Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Місце тактики в процесі стратегічного управління підприємством

 

Процес стратегічного управління підприємством здійснюється за трьома основними стадіями: стратегічне планування (розробка стратегій), стратегічна організація (реалізація стратегій) і стратегічний контроль. Як зазначалося, тактика підприємства передбачає розробку, проведення і виконання дій щодо реалізації стратегій підприємства, а отже, вона відповідає стадії стратегічної організації процесу стратегічного управління підприємством (рис. 7.3).

 

1 стадія – Стратегічне планування (Розробка стратегічного набору)
....
   
2 стадія – Стратегічна організація (Реалізація стратегій = розробка і реалізація тактики)
  Остаточний ситуаційний аналіз   Тактичне планування (розробка планів і запуск стратегії)   Тактична організація (забезпечення реалізації стратегії і її системне здійснення)     Тактичний контроль (завершення реалізації стратегії і контроль результатів її виконання)
 
3 стадія – Стратегічний контроль
...

Рис. 7.3 – Місце тактичного управління у процесі стратегічного управління підприємством

 

Отже, можна виділити 4 етапи тактичного управління підприємством:

1. Остаточний ситуаційний аналіз: на цьому етапі уточнюються результати аналізу стратегічного клімату і стратегічного потенціалу підприємства, умов діяльності, що змінилися, в разі необхідності вносяться корективи до стратегічного набору підприємства.

2. Тактичне планування: на цьому етапі затверджується стратегія підприємства, розробляються стратегічні і тактичні плани з її реалізації, стратегічні вказівки доводяться до відома персоналу, здійснюється підготовча робота до реалізації стратегій і проведення стратегічних змін.

3. Тактична організація (організація реалізації стратегій і проведення відповідних змін) передбачає створення систем забезпечення реалізації стратегій (організаційного, ресурсного, соціально-психологічного забезпечення, а також забезпечення керівництва реалізацією стратегій) а також забезпечення системної реалізації стратегії (перетворення на життя всіх тактичних заходів, передбачених даною конкретною стратегією).

4. Тактичний контроль (поточний контроль реалізації стратегій підприємства): необхідно проводити моніторинг реального здійснення стратегії шляхом контролю результатів досягнення цілей. За результатами контролю вносяться зміни до стратегій підприємства, його стратегічних і тактичних планів.

Таким чином, тактичне управління посідає не менш важливе місце у системі управління підприємством, ніж стратегічне управління; нерозривно з ним пов’язано і є його логічним продовженням. Відповідно якість системи управління підприємством можна оцінити двома параметрами: якістю стратегічного та тактичного управління.

Якість стратегічного аспекту відображає якість здійснення функцій з розробки стратегій підприємства: визначення стратегічних орієнтирів, стратегічний аналіз і стратегічний вибір. Якість тактичного аспекту визначається якістю здійснення відповідних функцій з розробки і реалізації тактики.

Співвідношення якості стратегічного та тактичного аспектів дозволяють визначити якість системи управління підприємством у відповідності із зоною, яку вони займають: зону успіху, зону питань / шансів, зону провалу (рис. 7.4).

 

Якість стратегічного аспекту Висока    
Середня        
Низька        
    Низька Середня Висока
    Якість тактичного аспекту

Рис. 7.4 – Матриця якості системи управління підприємства

Зона успіху визначається середнім і високим рівнем якості тактичного аспекту при високому рівні якості стратегічного аспекту або високим рівнем якості тактичного аспекту при середньому рівні якості стратегічного аспекту. Підприємства, що потрапляють до цієї зони, мають достатньо оптимально сформований стратегічний набір і майже повністю виконують функції з його реалізації. Для них характерна висока ефективність стратегічних і тактичних заходів.

Зона питань або шансів визначається середнім і високим рівнем якості тактичного аспекту при низькому рівні якості стратегічного аспекту або середніми значеннями за обома параметрами. Ця зона має подвійну назву, оскільки майбутній стан підприємств, що до неї потрапляють, не можна спрогнозувати однозначно: в разі ліквідації ними недоліків, що існують в процесі розробки або реалізації стратегій, вони розвиватимуться за бажаним напрямком стратегічного розвитку; в разі нехтування існуючими проблемами підприємства не зможуть розвиватися і будуть змушені припинити свою діяльність.

Зона провалу визначається низьким рівнем якості тактичного аспекту при будь-якому рівні якості стратегічного аспекту, оскільки підприємство, що не спроможне функціонувати у поточному періоді, не зможе навіть перейти до майбутнього і припинить свою діяльність. Для виходу з цієї зони підприємству необхідно нормалізувати процес поточного управління всіма функціональними зонами.

Визначення місця підприємства у цій матриці дозволяє визначити, яким аспектам управління йому слід приділяти більшу увагу: розробці стратегій або розробці і реалізації тактики.



Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  4. Oracle Управління преміальними
  5. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  6. А. Видання прав актів управління
  7. Автоматизація виробничих процесів
  8. Автоматизоване робоче місце метролога
  9. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  10. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  11. Автономна Республіка Крим, регіональні та місцеві органи державної влади.
  12. Адаптивні організаційні структури управління.




Переглядів: 1294

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Склад та властивості тактики | Внутрішнє керівництво реалізацією стратегій підприємства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.