Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Категорії ІС, що підтримують різні типи рішень

Природно, що не всі потрібні дані присутні ІС в "чистому" вигляді. Корисну інформацію доводиться виловлювати з великої кількості додаткових даних, і цей процес називається витяганням даних (Data Mining - DM).

Корисна інформація може бути захована дуже глибоко; ІС витягує правдоподібні дані, але вони можуть не відображати її суть, може виникнути небезпека отримання зміщених оцінок (Biased Estimator), коли виявляється не зовсім той чинник, який впливав на досліджуваний об'єкт або систему. Інформація практично завжди буває "зашумлена", при цьому часто амплітуда корисного сигналу порівнянна з амплітудами побічних явищ. Реальну інформацію в такій ситуації витягнути важко, і це може привести до помилкових оцінок і прогнозів.

Користувачі можуть одержувати повноцінну віддачу від інформації тільки в тому випадку, якщо ця інформація точна, повна, з неї нескладно витягувати знання. Інформація з сховищ і вітрин даних може бути об'єднана з інформацією з неструктурованих джерел, з подальшим наданням доступу до неї різним групам користувачів, причому кожна з подібних груп може мати свої очікування щодо того, яким чином їм повинна бути надана інформація.

Деякі керівники просто хочуть, щоб звіти надавалися кожен ранок, іншим потрібно мати перед собою інструментальну панель керівника, що відображає критично важливі показники бізнесу. Хтось з менеджерів хоче виконувати ускладнені запити з ієрархічною деталізацією даних чи ж робити зрізи і маніпулювати своїми даними.

Знання мають невелику цінність, якщо вони не є керівництвом до дії або не намічаються до використання в процесах бізнесу! Користувачі потребують такого представлення інформації, яке б відповідало їх унікальним процесам бізнесу. На ринку пропонується багато програмних продуктів для вирішення різноманітних загальних і приватних проблем. Серед них:

системи генерації звітів для формального представлення інформації (наприклад, програмний продукт Crystal Reports компанії Crystal Decisions, призначений для створення корпоративної звітності);

аналітичні системи для складного динамічного аналізу даних;

системи генерації персональних запитів, аналізу і створення звітів для індивідуальних користувачів, що мають різноманітні потреби за уявленням і аналізом інформації;

рішення по розробці КІС-додатків (Enterprise Information System Applications - EISA) , призначені для створення інструментальних панелей керівника і аналітичних додатків для здобичі даних.

У найзагальнішому виді завдання менеджменту можна звести до п'яти ключових питань:

Де ми знаходимося?

Чого ми хочемо досягти?

Як ми туди потрапимо?

Скільки часу і ресурсів на це буде потрібно?

Скільки це коштуватиме?

Для складних систем характерний те, що управляти ними доводиться, як правило, в умовах неповної інформації, відсутності знання закономірностей функціонування і постійної зміни зовнішніх чинників. Тому процеси управління і прийняття рішень мають ітераційний характер. Після прийняття рішення і застосування управлінської дії, необхідно знов оцінити стан, в якому знаходиться система, і вирішити питання про те, чи правильно ми рухаємося по наміченому шляху. Якщо відхилення нас не задовольняють, то необхідно перевизначити набори даних, скоректувати рішення і "перезапустити" процес управління.

Сучасні інформаційні технології при пошуку відповідей на поставлені питання дозволяють аналітику формулювати і вирішувати задачі нижченаведених класів.

Аналітичні - обчислення заданих показників і статистичних характеристик діяльності бізнесу на основі ретроспективної інформації з баз даних.

Візуалізація даних - наочне графічне і табличне представлення наявної інформації.

Витягання (здобич) знань (Data Mining) - визначення взаємозв'язків і взаємозалежностей процесів бізнесу на основі існуючої інформації. До даного класу можна віднести завдання перевірки статистичних гіпотез, кластеризації, знаходження асоціацій і тимчасових шаблонів. Наприклад, шляхом аналізу економічних і фінансових показників діяльності компаній, які потім збанкрутілі, банк може виявити деякі стереотипи, які можна буде врахувати при оцінці ступеня ризику кредитування.

Імітаційні - проведення на ЕОМ експериментів з формалізованими (математичними) моделями, що описують поведінку складних систем протягом заданого або формованого інтервалу часу. Завдання цього класу застосовуються для аналізу можливих наслідків прийняття того або іншого управлінського рішення (аналіз "що, якщо?...").

Синтез управління - використовується для визначення допустимих керівників дій, що забезпечують досягнення заданої мети. Завдання цього типа застосовуються для оцінки досяжності намічених цілей, визначення безлічі можливих керівників дій, що приводять до потрібного результату.

Оптимізаційні - засновані на інтеграції імітаційних, управлінських, оптимізаційних і статистичних методів моделювання і прогнозування. Разом з постановкою завдання синтезу управління дозволяють вибрати на безлічі можливих управлінь ті з них, які забезпечують найбільш ефективне (з погляду певного критерію) просування до поставленої мети.

В даний час існують певні категорії інформаційних систем (або відповідні модулі інтегрованих ІС), які обслуговують кожен організаційний рівень і допомагають успішно вирішувати вказані вище класи завдань з обробкою відповідного типа даних (рис. 2.6 і 2.7).

