Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Причини

Завдання держави у культурницькій роботі

Ставлення влади до українізації

1. Секретар ЦК КП(б)У Л. Каганович розглядав україніза­цію як відступ від ленінської національної політики. Під виглядом боротьби з націоналізмом він організував пере­слідування відомих партійних, радянських і громадських діячів України.

2. Негативну роль для України відіграв лист Й. Сталіна "Тов. Кагановичу та іншим членам політбюро ЦК КН(б)У" від 26 квітня 1926 р.

Лист став офіційним поштовхом для кампанії боротьби проти "націонал-ухильництва" в Україні. Це був початок цькування наркома освіти О. .Шумського, який свого часу критикував Л. Кагановича.

X з'їзд КП(б)У (1927 р.) осудив „націоналістичний" курс
О. Шумського, якого 1933 р. було заарештовано і засу­
джено на 10 років позбавлення волі. . .
'З-. Керівників партії та уряду республіки, які свого часу вхо­
дили до складу комісії політбюро ЦК КП(б)У з українізації
- С Косіора, В. Чубаря, В. Затонського та інших, у 30-х
роках оголошено "ворогами народу" і знищено. Загинула
велика кількість рядових учасників процесу українізації.


4. У 1933 р. почався відхід від українізації, а радянська влада повернулася до русифікації.

Розвиток культури

Політика влади в царині культури

1.Виховання мас у дусі комуністичних ідей.

2. Закінчення з буржуазним минулим і прищеплення масам комуністичних цінностей, ідеології та моралі.

3. Залучення "буржуазних спеціалістів" до роботи на ко­ристь радянської влади.

4. Ліквідація неписьменності.

20-ті роки— період національного Відродження.

Г.Перехід до нової економічної політики.

2. "Зайнята боротьбою за владу партія більшовиків посла­била тимчасову увагу до культурно-освітніх процесів" (О. Субтельний).

Особливості українського відродження:

• українське Відродження охопило різні сфери життя — освіту, науку, літературу, мистецтво;

• характерне розмаїття літературних напрямів, течій;

• виникнення й розпад багатьох письменницьких груп;

• це була доба відносної лібералізації літературного та мистецького процесу.

Освіта

1. Утворювалася розгалужена система освітніх закладів.

2. Вводилося безкоштовне навчання дітей у загальних се­мирічних школах та професійно-технічних закладах.


 



 



3. У 1922 p. прийнято Кодекс законів про народну освіту б У РСР, який закріпив курс на підпорядкування школи іде­ологічним настановам більшовицької партії.

4. Створювалися навчально-виховні заклади для сиріт і без­притульних.

У 1922 р. в Україні налічувалося 1,5 млн безпритульних дітей, сиріт і напівсиріт. Значний внесок у теоретичне розроблення і практичну організацію виховних закладів зробив педагог і письменник А. С. Макаренко.

5. Зросла кількість шкіл з українською мовою викладання.

6. Розширювалася мережа вишів, які готували спеціалістів для всіх галузей народного господарства

Одночасно відбувалася реорганізація вищої школи від­повідно до "класових" вимог. В 1921 р. створено робітфаки, куди приймали лише за рекомендаціями партійних і проф­спілкових організацій, а також комнезамів.

Під' час вступу до вищих навчальних закладів враховува­лося соціальне походження.

Ліквідовано університети, а замість них створювались малоефективні інститути народної освіти.

Недоліки:

• не було фінансування;

• мізерна заробітня платня вчителів;

• нестача освітянських кадрів;

• класовий підхід до працівників інтелектуальної сфери.

Кампанія з ліквідації неписьменності

У 20-ті роки вагомих результатів досягнуто у ліквідації не­письменності.

1921 р.Ухвалено декрет про ліквідацію неписьменності. Зобов'язано все неписьменне населення віком від 8 до 50 років навчатися грамоти. Робітники звільнялися на дві години від праці зі збереженням заробітної плати, якшо вони вчилися, а селяни отримували 25% знижки


під час обов'язкового страхування майна. Навчання в

гуртках лікнепу було безкоштовним. 1921 р.Утворено Всеукраїнську надзвичайну комісію для

боротьби з неписьменністю. 1823 р.Створено товариства "Геть неписьменність!".

Рівень письменності зріс за десятиліття з 24% до 57%.

Наука

1. У роки непу наука в Україні зробила важливий крок впе­
ред. Центром наукової роботи була в цей час Українська
академія наук, де працювали такі видатні вчені, як М. Гру-
шевський, С Єфремов, А. Кримський, В. Вернадський,
М. Василенко та інші.

Багато з них повернулося із закордону на запрошення уря­ду України і внесли вагомий внесок в українську науку.

2. У 1921 — 1922 pp. ВУАН очолював М. Василенко (колиш­
ній міністр освіти і культури в уряді гетьмана П. Скоро­
падського).

У 1922—1928 pp. ВУАН очолював В. Лепський (знаний український ботанік).

3. У системі ВУАН працювало 40 наукоаво-дослідних уста­
нов, у яких працювало до 4 тис, учених, що входили до
трьох відділень:

• історико-філологічного;

• фізико-математичного;

• соціально-економічного.

4. На початку 1924 р. в академії налічувалося 37 академіків
та близько 400 наукових співробітників.

.5. У 1921 р. засновано:

• Інститут української наукової мови, зусиллями спів­робітників якого до 1932 р. видано 49 термінологічних словників;

• Археологічний інститут;

• Фізико-технічний інститут (1928 p.).



6. У суспільних науках все сильніше відчувався ідеологічний вплив більшовизму, провідником якого став заснований у 1929 р. в Харкові Інститут марксизму.

7. Видатні вчені 20-х років:


Читайте також:

  1. Античний Рим: економічні причини розвитку і занепаду
  2. Банкрутство підприємства: причини, наслідки, процедура.
  3. Банкрутство підприємства: причини, оцінка ймовірності настання та наслідки
  4. Безпосередньо збутові ризики та причини їх виникнення
  5. Безробіття і зайнятість населення: причини, види та наслідки
  6. Безробіття, його суть та причини. Закон Оукена.
  7. Безробіття: суть, причини, форми та соціально-економічні наслідки
  8. Бюджетний дефіцит як економічне явище та причини його виникнення
  9. Бюджетний дефіцит, його суть, причини виникнення та джерела фінансування
  10. Бюджетний дефіцит: причини виникнення та можливі джерела покриття
  11. Види і причини інфляції
  12. Види і причини сколіозу.




Переглядів: 551

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Повсякденне | Медицина

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.