Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 1. Теоретичні ознаки безпеки життєдіяльності

Зміст, завдання та методи фінансового планування

Тема 11.Фінансове планування на підприємствах

1. Зміст, завдання та методи фінансового планування.

2. Зміст поточного фінансового плану та порядок його складання.

3. Оперативне фінансове планування.

4. Бюджетування в системі оперативного фінансового планування.

 

Фінансове планування – це процес визначення обсягу фінансових ресурсів за джерелами формування і напрямками їх цільового використання згідно з виробничими та маркетинговими показниками підприємства у плановому періоді.

Метою фінансового планування є забезпечення господарської діяльності необхідними джерелами фінансування.

Основними завданнями фінансового планування на підприємстві є:

- забезпечення виробничої та інвестиційної діяльності необхідними фінансовими ресурсами;

- установлення раціональних фінансових відносин з суб′єктами господарювання, банками, страховими компаніями тощо;

- визначення шляхів ефективного вкладення капіталу, оцінювання раціонального його використання;

- виявлення та мобілізація резервів збільшення прибутку за рахунок раціонального використання матеріальних, трудових та грошових ресурсів;

- здійснення контролю за утворенням та використанням платіжних засобів.

Фінансове планування дає змогу розв′язати такі конкретні питання:

· які грошові кошти може мати підприємство у своєму розпорядженні;

· які джерела їх надходження;

· чи достатньо засобів для виконання запланованих завдань;

· яка частина коштів має бути перерахована в бюджет, позабюджетні фонди, банкам та іншим кредиторам;

· як повинен здійснюватись розподіл прибутку на підприємстві;

· як забезпечується реальна збалансованість планових витрат і доходів підприємства на принципах самоокупності та самофінансування.

У процесі фінансового планування використовують наступні методи (способи та прийоми планових розрахунків):

1) балансовий;

2) нормативний;

3) розрахунково-аналітичний;

4) оптимізації планових розрахунків;

5) економіко-математичне моделювання.

Балансовий метод – полягає в тому, що балансують не тільки підсумкові показники доходів і витрат, а для кожної статті витрат зазначаються конкретні джерела покриття. Застосовується при прогнозі надходжень і виплат грошових коштів, квартального плану доходів і витрат, платіжного календаря.

Нормативний – полягає в тому, що на основі встановлених норм та нормативів розраховується потреба господарського суб′єкта у фінансових ресурсах та визначаються джерела цих ресурсів.

Розрахунково-аналітичний – планові показники розраховуються на основі аналізу фактичних показників, які беруть за базу, та індексів їх зміни у плановому періоді.

Оптимізації планових розрахунків – полягає у

складанні кількох варіантів планових розрахунків, з метою отримання найоптимальнішого.

Економіко-математичне моделювання – дозволяє знаходити кількісне вираження взаємозв′язків між фінансовими показниками та факторами, які їх визначають. Моделювання може передбачати функціональний або кореляційний зв′язок факторів.

 

2. Зміст поточного фінансового плану та порядок його складання

Поточне фінансове планування полягає в розробленні конкретних фінансових планів, які дають можливість підприємству визначити джерела фінансування його розвитку на майбутній період, сформувати структуру доходів і витрат, забезпечити стійку платоспроможність, визначити структуру активів і капітал підприємства на кінець планового періоду.

Поточний фінансовий план складається на рік з поквартальною розбивкою.

Фінансовий план складається з двох частин. Він є обов′язковим для впровадження на державних підприємствах з 1.01.2004 р. і рекомендований для підприємств інших форм власності.

Частина І. Формування чистого прибутку.

Частина ІІ. Джерела формування і надходження коштів та напрями використання.

Частина І. “Формування чистого прибутку”включає розділи:

1) Доходи.

2) Витрати.

3) Фінансові результати діяльності.

4) Плановий розподіл чистого прибутку.

Розділ 1. “Доходи” включає статті:

Дохід (виручка) від реалізації продукції.

Непрямі податки (ПДВ, акцизний збір) та інші вирахування з доходу.

Чистий дохід від реалізації продукції.

Інші операціні доходи.

Дохід від участі в капіталі.

Інші фінасові доходи.

Інші доходи та надзвичайні доходи.

Розділ 2. “Витрати” містить статті:

Витрати на виробництво та збут продукції.

Фінансові витрати.

Витрати від участі в капіталі.

Інші витрати.

Податок на прибуток від звичайної діяльності.

Надзвичайні витрати.

Розділ 3. “Фінансові результати діяльності” вклячає статті:

Валовий прибуток.

Фінансовий результат від звичайної діяльності.

Чистий прибуток.

Розділ 4. “Плановий розподіл чистого прибутку” включає статті:

Відрахування частини прибутку у фонд дивідендів.

Розвиток виробництва.

Відрахування у фонд матеріального заохочення.

Інші цілі (нерозподілений прибуток).

Частина ІІ. Джерела формування і надходження коштів та напрямки використаннявключає розділи:

1. Джерела формування та надходження коштів.

2. Приріст активів підприємства.

3. Повернення залучених коштів.

4. Витрати, пов′язані з внесенням обов′язкових платежів до бюджету та державних цільових фондів.

5. Покриття збитків минулих періодів.

6. Елементи операційних витрат.

7. Розрахунок податку на додану вартість.

Розділ 1. “Джерела формування та надходження коштів” містить статті:

Чистий та нерозподілений прибуток

Амортизаційні відрахування.

Довгострокові та короткострокові кредити.

Інші довгострокові фінансові зобов′язання.

Інші довгострокові зобов′язання.

Суми авансів, одержаних від поставок продукції.

Векселі видані.

