МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ШИПШИНА ВАЖКО ВІДДАЄ ПЛОДИЗавдання №5. Прочитай вірш. Про що шипшина просила людину. Чому вона її про це просила? Завдання №4. Роз'єднай слова і прочитай, поясни правопис складних слів та розстановку розділових знаків VІ.Виконання творчих завдань до тексту Дмитро Чередниченко Завдання №2. Дайте відповіді на запитання: ► Визначте тему та основну думку тексту ► Поділіть текст на мікротеми, складіть план ► Розставте у правильній послідовності орієновні заголовки мікротем: Відповідь : 1. Навколо невимовна краса 2. Високий білолист озолотився 3. Метелики – сережки 4. У лісі все барвисте 5. Осіннє поле 6. Радість і смуток бабиного літа. Завдання №3.Прослухайте текст вдруге і підготуйтесь до переказу тексту за складеним планом ( читання тексту вдруге, учні переказують текст по частинах; за кожну гарну відповідь учень отримує кленовий листок, на якому надруковано поезію про осінь) АнебосинєсинєповітрячистеаводавозерахмовдзеркалоТакатишаіспокійірадістьісмуток радістьщолітоСмутокщолітобабине... Відповідь : ... А небо синє-синє, повітря чисте, а вода в озерах — мов дзеркало. Така тиша, і спокій, і радість, і смуток, радість, що літо. Смуток, що літо бабине...
Вчитель: Щоб краще справитись із творчим завданням, вам і пригоді можуть стати наступні завдання: Шипшина важко віддає плоди. Вона людей хапає за рукава. Вона кричить: — Людино, підожди! О підожди, людино, будь ласкава. Не всі, не всі, хоч ягідку облиш! Одна пташина так мене просила! Я ж тут для всіх, а не для тебе лиш, І просто — осінь щоб була красива. Ліна Костенко Вчитель: Тож любіть природу, бережіть її, милуйтесь нею. VІІ. Домашнє завдання .Підготуватись до письмового переказу тексту,доповнити текст своєю мікротемою.
Урок № 9 ДІЛОВІ ПАПЕРИ. ЗАЯВА. АВТОБІОГРАФІЯ Мета: поглибити знання учнів про офіційно-діловий стиль мовлення, сфери його застосування, ділові папери; ознайомити дев’ятикласників з основними вимогами до складання заяви, автобіографії; розвивати мовленнєво-комунікативні вміння й навички користуватися офіційно-діловим стилем мовлення в повсякденному житті. Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь. ХІД УРОКУ І. Організаційний момент ІІ. Ознайомлення дев’ятикласників з темою, метою і завданнями уроку ІІІ. Актуалізація мотиваційних резервів дев’ятикласників Бесіда з учнями з метою відтворення знань, які необхідні будуть на уроці 1. Якою є сфера використання офіційно-ділового стилю? 2. Розказати про його основне призначення. 3. Які основні ознаки має офіційно-діловий стиль? 4. Чим відрізняється офіційно-діловий стиль від інших стилів мовлення? 5.Які документи ви опрацьовували в попередніх класах? Назвати основні особливості їх. (Лист, адреса, план роботи, оголошення, розписка, протокол).
ІV. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу Коментар учителя. Автобіографія — це документ, у якому особа, яка його складає, подає опис свого життя і діяльності. Цей документ завжди складається від руки. Назву виду документа оформлюють посередині рядка, трохи нижче від верхніх берегів аркуша (2,5 см). Кожне нове повідомлення треба починати з абзацу. Дати в документі пишуть за таким зразком: 12 березня 2005 року, у листопаді 2007 року, протягом 2005/06 н. р., 02.04.08. Заява — це документ, який містить прохання або пропозицію однієї чи кількох осіб. Розрізняють заяви прості (які містять лише прохання) і складні (у яких містять мотивацію прохання). Якщо до заяви додають документи, то подають перелік їх. Цей документ складають тільки в одному екземплярі. Кожний реквізит документа слід починати з нового рядка. Відомості про адресата й адресанта розміщують на аркуші праворуч угорі.
