МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Правовий статус народного депутата УкраїниВиди виборів. Відмінність між референдумом і виборами, референдумом і плебісцитом Референдум і вибори мають спільний метод здійснення – голосування, але відрізняються метою проведення. Мета виборів – визначення конкретної особи, яка найдостойніша обіймати посаду. Мета референдуму – вирішення важливих питань, не пов’язаних з обранням якихось осіб. Порядок організації та проведення референдуму регламентується нормами конституційного права, і його предметом може бути досить широке коло питань. Порядок і підстави проведення плебісцитів в основному регулюються нормами міжнародного права, і предметом їх у більшості випадків є вирішення територіальних спорів між державами. 1. Парламентські і президентські. 2. Загальні і часткові. 3. Загальнодержавні і місцеві. 4. Чергові і дострокові. 5. Однопартійні, багатопартійні, безпартійні. 6. Прямі чи непрямі. 7. Основні чи повторні.
Для здійснення парламентського контролю за додержанням конституційних прав і свобод громадян Верховна Рада обирає Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини. Роботу Верховної Ради забезпечує її апарат, який складається з управлінь тощо. Оскільки Верховна Рада є єдиним законодавчим органом України, основною її функцією є прийняття законів. Крім законів, вона приймає і такі політико-правові акти, як постанови, заяви, декларації, звернення. До відання Верховної Ради також належать: визначення засад внутрішньої і зовнішньої політики; затвердження програм економічного, науково-технічного, соціального, національно-культурного розвитку, охорони довкілля; участь у формуванні органів виконавчої і судової влади; затвердження Державного бюджету України, внесення змін до нього і контроль за його виконанням; здійснення контролю за діяльністю Кабінету Міністрів; ратифікація і денонсація міжнародних договорів; здійснення парламентського контролю тощо. Верховна Рада має право усунення Президента з поста в порядку особливої процедури - імпічменту, розглядати питання про відповідальність Кабінету Міністрів та прийняти резолюцію про недовіру йому. Повноваження Верховної Ради припиняються у день відкриття першого засідання Верховної Ради нового скликання. Парламент України має свої" офіційні друковані органи - газету «Голос України» та «Відомості Верховної Ради України», в яких оприлюднюються ухвалені закони, постанови, заяви тощо.
Він визначений Конституцією і Законом «Про статус народного депутата України» від 17 листопада 1992 р. (зі змінами і доповненнями), згідно з яким народні депутати є повноважними представниками народу України у Верховній Раді і покликані висловлювати і захищати суспільні інтереси та інтереси своїх виборців. Народним депутатом може бути громадянин України, який на день виборів досяг 21 року, має право голосу і проживає й Україні протягом останніх п'яти років. Народні депутати України здійснюють свої повноваження на постійній основі. Вони не можуть мати іншого представницького мандата чи бути на державній службі. Повноваження народних депутатів починаються з моменту складення ними присяги. Права і обов'язки народного депутата умовно поділяють на права і обов'язки у Верховній Раді та її органах і права та обов'язки у виборчому окрузі. У Верховній Раді та її органах депутат користується правом ухвального голосу в усіх питаннях, що розглядаються на засіданнях Верховної Ради та її органів, до складу яких він обраний. Депутат, який не є членом певного органу Верховної Ради, може брати участь у його роботі з правом дорадчого голосу. Крім того, народний депутат України має право: обирати і бути обраним до органів Верховної Ради; пропонувати питання для розгляду Верховною Радою; законодавчої ініціативи висловлювати думку щодо персонального складу органів і кандидатур посадових осіб, які обираються, призначаються чи затверджуються Верховною Радою; виступати з обґрунтуванням своїх пропозицій тощо. Одним із особливих повноважень народного депутата у Верховній Раді є його право на депутатський запит. Депутатський запит - це офіційна вимога народного депутата, яка виголошується на пленарному засіданні Верховної Ради, до підпорядкованих їй органів або посадових осіб дати офіційне роз'яснення з питань, що належать до їхньої компетенції. Запит подається у письмовій формі Голові Верховної Ради, який після ухвалення парламентом питання про його направлення надсилає текст цього запиту відповідному адресату. Орган, або посадова особа, до яких звернено запит, зобов'язані дати офіційну письмову відповідь не пізніш як у 15-денний термін або інший строк, визначений Верховною Радою. Ця відповідь надсилається Голові Верховної Ради і народному депутату, який вніс запит. Народний депутат України у Верховній Раді та її органах зобов'язаний: бути присутнім і брати участь у засіданнях Верховної Ради та її органів, до складу яких його обрано; виконувати їхні доручення; додержувати Регламенту Верховної Ради та інших нормативних актів; брати участь у контролі за виконанням законів та інших актів Верховної Ради, рішень її органів; інформувати Верховну Раду та її органи про виконання їхніх доручень та ін. У виборчому окрузі народний депутат України має право: на прийом до будь-якої посадової особи; брати участь у розгляді в органах державної влади питань, що стосуються інтересів громадян і організацій; звертатися у державні органи, підприємства, організації та до посадових осіб з питань своєї депутатської діяльності; відвідувати будь-які органи, підприємства і установи; вимагати припинення порушень законів; проводити збори виборців. Одним із особливих повноважень депутата у виборчому окрузі є його право на депутатське звернення. Депутатське звернення - це звернена до посадової особи письмова пропозиція народного депутата здійснити певні дії або дати офіційне роз 'яснення з питань, що належать до її компетенції. Депутат своє звернення передає відповідній особі безпосередньо або надсилає поштою. Воно є обов'язковим для розгляду протягом 10 днів з моменту одержання. Якщо особа ухиляється від вирішення порушеного у зверненні питання, то депутат має право внести з цього приводу депутатський запит. У виборчому окрузі депутат зобов'язаний: підтримувати тісні зв'язки з виборцями; регулярно інформувати їх про свою роботу у Верховній Раді та її органах; брати участь у здійсненні контролю за виконанням законодавства; вивчати громадську думку, потреби і запити населення і в разі необхідності повідомляти про них Верховну Раду; вести регулярний прийом виборців та розглядати їхні заяви, скарги і пропозиції; не рідше одного разу на рік звітувати перед виборцями округу про свою депутатську діяльність і хід виконання передвиборної програми. Основними гарантіями депутатської діяльності є положення закону про те, що ніхто не має права обмежувати повноваження народного депутата, а держава гарантує депутату необхідні умови для здійснення ним своїх повноважень. Народним депутатам України гарантується депутатська недоторканність. Народні депутати не підлягають юридичній відповідальності за результати голосування або висловлювання у парламенті та його органах, за винятком відповідальності за образу чи наклеп. Вони не можуть бути без згоди Верховної Ради затримані чи заарештовані до набрання законної сили обвинувальним вироком суду. Не допускається обшук, огляд особистих речей і багажу, транспорту, жилого чи службового приміщення депутата, а також порушення таємниці кореспонденції, прослуховування телефонних переговорів та застосування інших заходів, що обмежують свободу депутата. Кримінальну справу щодо народного депутата може бути порушено тільки Генеральним прокурором України. Повноваження народних депутатів припиняються одночасно з припиненням повноважень Верховної Ради. Достроково повноваження народного депутата припиняються уразі: складання повноважень за його особистою заявою; набрання законної сили обвинувальним вироком щодо нього; визнання його судом недієздатним або безвісно відсутнім; припинення його громадянства або виїзду на постійне проживання за межі України; смерті. Рішення про дострокове припинення повноважень народного депутата приймається більшістю від конституційного складу Верховної Ради.
Читайте також:
|
||||||||
|