Товари одержані на умовах відстрочки платежу.

Цільове фінансування і цільові надходження.

Інші джерела.

Розділ 2. “Приріст активів підприємства” включає статті:

Капітальні інвестиції.

Модернізація, модифікація основних засобів.

Довгострокові фінансові інвестиції.

Приріст оборотних активів.

Поточні фінансові інвестиції.

Інші витрати.

Розділ 3. “Повернення залучених коштів” відображає повернення довгострокових і короткострокових кредитів, інших довгострокових зобов′язань.

Розділ 4. “Витрати пов′язані з внесенням обов′язкових платежів до бюджету та державних цільових фондів” охоплює статті:

Сплата поточних податків та платежів до бюджету.

Погашення податкової заборгованості.

Внески до державних цільових фондів.

Інші обов′язкові платежі.

Розділ 5 – відображається покриття збитків минулих періодів.

Розділ 6. “Елементи операційних витрат” містить статті:

Матеріальні витрати.

Витрати на оплату праці.

Відрахування на соціальні заходи.

Амортизація.

Інші операційні витрати.

Розділ 7. “Розрахунок податку на додану вартість” – податкові зобов′язання з виділенням операцій, що оподатковуються за ставкою 20% та за ставкою 0%, податковий кредит, чисту суму зобов′язань з податку на додану вартість та напрями використання коштів, отриманих від застосування пільг щодо сплати з податку на додану вартість.

3. Оперативне фінансове планування

Оперативне фінансове планування необхідне підприємству з метою контролю та витрачанням коштів у процесі діяльності.

З цією метою доцільно складати баланс надходжень коштів, який показує, коли у підприємства виникають тимчасово вільні кошти, а коли воно має додаткову потребу в них.

Оперативне фінансове планування також полягає у складанні платіжного календаря. Його складають на квартал із розбивкою по місяцях, або на місяць із розбивкою по декадах.

У платіжному календарі відображається весь грошовий оборот підприємства.

Підприємства поряд з платіжним календарем складають податковий календар, де вказують перелік податків і дати їх сплати. Деякі підприємства розробляють платіжні календарі за окремими видами грошових коштів

- платіжний календар з розрахунків з постачальниками;

- платіжний календар з обслуговування боргів;

- касовий план.

Основними заходами підприємства із забезпечення синхронності грошових надходжень і платежів можуть бути:

- перенесення частини першочергових витрат на наступний календарний період;

- прискорення відвантаження і реалізації продукції;

- погашення дебіторської заборгованості;

- залучення додаткових джерел.

Важливе місце в оперативній фінансовій роботі підприємства належить своєчасності погашення кредиторської і дебіторської заборгованості, контроль за виконанням фінансових зобов′язань і надходженням дебіторської заборгованості.

Підприємство має постійно визначати і аналізувати загальну суму дебіторської заборгованості, строки її виникнення, прострочену заборгованість (її питому вагу), імовірність її погашення.

Прострочена кредиторська заборгованість виникає через такі причини:

- коли кошти заморожені в дебіторській заборгованості або в наднормативних, непрокредитованих банком товарно-матеріальних цінностях;

- коли розмір власних оборотних коштів недостатній та не покриває необхідної мінімальної потреби підприємства в них

 

4. Бюджетування в системі оперативного фінансового планування

Бюджет – це оперативний фінансовий план, що складається у формі кошторису або балансу доходів і витрат на короткостроковий період і забезпечує ефективний контроль за надходженням та витрачанням коштів на підприємстві.

Бюджети, що розробляються на підприємстві, різні за формою і змістом. Одні містять інформацію тільки про витрати, інші – тільки про доходи. Укрупнені бюджети відображають як витрати, так і доходи підприємства.

Бюджетування спрямоване на виконання двох основних завдань:

1) визначення обсягу і складу витрат, пов′язаних з діяльністю окремих структурних одиниць і підрозділів;

2) забезпечення покриття цих витрат фінансовими ресурсами.

Консолідований (зведений) бюджет – це скоординований за всіма підрозділами план діяльності підприємства, він об′єднує окремі бюджети і створює потоки інформації, необхідні для прийняття управлінських рішень у сфері фінансового планування.

Зведений бюджет поділяється на дві частини:

- операційний бюджет;

- фінансовий бюджет.

Операційний (поточний, оперативний) бюджет ‑ це система бюджетів, що характеризують доходи і витрати за операціями або окремими функціями підприємства.

Операційний бюджет включає:

- бюджет продажу;

- бюджет виробництва;

- бюджет витрат;

- прогноз прибутків і збитків.

Фінансовий бюджет – це план, в якому відображається обсяг і структура грошових потоків та їх

використання.

Фінансовий бюджет включає:

- бюджет грошових коштів;

- бюджет капітальних інвестицій;

- прогнозований бухгалтерський баланс.

 

План

1. Концепція безпеки життєдіяльності. Концепція ООН про сталий розвиток людства.

2. Основні завдання науки про безпеку людини. Мета та значення дисципліни.

3. Безпека життєдіяльності як категорія.

4. Проблеми безпеки життєдіяльності, принципи і способи її забезпечення.


Читайте також:

  1. Cистеми безпеки торговельних підприємств
  2. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  3. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  4. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  5. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  6. IV. Вимоги безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці
  7. V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях
  8. V. Вимоги безпеки в екстремальних ситуаціях
  9. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  10. Абіотичні та біотичні небезпеки.
  11. Адміністративне правопорушення як підстава юридичної відповідальності: ознаки і елементи.
  12. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.




Переглядів: 483

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Санація підприємств | Концепція безпеки життєдіяльності. Концепція ООН про сталий розвиток людства.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.08 сек.