V. Колективна робота з текстами-взірцями
Прочитати зразки документів і зробити висновок про їхній зміст та оформлення.
Директорові Херсонської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 1 Устиновій Н. В. учня 9-А класу Калюжного Олега Сергійовича
ЗАЯВА Прошу видати мені документи про закінчення дев’ятого класу у зв’язку зі вступом до Академічного ліцею при Херсонському державному університеті. 28.06.09 (підпис)
АВТОБІОГРАФІЯ Я, Вовкун Наталія Сергіївна, народилася 15 березня 1992 року в с. Шмидтово Снігурівського району Миколаївської області. У 1998 році була зарахована до першого класу Шмидтовської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів Снігурівського району Миколаївської області. У 2005 році закінчила вісім класів цієї ж школи. У цьому ж році вступила до дев’ятого класу математичного профілю фізико-технічного ліцею при Херсонському національному технічному університеті, який закінчила у 2008 році.
У 2008 році вступила до Львівського державного університету імені Івана Франка на фізико-математичний факультет за спеціальністю «Менеджмент та економіка». Нині студентка другого курсу. Протягом навчання в школі й університеті виконувала обов’язки старости класу та групи.
Склад сім’ї: батько — Вовкун Петро Іванович, 1965 р. н., учитель праці Шмидтовської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів Снігурівського району Миколаївської області; мати — Вовкун (Степанова) Ганна Максимівна, 1968 р. н., лікар-педіатр Снігурівської районної лікарні; сестра — Вовкун Олена Петрівна, 2002 р. н., учениця третього класу Шмидтовської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів Снігурівського району Миколаївської області; брат — Вовкун Артем Петрович, 2007 р. н. 08.11.09 (підпис)
VІ. Підготовча робота до самостійного складання заяви
Навчальне редагування
VІІІ. Підготовча робота до самостійного складання автобіографії
Від поданих імен утворити чоловічі та жіночі імена по батькові. Записати їх. Варіант 1 Дмитро, Володимир, Микита, Арсен, Євген, Сидір, Прокіп, Олексій, Ігор, Еміль, Олесь, Василь, Аркадій. Варіант 2 Юрій, Тадей, Мефодій, Анатолій, Георгій, Микола, Григорій, Ілля, Яків, Федір, Кузьма, Лука, Сава, Хома. ІХ. Самостійне складання автобіографії · Скласти автобіографію, користуючись пам’яткою. Як оформляти автобіографію Автобіографія повинна містити такі реквізити: 1) назва виду документа; 2) прізвище, ім’я, по батькові в називному відмінку однини; 3) дата народження; 4) місце народження: місто (село, селище); район; область; держава (якщо особа, що складає автобіографію, народилася в іншій країні); 5) відомості про навчання (подаються в хронологічній послідовності, указуючи повну назву всіх навчальних закладів, у яких довелося вчитися); 6) відомості про трудову діяльність (коротко, у хронологічній послідовності назви місць праці й посад, час праці на тій чи іншій посаді, у тій чи іншій установі); 7) відомості про громадську роботу; 8) відомості про склад сім’ї — батько, мати, брат, сестра (чоловік або дружина, діти); (указується повністю прізвище, ім’я, по батькові в називному відмінку однини) (для матері та дружини — дівоче прізвище), рік народження, посада і місце роботи (для тих, хто навчається — факультет і повну назву навчального закладу); 9) дата (ліворуч); 10) підпис (праворуч). Х. Підсумок уроку ХІ. Домашнє завдан Урок №10 на тему "Подовження приголосних звуків"
Тема: Подовження приголосних звуків. Мета: Засвоєння правил і зміцнення навичок правильної вимови і написання слів з подовженням м’яких приголосних. Виховна мета: Виховання любові до праці, відповідальності за доручену справу.
