Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Походження грошей.

План

1. Форми політико-територіального устрою держави і статус носіїв державної автономії в зарубіжних країнах.

2. Місцеве управління та самоврядування в зарубіжних країнах.

 

1. В теорії і практиці сучасного конституціоналізму відомо дві форми державного устрою – унітарна та федеративна.

Держава вважається унітарною, якщо жодна з частин її території не наділена статусом державного утворення. Складові частини унітарної держави найчастіше мають статус адміністративно-територіальних одиниць.

Адміністративно-територіальні одиниці – це частини території держави, організаційно-відокремлені для виконання загальних завдань державного управління. Вони є територіальною базою для здійснення функцій такого управління. Однак у межах адміністративно-територіальних одиниць здійснюються не тільки функції державного управління у вузькому значенні цього поняття (тобто суто адміністративні функції), а й певні політичні функції.

Адміністративно-територіальні одиниці не є суто географічним явищем. Це матеріальна основа організації публічної влади, що склалася на окремій частині державної території. Існує кілька систем адміністративно-територіального поділу. Для розвинутих країн звичайними є дво- і три ланкові системи. Зустрічаються й чотири ланкові (Франція). Порядок формування адміністративно-територіальних одиниць має свої особливості в унітарних і федеративних державах. Якщо за умов унітарної форми державного устрою створення та зміна цих одиниць здійснюються централізовано, то у федерації відповідні питання, як правило, вирішуються на рівні суб’єктів.

Існуючі системи адміністративно-територіального поділу в основному склалися ще в ХІХ ст., хоча вони постійно еволюціонують. У 60-80-х роках ХХ ст. в багатьох розвинутих країнах були проведені реформи адміністративно-територіального поділу. Ці реформи характеризувалися двома підходами: скороченням кількості наявних територіальних одиниць шляхом збільшення їх розмірів або створенням нової, укрупненої ланки адміністративно-територіального поділу – регіону. Проблема регіоналізації пов’язувалася з необхідністю практичного розв’язання питань реалізації загальних соціально-економічних програм на національному і місцевому рівнях, узгодження інтересів, підвищення ефективності в роботі державного механізму тощо. В теоретичному плані регіоналізації нерідко розглядається як складова частина більш широкого процесу децентралізації влади.

Федерація – це держава, територія якої складається з територій її членів – суб’єктів державних утворень. Федеративні держави звичайно кваліфікують як складні. Нині їх налічується близько 20.

Існуючі федерації різняться за багатьма характеристиками. Проте всі суб’єкти федерації мають однаковий юридичний титул: з позицій визначення їх плітко-правового статусу вони є державними утвореннями. Державні утворення не є державами, хоча нерідко наділені багатьма відповідними ознаками, крім державного суверенітету. Іншими словами, державні утворення не можуть здійснювати самостійну внутрішню (з багатьох питань) і зовнішню політику. З цим пов’язане і те, що з суб’єктами федерацій не визначається право виходу – так зване право сецесії.

Державоподібний або державний характер територіальних одиниць, що складають федеративну державу (суб’єкти федерації), виражається в тому, що в них є своя конституція (як правило), свій парламент, уряд, інколи власні судові системи та воєнізовані формування, часто своє громадянство, державні символи – герб, прапор, гімн. Територіальні одиниці унітарних держав, що користуються державною автономією, також іноді мають конституцію, громадянство й інші атрибути державності.

Суб’єкти федерацій зазвичай мають паритетне або пропорційне представництво у федеральних парламентах. Те ж саме можна сказати про вищі територіальні одиниці таких країн, як Італія, Іспанія. У деяких країнах конституції мають норми, спрямовані на те, щоб не допустити переваги якогось суб’єкта федерації в інших федеральних органах. Конституції деяких федеративних держав містять приписи, що регулюють основи державної організації суб’єктів федерації. Як правило, конституції не називають суб’єктів федерацій суверенними, проте є деякі винятки з цього правила.

В інтересах уніфікації правового регулювання суспільних відносин у деяких федеративних державах цілеспрямовано здійснюються заходи зі стандартизації законодавства суб’єктів федерації. У конституційному праві зарубіжних країн існує декілька основних моделей конституційно-правового розподілу компетенції між федерацією та її суб’єктами. Складаються ці моделі з таких елементів:

1) виключної федеративної компетенції;

2) виключної компетенції суб’єктів федерації;

3) конкуруючої компетенції федерації та її суб’єктів

4) залишкової компетенції, що розподіляється конституціями по-різному залежно від ступеня централізованості даної федерації.

