Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Методика проведення гри

Потрібні матеріали

Запас найдрібнішого бісеру, принаймні чотирьох кольорів у невеликій коробці. Орієнтовний розподіл намистинок за кольорами:

- чорні (вугілля) - 50% від загальної кількості;

- червоні (уран) -3% від загальної кількості;

- білі (природній газ) - 10% від загальної кількості;

- блакитні (нафта) - 37% від загальної кількості.

Можна замінити намистинки невеликими квадратиками (приблизно 0,5 см х 0,5 см) паперу відповідних кольорів.

Потрібний час для проведення гри – 40 хвилин.

1. Перед приходом учнів до класу підкиньте вгору жменьку намистинок, щоб вони розсипалися по класній кімнаті. Проводьте цю гру у тій частині класу, де велика кількість намистинок може кудись закотитися або загубитися. Якщо ви повторюєте цю гру з іншими учнями у цій же самій класній кімнаті, вам достатньо лише розкидати зібрані намистинки, оскільки загублені під час першої гри намистинки залишилися тут і чекають, щоб їх знайшли. Величина сукупних запасів залишається невідомою для всіх учнів – учасників гри; це моделює проблему з запасами ресурсів у реальному світі. Не рахуйте намистинки - величина сукупних запасів повинна залишатися невідомою для всіх.

Якщо використовуються паперові “енергоресурси”, то до приходу учнів розкидайте їх як на більш помітних ділянках, так і в прихованих місцях.

Альтернатива щодо розкидування намистинок може бути наступною. У день гри, перед тим, як учні прийдуть у клас, розкидайте частину намистинок по закутках кімнати, десь там, куди учні навряд чи заглянуть без підказки. Потім, розкидайте решту намистинок на очах у учнів. Учні спочатку шукатимуть “ресурси” лише там, куди ви розкидали намистинки на їхніх очах. Це формує основу для серйозного обговорення питання, як багато ми знаємо про місцезнаходження та запаси ресурсів.

2. Поділіть клас на 4 компанії. Кожна компанія повинна шукати намистинки одного з кольорів – чорні (вугілля), червоні (уран), білі (природний газ) або блакитні (нафта).

3. Поясніть, що ви розкидали невідому кількість намистинок - енергетичних ресурсів - по підлозі у класі. Розподіл їх за кольорами відображає оцінки їх запасів, зроблені в 1957 року. Компанії повинні розпочати пошук “своїх” енергоносіїв за командою вчителя. Перший період пошуку намистинок триватиме одну хвилину. Передбачте можливі спроби учнів обійти правила гри. Крадіжки намистинок, обмін, об’єднання знайдених ресурсів - учні можуть використати всі ці можливості. Встановіть наперед, що ви дозволите їм робити, взявши аналогії з реального світу за основу вашого рішення.

4. Розпочніть пошуки. (Зверніть увагу: якщо деякі з компаній збиратимуть намистинки всіх кольорів, не втручайтеся і не коментуйте). Зупиніть гру через хвилину. Доручіть кожній компанії порахувати свої ресурси (намистинок відповідних кольорів).

5. Поскладайте всі ресурси (намистинки) в окремі купки. Записуйте загальну суму намистинок вказаних кольорів кожної групи на дошці після кожного раунду.

6. Розпочніть другий період пошуку, який теж триватиме одну хвилину. Кожна з компаній повинна шукати ресурси, не знайдені до цього часу. Запишіть знайдену командами під час другого раунду кількість намистин кожного виду.

7. Проведіть третій і останній раунд пошуків. Запишіть на дошці його результати.

8. Питання для обговорення:

- Які енергетичні ресурси було найлегше знайти? Чому? Які найважче? Чому? (Напевно, найлегше було знайти чорні намистини, бо їх було найбільше. Напевно, найважче було знайти червоні намистини). Що зумовлювало легкість чи складність їх знаходження? Це залежить від наявності намистинок чи від вміння тих, хто шукає? (Будьте обережні зі словами “складно” і “легко” - вони передбачають однакові здібності та старання всіх груп).

- Які узагальнення можна зробити, дивлячись на купки “енергетичних ресурсів”? (Третя з них може бути меншою за попередні, оскільки важче було знайти намистинки під час третього раунду або учні можуть шукати вже не так старанно).

