МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ПричиниЗавдання держави у культурницькій роботі Ставлення влади до українізації 1. Секретар ЦК КП(б)У Л. Каганович розглядав українізацію як відступ від ленінської національної політики. Під виглядом боротьби з націоналізмом він організував переслідування відомих партійних, радянських і громадських діячів України. 2. Негативну роль для України відіграв лист Й. Сталіна "Тов. Кагановичу та іншим членам політбюро ЦК КН(б)У" від 26 квітня 1926 р. Лист став офіційним поштовхом для кампанії боротьби проти "націонал-ухильництва" в Україні. Це був початок цькування наркома освіти О. .Шумського, який свого часу критикував Л. Кагановича. X з'їзд КП(б)У (1927 р.) осудив „націоналістичний" курс 4. У 1933 р. почався відхід від українізації, а радянська влада повернулася до русифікації. Розвиток культури Політика влади в царині культури 1.Виховання мас у дусі комуністичних ідей. 2. Закінчення з буржуазним минулим і прищеплення масам комуністичних цінностей, ідеології та моралі. 3. Залучення "буржуазних спеціалістів" до роботи на користь радянської влади. 4. Ліквідація неписьменності. 20-ті роки— період національного Відродження. Г.Перехід до нової економічної політики. 2. "Зайнята боротьбою за владу партія більшовиків послабила тимчасову увагу до культурно-освітніх процесів" (О. Субтельний). Особливості українського відродження: • українське Відродження охопило різні сфери життя — освіту, науку, літературу, мистецтво; • характерне розмаїття літературних напрямів, течій; • виникнення й розпад багатьох письменницьких груп; • це була доба відносної лібералізації літературного та мистецького процесу. Освіта 1. Утворювалася розгалужена система освітніх закладів. 2. Вводилося безкоштовне навчання дітей у загальних семирічних школах та професійно-технічних закладах.
3. У 1922 p. прийнято Кодекс законів про народну освіту б У РСР, який закріпив курс на підпорядкування школи ідеологічним настановам більшовицької партії. 4. Створювалися навчально-виховні заклади для сиріт і безпритульних. У 1922 р. в Україні налічувалося 1,5 млн безпритульних дітей, сиріт і напівсиріт. Значний внесок у теоретичне розроблення і практичну організацію виховних закладів зробив педагог і письменник А. С. Макаренко. 5. Зросла кількість шкіл з українською мовою викладання. 6. Розширювалася мережа вишів, які готували спеціалістів для всіх галузей народного господарства Одночасно відбувалася реорганізація вищої школи відповідно до "класових" вимог. В 1921 р. створено робітфаки, куди приймали лише за рекомендаціями партійних і профспілкових організацій, а також комнезамів. Під' час вступу до вищих навчальних закладів враховувалося соціальне походження. Ліквідовано університети, а замість них створювались малоефективні інститути народної освіти. Недоліки: • не було фінансування; • мізерна заробітня платня вчителів; • нестача освітянських кадрів; • класовий підхід до працівників інтелектуальної сфери. Кампанія з ліквідації неписьменності У 20-ті роки вагомих результатів досягнуто у ліквідації неписьменності. 1921 р.Ухвалено декрет про ліквідацію неписьменності. Зобов'язано все неписьменне населення віком від 8 до 50 років навчатися грамоти. Робітники звільнялися на дві години від праці зі збереженням заробітної плати, якшо вони вчилися, а селяни отримували 25% знижки під час обов'язкового страхування майна. Навчання в гуртках лікнепу було безкоштовним. 1921 р.Утворено Всеукраїнську надзвичайну комісію для боротьби з неписьменністю. 1823 р.Створено товариства "Геть неписьменність!". Рівень письменності зріс за десятиліття з 24% до 57%. Наука 1. У роки непу наука в Україні зробила важливий крок впе Багато з них повернулося із закордону на запрошення уряду України і внесли вагомий внесок в українську науку. 2. У 1921 — 1922 pp. ВУАН очолював М. Василенко (колиш У 1922—1928 pp. ВУАН очолював В. Лепський (знаний український ботанік). 3. У системі ВУАН працювало 40 наукоаво-дослідних уста • історико-філологічного; • фізико-математичного; • соціально-економічного. 4. На початку 1924 р. в академії налічувалося 37 академіків .5. У 1921 р. засновано: • Інститут української наукової мови, зусиллями співробітників якого до 1932 р. видано 49 термінологічних словників; • Археологічний інститут; • Фізико-технічний інститут (1928 p.). 6. У суспільних науках все сильніше відчувався ідеологічний вплив більшовизму, провідником якого став заснований у 1929 р. в Харкові Інститут марксизму. 7. Видатні вчені 20-х років: Читайте також:
|
||||||||
|