МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Особливості аналізу оптового товарообігуОптові торгові організації є сполучною ланкою між виробниками і торговими організаціями. Основний показник роботи оптових торгових організацій — це обсяг оптового товарообігу. До товарообігу оптових організацій включається оптова реалізація товарів ринкового фонду торговим організаціям для їх подальшого продажу населенню, а також відпуск товарів позаринкового фонду для подальшої промислової переробки. Залежно від шляхів товарообігу, оптовий товарообіг поділяється на складський і транзитний. До складського товарообігу відноситься оптова реалізація товарів зі складів. Зосередження товарів на складах оптових організацій дає можливість підібрати асортимент товарів, організувати підробіток, попередню розфасовку і забезпечити збереження товарів у спеціально пристосованих приміщеннях. До транзитного обігу відносяться відвантаження товарів промисловими підприємствами або оптовими базами промисловості безпосередньо роздрібним торговим підприємствам. Розрізняють два види транзитного обігу: за участю оптової організації в розрахунках і без такої участі. При першому виді обігу товари відвантажуються зі складів промислових підприємств і оптових баз промисловості роздрібним торговим організаціям, за планом рахунків на відвантажені товари і розрахунки з покупцями товарів здійснюють оптові організації. Транзитний товарообіг без участі оптових організацій у розрахунках припускає прямі зв’язки між відправником вантажу й одержувачем як у частині відвантаження, так і в частині розрахунків та оплати відвантажених товарів. При транзитних відвантаженнях товарів досягається економія в часі обігу товарів і витрат з перевезення і збереження товарів на оптових складах. Однак складський товарообіг необхідний при реалізації товарів складного асортименту і відвантаженні їх до магазинів невеликими партіями. Для аналізу оптового товарообігу використовуються дані бухгалтерського звіту про реалізацію і відпуск товарів, показники оперативної і статистичної звітності, а також дані складського обліку товарів у цілому, за окремими видами реалізації, призначенням фондів, найменуванням і групами товарів. Аналіз товарних запасів і товарообігу. Однією з умов успішного виконання плану товарообігу і найбільш повного задоволення попиту покупців є постійна наявність у торгових підприємствах товарних запасів у визначеній кількості й асортименті. Товарні запаси поділяються на запаси нормального, сезонного збереження і запаси цільового призначення. Товарні запаси нормального збереження повинні постійно і рівномірно поповнюватись і відновлятись. Порушення термінів завезення товарів може привести до перебоїв у торгівлі. Запаси сезонного збереження необхідні для задоволення попиту на товари, реалізовані в окремі періоди (наприклад, зимовий і літній одяг, взуття тощо), а також на товари сезонного виробництва, реалізовані протягом усього року (наприклад, овочі). Запаси цільового призначення утворюються в тих випадках, коли торгові організації змушені заздалегідь їх загострювати в зв’язку з труднощами їх доставки, майбутнім збільшенням попиту. Зростання товарообігу і розширення асортименту товарів викликають збільшення товарних запасів. У цих умовах велика увага повинна приділятися прискоренню товарообігу, посиленню боротьби із затоваренням, завезенням неходових товарів і нагромадженням зайвих надпланових запасів. Щоб створити оптимальний розмір товарних запасів, необхідно вдосконалювати організацію товарного постачання, скорочувати дальність перевезень, розширювати децентралізовані і кільцеві завезення, усувати зайві ланки в торгівлі, вивчати попит покупців розвивати прогресивні методи торгівлі. Аналіз витрат обігу. Господарська діяльність торгових підприємств здійснюється на основі господарського розрахунку, що передбачає відшкодування витрат доходами від реалізації товарів і забезпечення планового прибутку і рентабельності. Витрати живої й упредметненої праці, пов’язані з процесом просування запасів товарів від місць виробництва до споживача і виражені в грошовій формі, називаються витратами обігу. До них належать витрати на оплату праці працівників торгівлі, перевезення, підготовку до продажу, збереження товарів, товарні втрати, відсотки за кредит і інші витрати. Аналіз загальної суми і рівня витрат обігу. Для аналізу загальної суми і рівня витрат обігу фактичні дані за звітний рік зіставляють із плановими показниками минулого року. Аналіз впливу зміни обсягу товарообігу на суму і рівень витрат обігу. Вплив цього фактора на зміну витрат за окремими статтями різний. Збільшення обсягу товарообігу викликає зростання витрат на перевезення, зарплату, упакування і підробіток товарів і ін. поряд із цим такі статті витрат, як оренда приміщень амортизація основних засобів, витрати на поточний ремонт, адміністративно-управлінські та інші, мало залежать від зміни обсягу товарообігу. Тому всі витрати прийнято поділяти на дві групи: залежні від обсягу товарообігу і мало пов’язані з обсягом товарообігу. При перевиконанні плану товарообігу перша група витрат збільшується, а друга залишається незмінною, але її рівень у відсотках до товарообігу знижується. Зворотне відбувається при зменшенні товарообігу порівняно з планом. Назвемо для стислості витрати першої групи перемінними, другої постійними. Аналіз виконання плану прибутку і рентабельності. Основним джерелом відшкодування витрат обігу й утворення прибутку в роздрібних торгових організаціях є торгові знижки роздрібних цін і націнки на оптові ціни окремих товарів. При реалізації товарів до торгових організацій надходить сума реалізованих торгових знижок і націнок, що представляє валовий прибуток торгового підприємства. Чистий прибуток від реалізації товарів визначається як різниця між сумою валового доходу і сумою обігових витрат. Відношення суми прибутку реалізації товарів до обсягу товарообігу, виражене у відсотках, називається рівнем рентабельності. Сума прибутку від реалізації товарів у більшості випадків не збігається із сумою прибутку від торговельної діяльності. Це обумовлено тим, що при визначенні прибутку від торговельної діяльності враховуються також незаплановані доходи і збитки (штрафи, пеня і неустойки сплачені й отримані, надлишки товарно-матеріальних цінностей тощо). Сума прибутку від торговельної діяльності не завжди збігається із сумою балансового прибутку, оскільки на неї впливають також фінансові результати підприємств, що входять до складу торгової організації за іншими галузями діяльності (виробничі підприємства, заготівельні і транспортні організації та ін.). Аналіз валового доходу. Сума валового доходу змінюється пропорційно обсягу товарообігу і середньому рівню торгових знижок. Читайте також:
|
||||||||
|