- Чи збирав хто-небудь більше, ніж один вид енергетичних ресурсів? Чи реально збирати більше, ніж один? (Так - реально; компанії використовують найдоступніші джерела енергії, наприклад, нафтові компанії часто видобувають природний газ або вугілля).

- Які економічні ресурси використовувалися для збору намистинок - енергоносіїв? (Праця учнів та капітал, наприклад – хтось може здогадатися знайти віник, або змітати намистини одним аркушем паперу на інший тощо). Зверніть увагу на інновації, використані учнями в ході гри. Лінійки, скріпки для паперу тощо - це приклади технологічних новинок, стимульованих бажанням знизити витрати пошуку енергії.

- Що ми знаємо про кількість намистинок, що залишилися на підлозі? (Тільки те, що тепер залишилося менше намистинок, ніж до того, як учні почали їх збирати під час першого раунду). Зверніть увагу: Учні можуть стверджувати, що вони “визбирали” всі намистинки. Поцікавтеся, що це може означати. Знайшли ми 5, 50, 95 чи скільки відсотків від загальної кількості? (Ніхто точно не знає!)

- Що становить пропозицію енергії? (Не всі намистинки розкинуті по підлозі, а тільки ті намистинки, що вже лежать зібрані на столі і деяка додаткова кількість намистинок, яку учні можуть знайти у найближчому майбутньому, якщо вони вважають, що можуть отримати за них хорошу ціну).

- Як ми можемо знайти більшу кількість намистинок за той же період часу? (Можна використати мітлу або пилосос – це ілюструватиме використання досягнень технічного прогресу, або кожен повинен збирати намистинки всіх кольорів).

- Від чого ви повинні відмовитися (альтернативна вартість), коли шукатимете пилосос або мітлу під час другого періоду пошуків? (Альтернативна вартість - вартість втрачених можливостей - всі намистинки, які буде втрачено, поки ви шукатимете пилосос. Детальніше проблема альтернативної вартості буде розглянута в Концепції 2).

- Якщо енергетичні ресурси стають все рідкіснішими, а попит продовжує зростати, що станеться з цінами? (Ціни зростуть). Чому? (Тому що пропозиція не зростає. Детальніше проблеми зміни величини пропозиції буде розглянута в Концепції 10).

- Чи зазнало “довкілля” кімнати змін у процесі пошуку намистинок? (Якщо меблі було зрушено з місця або на підлозі залишився папір, це ілюструватиме шкоду, завдану навколишньому середовищу).

- Запитайте учнів, хто з них хоче залишитися після уроків, щоб прибрати клас. Запитайте далі, скільки учнів готові були б допомогти у цьому, якби їм платили одну копійку за прибрану намистинку. Підвищуйте пропоновану ціну за намистинку до 5, 10, 25 копійок, поки не спокусите для допомоги весь клас. Покажіть, що згідно з законом пропозиції зростання ціни спричиняє зростання пропозиції (закон пропозиції детально розглядається в Концепції 10).

Доручіть учням намалювати криву пропозиції на основі інформації, отриманої з попереднього запитання (як будується крива пропозиції – дивіться в Концепції 10).

 



Читайте також:

  1. II. Організація і проведення спортивних походів
  2. VI. Оформлення маршрутної документації на проведення туристичних походів та експедицій
  3. Автоматичний розрахунок суми проведення.
  4. Алгоритм проведення внутрішнього аудиту.
  5. Апаратура і методика проведення густинного гамма-гамма-каротажу
  6. Апаратура і методика проведення густинного гамма-гамма-каротажу
  7. Апаратура та методика проведення газометрії свердловин в процесі буріння
  8. Аудиторські докази щодо тверджень керівництва у фінансових звітах отримуються безпосередньо в процесі проведення тестів контролю та процедур по суті.
  9. Банківський контроль та нагляд: форми та мета здійснення. Пруденційний нагляд: поняття, органи та мета проведення.
  10. Березня 1991 р. — проведення референдуму щодо збереження СРСР.
  11. БУХГАЛТЕРСЬКІ ПРОВЕДЕННЯ З РОЗРАХУНКІВ ІЗ ПДВ
  12. Варіанти проведення промислової політики для України




Переглядів: 637

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Виробничі ресурси та їх обмеженість | Виробництво. Головні чинники зростання ефективності виробництва.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.