Розглянемо алгоритм обчислення площі повної поверхні піраміди, в основі якої лежить квадрат зі стороною а, а бічні ребра мають довжини b, c, d, k.
Площа повної поверхні піраміди складається із площі повної бічної поверхні і площі основи.
Загальний вигляд алгоритму буде таким:
1. Увести значення a, b, c, d, k.
2. Знайти площу грані (a, b, c).
3. Знайти площу грані (а, с, к).
4. Знайти площу грані (а, d, к).
5. Знайти площу грані (а, к, b).
Площа піраміди = площа грані (а, b, с) + площа грані (а, с, d) + площа грані (а, d, к) + площу грані (а, к, b) +а . Вивести площу піраміди.
У тексті алгоритму чотири рази виконується однакова вказівка в обчисленні площі бічної грані піраміди (це трикутник) при різних значеннях сторін. Необхідно чотири рази скористатися формулою Герона для обчислення площ трикутника.
Наш основний алгоритм набере вигляду:
1. Увести значення a, b, c, d, k.
2. Площа (a, b, c, S)
3. Площа (а, с,d S ).
4. Площа (a, d, k, S ).
5. Площа (а, к, b, S )
6. Площа
7. Вивести площу
Клас розбивається на декілька груп, яким дається завдання:
1) визначити ті алгоритми, в основу яких покладено структуру слідування;
2) визначити ті алгоритми, в основу яких покладено структуру з повним розгалуженням;
3) визначити ті алгоритми, в основу яких покладено структуру повторення;
4) визначити ті алгоритми, в основу яких покладено структуру з неповним розгалуженням;
5) визначити ті алгоритми, які подані у словесній формі.
Група експертів аналізує результати роботи груп. Доповідач групи експертів повідомляє, як групи впоралися із завданням.