Основний зміст уроку. І. Мотивація. Сьогодні у нас бесіда, під час якої ми систематизуємо правила вимови й написання слів з подовженими приголосними. Вестиметься розмова про вимову й написання слів із збігом приголосних та подовженими м’якими приголосними. Звертатиметься увага на випадки відсутності подвоєння букв.
ІІ. Актуалізація опорних знань. 1. Зв’язна розповідь про правила і випадки подвоєння м’яких та пом’якшення приголосних. 2. Зв’язна розповідь за таблицею про приголосні звуки, та в якому звуковому оточенні вони подовжуються.
ІІІ. Вправи на зміцнення навичок правильної вимови й написання слів з довгими приголосними. 1. Словниковий диктант. Знаряддя, багаття, галуззя, мотуззя, волосся, колосся, гілля, підпілля, знання, квасолиння, ходіння, заміжжя, збіжжя, сторіччя, узбіччя, затишшя, піддашшя. Пояснити правопис подовжених голосних, підкреслити подовження. 2. Творча робота. Подані слова поставити в орудному відмінку, утворити нове слово з подовженням приголосних. Молодь, мить, мазь, вісь, міць, сіль, повінь, річ, подорож. Зразок: молодь – молоддю.
Картка 1. Завдання 1. До доданих слів дібрати спільнокореневі з подвоєними буквами. Захистити, даль, Дністрянський, земля, дах, магазин, цілина, корінь. Зразок: беззахисний, даллю.
Завдання 2. Слова й словосполучення замінити іншими словами того ж значення з подвоєними буквами, у першому слові назвати кількість букв і звуків. Скинув із ніг взуття (роззувся). Дуже розкрив рот (роззявив рот). Допоміг щось покласти на плечі (піддав). Відійшов на певну відстань (віддалився). Відібрати зброю (роззброїли). Щілина (віддушина). Села біля Дніпра (наддніпрянські).
Завдання 3. Знайти слова з подовженими приголосними. Випишіть їх. Далі пішли навмання. Під ногами хрустить м’якеньке бадилля. Перед хатою стоїть гарний гіллястий ясен. Обличчя в усіх помалу стали прояснятися. Це добре гостювання – тільки прийшли, а їх зараз у роботу позапрягали. Столи, табурети, навіть підвіконня в майстерні заставлено різним приладдям. Вправа (усно). Пояснити, чому в одних із поданих парами слів м’які приголосні подовжені, в інших – ні. Запоріжжя – Заволжя, Поділля – подільський, миття – тертя, ніччю – нехворощю, передгроззя – переджнив’я, суцвіття – сузір’я. Картка 2. Завдання 1. Утворити від поданих слів нові слова на –ний (-ній). На межі яких частин слова збігаються звуки? Осінь, ціна, кінь, будень, день, ячмінь, закон.
Завдання 2. Словниковий диктант. Визначити будову слів. Віддалений, відданість, оббілений, перенісся, зрісся, юннат.
Завдання 3. Гра “Знайди мене”. За допомогою потрібних префіксів утворіть нові слова (без-, від-, над-, воз-.) Ділити, давати, дарувати, дороги, смерть, давно, дяка, величати, страх.
Вправа (усно). Прочитати подані слова. Як вимовляються подовжені м’які приголосні. Волосся, колосся, знання, завдання, стаття, сіллю, ніччю, ллється, спросоння.
Творча робота №1. Вставити пропущені букви там, де це потрібно. Позначити орфограму. Занят..я, жит..я, безсмерт..я, лист..я, узліс..я, радіст..ю, навман..я, спросон..я, мит..ю, сіл..ю. Словниковий диктант. Віддячити, шиття, статей, беззахисний, обличчя, зіллють, світання, волосся, рішення, пасся, денний, віддати, юннати, розрісся. Творчий диктант. Від поданих іменників утворіть форми орудного відмінка. Галузь, молодь, піч, папороть, пам’ять, швидкість, жовч, міць, якість. Читайте також:
|
||||||||
|