МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Питання 1. Особливості ринків факторів виробництваТема 11. Загальна характеристика факторних ринків. Ринок праці 1. Особливості ринків факторів виробництва. 2. Оптимальне співвідношення факторів виробництва. 3. Ринок праці та його моделі. Ресурси задовольняють потреби виробника не безпосередньо, а опосередковано: виробнику немає ніякого сенсу купувати працю чи капітал, якщо вони не можуть бути ним використані продуктивно. Отже попит на ресурси носитьпохідний характер. Він розширюється або скорочується в залежності від того, зростає чи спадає попит на готову продукцію, що виготовляється з застосуванням даного ресурсу. Похідний попит – це попит на ресурси виробництва, величина якого залежить від попиту на готову продукцію, яка виготовляється за допомогою цих факторів виробництва. Попит на економічні ресурси. Оскільки попит на економічні ресурси визначається намаганням виробника максимізувати прибуток, крива попиту на ресурси відображає розмір приросту його валового доходу, який виникає в результаті реалізації продукції, виготовленої за допомогою додаткової одиниці ресурсу. Приріст загального продукту (ТР) в натуральних одиницях в результаті збільшення використання якогось ресурсу на одиницю, називається граничним фізичним продуктом від цього ресурсу (напр., MPК, MPL). Приріст валового доходу фірми від реалізації продукції, виготовленої за допомогою кожної додаткової одиниці ресурсу називається граничним доходом ресурсу або граничним продуктом ресурсу в грошовому виразі (MRP) і розраховується наступним чином: MRPL = MR × MPxL де MPx – граничний фізичний продукт X від ресурсу L (праця); MR – змінення в сумарному доході фірми-виробника, що викликане продажем додаткової одиниці продукту X. Звідси, крива попиту фірми-виробника на ресурс співпадає з кривою MRP ресурсу. Пропозиція економічних ресурсів. Як відомо, пропозицією економічних ресурсів їх власники (домогосподарства) здійснюють з метою максимізації корисності, оскільки отримані доходи (прибуток, заробітна плата) використовуються для придбання благ. Отже крива пропозиції економічних ресурсів відображає приріст витрат споживача ресурсів при придбанні кожної додаткової одиниці (або приріст доходів продавців ресурсів від продажу кожної додаткової їх одиниці). Приріст витрат покупця економічних ресурсів при придбанні кожної додаткової їх одиниці – це граничні витрати виробникана придбання ресурсу (MRC). Вони розраховуються наступним чином: Крива пропозиції ресурсів, таким чином, співпадає з кривою MRC їх покупця. Пропозиція ресурсу залежить: - від особливостей того чи іншого економічного ресурсу; - від структури ринку ресурсів (досконала конкуренція, монопсонія) Рівновага на ринку ресурсів досягається при співпадінні попиту на нього та його пропозиції при даній рівноважній ціні (рис.1). Рисунок 57. Рівновага на ринку ресурсів На рис. 57 площа трикутника OAQ* відповідає обсягу витрат, які були здійснені на придбання Q* одиниць ресурсу виробником благ. Площа трикутника OP*А – обсяг надлишку, який отримує власник ресурсу при його продажу по ціні P* (інтегральна різниця між ціною, за якою міг би продати ресурс власник, тобто P<P*, та ринковою ціною). Цей надлишок продавця ресурсу називається економічною рентою.
Читайте також:
|
||||||||
|