичні, спричинені не надто глибокими суперечностями

5 За наслідками:

* позитивні (конструктивні);

* негативні (деструктивні)

 

Джерела виникнення конфліктів такі:

— насущні потреби;

— нестача джерел;

— психологічні потреби

— відмінність інтересів;

— відмінність у світосприйнятті в уявленнях про до­бро і з ю наявність власних переконань

— відмінність цінностей, що пов'язано з унікальністю кожної людини, наявність власних цінностей емо­цій, що спричиняють незгоди, розходження у погля­дах, ускладнюють ситуацію

Основою міжнаціональних, міждержавних конфлік­тів найчастіше буває дискримінація, в основі якої ле­жить упереджене, несправедливо негативне ставлення до людей.

 

 

1. Передконфліктна ситуація.

Зростає емоційна напруженість, кожна зі сторін оці­нює власні можливості й намагається обрати свої ме­тоди впливу на протилежну сторону.

2. Зародження конфлікту

Ззовні спілкування є нормальним але дещо стриманішим. Відкритого зіткнення ще немає, але можуть ви­никнути непорозуміння, замовчування, ухиляння від відповіді тощо

3. Конфронтація.

Виникає загроза, коли певні особи опиняються перед загрозою зіткнення між собою. Є бажання сторін зро­бити якомога гірше іншому

4. Конфлікт.

Відкриті и неприховані дії суперників, неприхована агресія.

5. Вирішення конфлікту.

Усуваються причини конфлікту і сторони змінюють ставлення один до одного.

 


Читайте також:

  1. IV. Прийняття рішень у полі четвертої інформаційної ситуації
  2. V. Прийняття рішень у полі п’ятої інформаційної ситуації
  3. VI. Прийняття рішень у полі шостої інформаційної ситуації
  4. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  5. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  6. Будівельний генеральний план на стадії виконання окремих видів будівельно-монтажних робіт.
  7. В осередку надзвичайної ситуації
  8. Від стадії життєвого циклу підприємства
  9. Геологічні ситуації.
  10. Гідрологічні надзвичайні ситуації
  11. Гідрологічні надзвичайні ситуації.
  12. Гострота ситуації обумовлена низкою причин.




Переглядів: 882

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Упередження | Можливі способи поведінки у конфліктній ситуації

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.