Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Особливості ІВ на живі організми

Штучні джерела ІВ

 

У результаті господарської діяльності людини в навколишньому середо­вищі з'явилися поряд 1500 штучних РН, а кількість стійких (нерадіоактивних) нуклідів дорівнює 260.

На цей час в Україні існують близько 8 тис. підприємств і організацій, які використовують біля 100 тис. джерел І.В.

До основних штучних джерел радіоактивних забруднювачів належить віднести:

- застосування РН в народному господарстві (в різних галузях промисловості і сільському господарстві) і в побуті;

- уранова і радіохімічна промисловість, підприємства ядерної енерге­тики;

- ядерні вибухи при випробуваннях ядерної зброї;

- застосування в медицині.

Таким чином, в сучасних умовах, при наявності високого природного ра­діаційного фону, при діючих технологічних процесах, при використанні радіо­активних препаратів у медичних цілях кожний житель України щорічно одер­жує ефективну еквівалентну дозу у середньому 4,75 мЗв (космічне випроміню­вання - 0,5 мЗв, природні натуральні джерела - 2,25 мЗв, штучні джерела - 0,2 мЗв, медичні джерела -1,8 мЗв.

Індивідуальні річні дози опромінення можуть змінюватися в досить ши­роких межах.

 

 

При вивченні дії І.В. на організм були виявлені наступні особливості:

1. Радіація не має смаку і запаху, її не можна побачити і почути. Тому вплив І.В. на організм людиною не відчувається. У людей відсутні органи від­чуттів, котрі б сприймали І.В. Тому людина може проковтнути, вдихнути РР без всяких первинних відчуттів.

2. Наявність прихованого (інкубаційного) періоду виявлення дії І.В. Ви­
димі ураження шкірного покриву , нездужання, характерні для променевого за­хворювання, виявляються не відразу, а через деякий час. Цей період називаєть­ся періодом уявного благополуччя, він може бути досить тривалим при опромі­ненні в малих дозах. Тривалість його скорочується при опроміненні у великих дозах.

3. При систематичному попаданні в організм людини РР відбувається
підсумовування (накопичування) малих доз, що приводить до променевої хво­роби. Цей ефект називається кумуляцією.

4. І.В. впливають на організм людини як безпосередньо — соматичне
ураження (від грецького слова "Sоmа" - тіло), так і виявляється у її нащадків. Цей ефект називається генетичним.

5. Різні органи живого організму мають свою чутливість до опромінення. Тому нормами радіаційної безпеки установлені три групи критичних органів тілалюдини. При щоденному впливу дози (0,2-0,5)∙10 -2 3в можуть наступати зміни в крові.

6. РР, попадаючи в організм людей, відкладаються вибірково в органах і частинах тіла. В залежності від розподілу в тканинах організму виділяють на­ступні РН:

ті, що розподіляються рівномірно - тритій, вуглець, залізо, полоній, інер­тні благородні гази;

ті, що накопичуються в кістках - стронцій, кальцій, барій, радій, ітрій, цирконій, плутоній, торій, фосфор, вуглець;

ті, що залишаються в м'язовій тканині - цезій, радій, рубідій, кобальт;

ті, що відкладаються в шлунково-кишковому тракті - калій, натрій, три­тій, полоній;

ті, що відкладаються в нирках - рутеній, плутоній;

ті, що відкладаються в селезінці І лімфатичних вузлах - рутеній, ніобій.

РН йоду в щитоподібній залозі концентрується в 100-200 раз більше, чим в інших тканинах і органах.

7. Наслідки опромінення однаковими дозами різних живих організмів
неоднакові, тобто видова радіочутливість у живих організмів різна. Чим примітивніше улаштований організм, тим він стійкіший до впливу І.В.

8. Ефект опромінення залежить не тільки від дози випромінювання, але і від часу, протягом котрого одержана ця доза. Установлено, що для біологічних клітин, які містять О2, тривале опромінення малими дозами більш небезпечне, ніж короткочасно великими дозами (до певного рівня).

Пряма дія ІВ - коли джерело ІВ одні і ті ж молекули іонізує і змінює їх хімічну структуру.

Непряма дія ІВ - поглинання енергії відбувається в одних, а хімічні пе­ретворення - в інших молекулах.

 


Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  3. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  4. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  5. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.
  6. Аграрне виробництво і його особливості
  7. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.
  8. АНАТОМІЯ І ФІЗІОЛОГІЯ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА ПЕРИФЕРИЧНОЇ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ, ЇЇ ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ
  9. Анатомо-фізіолгічні особливості
  10. Анатомо-фізіологічна перебудова організму підлітка та її вплив на його психологічні особливості й поведінку.
  11. Анатомо-фізіологічні особливості молодших школярів
  12. Антисептики ароматичного ряду (фенол чистий, іхтіол, дьоготь, мазь Вількінсона, лінімент за Вишневським). Особливості протимікробної дії та застосування.




Переглядів: 616

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Природні натуральні джерела | Гостра і хронічна променеві хвороби

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.