В місцевих територіальних одиницях може здійснюватись як місцеве управління, так і місцеве самоврядування. Місцеві територіальні одиниці є підрозділом унітарних держав і суб’єктів федерацій, а також інших регіонів, що користуються державною автономією.

Місцеве управління – це керівна діяльність у місцевій територіальній одиниці, що здійснюється центральною владою або адміністрацією вищого територіального рівня управління. Здійснюється місцеве управління, як правило, через призначені вищою владою адміністративні органи. Місцеве самоврядування – діяльність самого населення місцевої територіальної одиниці – територіального колективу і його виборчих органів з управління його справами.

Виділяють дві системи демократичної організації влади на місцях: англо-американську та європейську. Англо-американська система характеризується наявністю місцевого самоврядування на всіх рівнях держави, суб’єкта федерації або державно-автономного регіону. При цьому відсутні адміністративно-територіальні одиниці загального характеру.

Європейській системі притаманне поєднання місцевого самоврядування з місцевим управлінням. Це поєднання може мати різноманітні форми, при цьому на місцеві органи управління покладаються певні функції стосовно місцевого самоврядування.

Органи місцевого самоврядування можуть в судовому порядку захистити свою автономію не тільки від запопадливих місцевих адміністраторів, а навіть від парламентів, президентів та урядів.

 

В економічній літературі розглядаються два підходи до походження грошей:раціоналістична та еволюційна концепції.

Раціоналістична концепція пояснює походження грошей в результаті певної раціональної угоди між людьми, які впевнились у тому, що для руху вартостей в міновому обороті необхідні спеціальні інструменти – законодавчі акти держави (засновник даного підходу походження грошей - Арістотель). Дана концепція не відкидає товарну природу грошей, але не погоджується з їх стихійною появою.

Процес еволюції та становлення грошей представляє собою розвиток форм вартості:

- Проста форма вартості – найпростіша форма, випадкова, обмін не був регулярним.

- Розгорнута форма вартості – один товар зустрічається при обміні з великою кількістю і інших товарів-еквівалентів. При обміні виникає невідповідність попиту і пропозиції на конкретному ринку. Певний товар виражає свою вартість у споживчій вартості інших товарів.

- Загальна форма вартості – серед продуктів, котрі обмінюються на ринку, виділяються такі, попит на які є найбільший. Це така форма вартості це така форма, за якої безліч товарів обмінюються на якийсь один товар і цей товар стає загальним еквівалентом.

- Грошова форма вартості – роль загального еквіваленту закріплена за одним товаром.

Еволюційна концепціяпояснює походження та розвиток грошей як тривалий еволюційний процес, зумовлений стихійним розвитком товарного виробництва та обміну.

Отже, гроші за своїм походженням – це товар. Виділившись із загальної товарної маси, вони зберігають товарну природу і мають ті ж самі дві властивості, що і будь-який інший товар: володіють споживчою вартістю (наприклад, золото в формі грошей може використовуватися як прикраса і задовольняти естетичні потреби людини) і вартістю, оскільки на виробництво товару-грошей (золота) витрачена певна кількість суспільної праці.

В той же час гроші, на відміну від звичайних товарів, є особливим товаром:

споживча вартість товару, що виконує роль загального еквіваленту ніби подвоюється (крім конкретної споживчої вартості, вони мають загальну споживчу вартість, оскільки з їх допомогою людина може задовольнити будь-яку потребу);

вартість грошей має зовнішню форму прояву до їх обміну на ринку. Товар-гроші завжди можна обміняти на будь-який інший товар, необхідний власнику грошей. В той час, як вартість звичайного товару прихована і виявляється в процесі обміну, коли товар продається на ринку.

Гроші - це специфічний товар, що має властивість обмінюватись на будь-який інший товар, тобто є загальним еквівалентом і який розвивається на кожному етапі товарного виробництва і наповнюється новим змістом, що ускладнюється зі зміною умов виробництва.

 


Читайте також:

  1. Вартість грошей.
  2. Види грошей та їх походження
  3. Види грошей.
  4. Види грошей.
  5. Визначення походження дитини
  6. Визначення походження дитини від батьків, які перебувають у шлюбі між собою.
  7. Визначення походження дитини, батьки якої не перебувають у шлюбі між собою.
  8. Виникнення (походження) держави.
  9. Виникнення (походження) держави. 1 страница
  10. Виникнення (походження) держави. 2 страница
  11. Виникнення (походження) держави. 3 страница
  12. Виникнення (походження) держави. 4 страница




Переглядів: 675

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ТЕМА 9. Територіальна організація публічної влади в зарубіжних країнах. | Види грошей.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.