Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Історичний диктант.

1. Співвіднесіть дати та події.

1)1019-1054р.р. А)розгром печенігів.

2)1036р. Б)заснування Киево -Печерського монастиря

3)1051р. В) правління Ярослава

4) 1026 р. Г) Будівництво Софійського собору

5) 1036 р Д) остання війна з Візантією

6) 1043 р. Е) розподіл русі по Дніпру між Ярославом та Мстиславом

 

2. Виключіть зайве із наведеного переліку.

1) Будівництво Софійського собору, відкриття першої бібліотеки, будівництво золотих воріт, будівництво Десятинної церкви, створення «російської Правди».

2) Ярослав, Мстислав, Святослав, Борис, Гліб, Володимир.

3. Ярослав Мудрий, на відміну від свого батька, не став героєм билин та сказань. Як ви вважаєте, чому його не поважали сучасники.

 

4. Ярослав до затвердження у Києві був князем у:а) Пскові;б) Новгороді;в) Тмуторокані.

5. Київська русь була об’єднана під керівництвом Ярослава у:а) 1016 р.;б) 1019 р.;в) 1036 р.

6. У 1036 р. Київ зазнав нападу з боку:а) печенігів; б) варягів;в) половців.

7. Ярослав заснував місто:а) Юр’єв;б) Львів;в) Володимир.

8. Ярослава називали:а) «європейським сватом»;б) «тестем Європи»;в) «зятем Європи».

9. за часів правління Ярослава було упорядковано зведення законів:а) «Конституція»;б) «Київський кодекс»;в) «Руська Правда».

10.Дайте відповідь «так» або «ні» на запитання про Київ часів Ярослава Мудрого.

1. Частину Києва обнесли високими валами (Ярославовими) для захисту від нападників.

2. Головний парадний в’їзд до Києва називався Золоті ворота, як у Константинополі.

3. Золоті ворота були повністю вкриті золотом.

4. Збудовано головний храм Київської Русі — Софіївський собор.

5. Храм Святої Софії було названо на честь дочки Ярослава Муд-рого.

6. Збудовано Десятинну церкву.

 

6. Чи згодні ви з істориками. Аргументуйте відповідь. Територія Києва збільшилася в декілька разів"Його часи, його порядки зісталися на цілі століття потім взірцем, правилом, основою для всяких розпоряджень, а все його князювання – світлою і щасливою добою супроти пізніших бід, які випали на долю України потім”. (М.Грушевський).

"Київський князь Ярослав Мудрий, як і його батько Володимир, користувались значним авторитетом в міжнародній політиці…”(Б.Греков).

"І в дорослому, і в похилому віці, вже як верховний володар Русі, він вкрай неохоче сідав на коня і лише в разі особливої потреби брав участь у походах. Книга і перо були для нього милішими меча та військового обладунку”. (М.Брайчевський).

"Тривале князювання Ярослава прийнято вважати апогеєм могутності Київської Русі”. (О.Субтельний).

Яке з перерахованих оцінок вам найбільше сподобалось. З яким би ви погодились?

 

ТЕМА. Політичний та соціально-економічний устрій Київської Русі

1.Використовуючи пам’ятку «Характеристика держави» визначте, якою державою була Київська русь. .

Пам’ятка «Характеристика держави»

1. Форма правління (монархія або республіка).

2. Яка соціальна група, стан перебуває при владі?

3. Політичний устрій держави;

а) голова держави, його повноваження;

б) законодавчі органи (структура, спосіб формування, повноваження);

в) виконавчі органи (способи формування, функція, підпорядкованість);

г) судові та правоохоронні органи;

д) права підданих.

 

4. Форма державного устрою (розподіл на територіальні одиниці, їхній заємозв’язок).

 

 

5. Якими методами і прийомами здійснюється влада в даній державі?

 


Читайте також:

  1. V. Розподільний диктант.
  2. Джерела та конкретноісторичний характер моралі й права
  3. Діалектичний і історичний матеріалізм
  4. Діалектичний метод дозволяє визначити і відобразити реальний історичний шлях розвитку держави і права в минуле, сьогодення і майбутнє.
  5. Діалектичний та історичний матеріалізм.
  6. Еволюційно-історичний підхід
  7. ЗАГАЛЬНИЙ ІСТОРИЧНИЙ ОГЛЯД
  8. ЗАГАЛЬНИЙ ІСТОРИЧНИЙ ОГЛЯД
  9. ЗАГАЛЬНИЙ ІСТОРИЧНИЙ ОГЛЯД
  10. ЗАГАЛЬНИЙ ІСТОРИЧНИЙ ОГЛЯД
  11. ЗАГАЛЬНИЙ ІСТОРИЧНИЙ ОГЛЯД
  12. ЗАГАЛЬНИЙ ІСТОРИЧНИЙ ОГЛЯД




Переглядів: 1437

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Робота з текстом.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.