Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



V. Розподільний диктант.

IV. Розвиток зв’язного мовлення.

Творча робота №2

Від поданих дієслів утворіть й запишіть іменники. Пояснити подвоєння букв.

Прагнути, хотіти, думати, бігати, стрибати, питати, лазити, уміти, летіти, пошити, накрити.

Естафета “Запиши правильно”.

Учні поділені на дві групи. Від кожної до дошки по черзі виходять учні і записують: перша група – іменники з подвоєними приголосними, а друга – іменники, в яких за певним правилом подвоєння відсутнє.

 

Опис картини А.Куїнджі “Ніч на Дніпрі”.

Використати слова з подовженими приголосними.

 

Записати іншомовні слова у дві колонки: з подвоєнням приголосних та без подвоєння.

Панна, каса, алея, ванна, клас, група, біль, масив, ірреальний, імміграція, лібрето, грип, нетто, Джонні, Марокко, мулла, шасі, вілла, колектив.

 

VІ.Підсумок.

1. Зв’язне висловлювання про подовження приголосних звуків.

2. Повідомлення про слова, у яких не має подовження.

 

VІІ. Домашнє завдання.

 

Урок 12,13

Спрощення в групах приголосних

Тема: Спрощення у групах приголосних.

Мета: Систематизація знань і зміцнення навичок вимови і написання слів із спрощенням у групах приголосних, а також подовженням приголосних.

Виховна мета: Поглиблення любові до України, до отчого краю, виховання дружби.

Обладнання: Орфографічні словники, картки, таблиця.

 

Основний зміст уроку.

І. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя. Сьогодні ми поговоримо про спрощення у групах приголосних. Матеріал вам, безумовно, відомий, але ми закріпимо його практично. Виконаємо ряд завдань: робота з картками, таблицею, проведемо диктант, усні та письмові вправи, які будуть виконані як самостійно так і біля дошки, складання твору-мініатюри “Радісна праця” та інші види роботи.

1. Робота з сигнальними картками для повторення правил написання слів з подовженими приголосними (картки позначені цифрами 1 і 2).

Багаття, життєпис, збіжжя, беззавітний.

Полісся, безмежжя, переллю, міддю, волоття.

 

ІІ. Бесіда за таблицею

Учні самостійно роблять висновки про спрощення в групах приголосних.

Честь – чесний (стн – сн)

Щастя – щасливий (стн – сл)

Тиждень – тижневий (ждн – жн)

Виїзд – виїзний (здн – зн)

Запитання.

1. Які приголосні збігаються в словах правої колонки?

2. Які звуки ми не вимовляємо?

3. Які букви не пишемо?

4. Назвіть групи приголосних, які спрощуються.

 

Завдання 1.

Від поданих іменників утворити прикметники, підкреслити буквосполучення із спрощенням.

Честь, лестощі, користь, щастя, тижневий, злість.

 

Завдання 2.

Спишіть із дошки. Позначте орфограми. Назвіть групи приголосних, що спрощуються.

Совісний, месник, цілісний, пестливий, якісний, захисний, власний, провісник, туристський, благовісний.

 

Завдання 3.

Робота із картками. Виписати слова із спрощенням у групах приголосних.

Бережи честь змолоду. Приїзд нежданий – але бажаний. Добра вість піднімає, а погана – в землю вганяє. Радості багато, зате толку мало. Добрі вісті не лежать на місці.

 

Завдання 4.

Прочитайте слова на дошці, обґрунтуйте вимову і написання. Використовуйте орфоепічний словник.

Студен..сякий, зліс..ний, ус..ний, пес..ливий, облас..ний, балас..ний, шіс..надцять, антифашист..сякий, інтелеген..сякий.

Завдання 5.

Скласти речення з поданими словами: щасливі, корисна, почесний.

Завдання 6. Гра “Хто назве останнє слово?”.

Учні називають слова, в яких групи приголосних на письмі передаються повністю.

Словниковий диктант.

1. Усний, чесний, шістнадцять, добросовісний, серце, пестливий, шістсот, контрастний, радісно, тижневий, щасливий, сонце, корисний, ненависний, проїзний, перехресний, якісний, хруснути.

 

2. Жалісливий, пізній, вісник, захисний, кількісний, заздрісний, виїзний, рідкісний, обласний, месник, учасник, улесливий, злісний, баластний, студентський.

Вправа 1. Знайдіть слова в яких допущені помилки, запишіть їх без помилок.

Совісний, доблестний, якісний, областний, жалісливий, улестливий, перехрестний, шістсот, радісний, виїзна, тиждня, хрустнути, заздрісно, пестливий.

Творча робота.

Вставте пропущені слова, у яких відбувається спрощення приголосних.

Дай ... волю заведе в неволю.

... діло роби сміло.

Не родись багатий та вродливий, а родись при долі та ...

І після ... буває негода, отак і в народа.

... приятель схожий на кішку: спереду ласкає, а ззаду кусає.

Бережись ..., як потайного собаки.

Словниковий розподільний диктант.

В одну колонку слова, у яких може відбуватись чергування у-в, у другу – слова, у яких не буває.

Урал, університет, установа, взимку, вправа, вклад, враження, врожай, указ, утопія, влітку, учитель, вступ, уява.

 

Завдання 7. Словниковий диктант.

Масний, заїзний, тижні, ремісник, серце, вісник, писнути, тріснути, контрастний, туристський, власний, благовісний, очисний, кістлявий, захисник, шелеснути.

Завдання 8.

Написання твору-мініатюри “Радісна праця”, використати слова, в яких відбувається спрощення приголосних.

 

ЗРАЗОК.

Був сонячний день. Ми сьогодні будемо садити деревця понад шляхом. Вчителька сказала, що це потрібна і корисна праця. На серці у нас було легко і радісно. Працювали ми гарно і якісно. Віяв пестливий і ласкавий вітер, тихо шелестів в молодих деревцях.

Щасливі ми поверталися додому

 

Завдання 9.

Зачитати окремі роботи учнів.

 

Оцінка вчителем роботи учнів.

 

ІІІ. Підсумок роботи.

1. Яких групах приголосних випадають приголосні д, т?

2. В яких словах не відбувається спрощення в групах зубних приголосних [стн] і [стл].

3. Що викликає у вас труднощ

 

Урок 18

Тема 11: Ділові папери. Розписка.Доручення

Мета: познайомитися з оформленням доручення, розписки як одних із

видів ділових паперів.

Повинні знати, що таке доручення , його класифікаційні форми та

реквізити, засвоїти мовні особливості доручення.

Вміти написати доручення , з'ясувати його класифікаційні форми

та реквізити; грамотно оформляти даний документ.

Розвивати грамотність, увагу, логічне мислення учнів.

Виховувати повагу до людей та професій, якими вони володіють.

Тип уроку: засвоєння знань, умінь та навичок.

Обладнання: таблиця « Реквізити доручення», зразки доручень.

 


Читайте також:

  1. Газорозподільний механізм
  2. Історичний диктант.
  3. Історичний диктант.
  4. Історичний диктант.
  5. Конвеєр розподільний
  6. Конвейер розподільний
  7. Тема 5. Загальна будова і робочий процес двигуна. Кривошипно - шатунний і газорозподільний механізми




Переглядів: 3638

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ШИПШИНА ВАЖКО ВІДДАЄ ПЛОДИ | ХІД УРОКУ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.