Рис. 2.6. Категорії ІС для обробки різних типів даних

 

Сучасна компанія з розгалуженим бізнесом, як правило, має:

системи підтримки діяльності керівника (Executive Support Systems - ESS) на стратегічному рівні;

управлінські інформаційні системи (Management Information Systems - MIS) і системи підтримки прийняття рішень (Decision Support Systems - DSS) на середньому управлінському рівні;

робочі системи знання (Knowledge Work System - KWS) і системи автоматизації діловодства (Office Automation Systems - OAS) на рівні знань;

системи діалогової обробки транзакцій (Transaction Processing Systems - TPS) на експлуатаційному рівні.

 

 

Рис. 2.7. Категорії ІС, що підтримують різні типи рішень

 

Системи діалогової обробки транзакцій.Системи діалогової обробки транзакцій (TPS) - базові системи, обслуговуючі виконавський (експлуатаційний) рівень організації. Це комп'ютеризована система для автоматичного виконання великого числа транзакцій (Transactions), що становлять стандартний бізнес-процес цього рівня. Приклади - комерційні розрахунки, замовлення, реєстрація продажів, заповнення стандартних форм, платіжних відомостей, звітів.

На цьому рівні цілі, завдання, ресурси точно визначені, їх виконання пов'язане з мінімальним ризиком, дані, як правило, формалізовані. Правила дуже жорсткі, і рішення завжди структуровані. Відповідність критеріям і шаблонам повинна бути повною. Об'єми оброблюваних даних великі, але потоки і структура даних (Data Flow and Data Structure) чітко ідентифіковані і легко контролюються автоматизованими засобами. Інформаційні системи цього рівня не є самостійними - вони звичайно виконуються у вигляді додатків, які по тих або іншим правилам інтегруються в загальну корпоративну ІС. Типовий приклад: інтеграція модулів "1С: Бухгалтерія", "LanDocs", "LanStaff" і ін. в систему діалогової обробки даних. Технологія такого вбудовування добре відпрацьована, є достатньо багато фірм (у їх числі і "ЛАНІТ-ТЕРКОМ" в Санкт-Петербурзі), які швидко і якісно виконають цю роботу.

Робочі системи знання і автоматизації діловодства.Робочі системи знання (KWS) і автоматизації діловодства (OAS) обслуговують інформаційні потреби на тактичному і функціонально-оперативному рівнях управління організацією.

Ключові питання управління знаннями:

Як формувати і актуалізувати знання?

Як зробити знання використовуваними?

Як зміряти знання?

Як оцінити людей, що володіють знаннями?

Як мотивувати власників знань?

Як примусити співробітників ділитися знаннями?

Як виявити приховані знання і поставити їх на службу бізнесу?

Робочі системи знання використовують різнорідні, багатопрофільні дані різного ступеня формалізації. Їх мета - з акумулювати знання і досвід, сформувати "робоче" знання для супроводу основної діяльності і для отримання додаткових оригінальних знань, необхідних для виконання, наприклад, перепроектованих процесів бізнесу або для формування підходу при оцінці нестандартної ситуації, а також знаходити нові області застосування для вже використаних даних. Вони сприяють систематизації даних і створенню нових знань. Завдання керівника підрозділу KWS - гарантувати, щоб нові знання і технічний досвід були затребувані і належним чином інтегровані в бізнес. Робочі місця KWS виконуються у вигляді наукових або інженерних АРМов (Workbench, Workstation) і є частиною КІС. Працівники знання - висококваліфіковані фахівці з широким науковим і технічним кругозором і хорошою професійною підготовкою.

Декілька прикладів відомих програмних продуктів по формуванню і управлінню корпоративними знаннями:

продукт "Microsoft SharePoint Portal" як засіб управління знаннями (<www.microsoft.ru>);

продукт "Система формування і управління знаннями Excalibur Retrieval Ware" групи компаній АСЬК (<http://www.ask.ru/>);

лінійка продуктів eDOCS компанії Hummingbird (<www.hummingbird.ru>).

Користувачі системи автоматизації діловодства працюють з майже формалізованими даними, їх функції - доповнювати і контролювати роботу систем TPS на експлуатаційному рівні, а також діловодство і документообіг, які утворюють підсистему забезпечення (ДОУ) документації на рівні організації (рис. 2.8.) Це менеджери середньої ланки, діловоди, технологи, розробники і т.д. Рішення є у великій мірі структурованими, і тому результати легко простежуються. Локальні і мережеві OAS мають розвинений графічний інтерфейс, що дозволяє успішно працювати співробітнику з мінімальною інформаційною підготовкою.

Рис. 2.8. Підсистема забезпечення документації на рівні організації

 

Підсистеми діловодства забезпечують роботу з електронними версіями документів, шаблонами і реквізитами обліково-контрольних форм відповідно до правил і стандартів діловодства, прийнятих в Росії і в організації. Підсистеми документообігу забезпечують строго регламентований і контрольований рух документів всередині і поза організацією на основі інформаційних і комунікаційних технологій. Процеси діловодства і документообігу є процесами, що документально відображають і забезпечують управлінські процеси.

Основні завдання підсистеми ДОУ стосовно програмних систем автоматизації управлінської діяльності:

документування - створення документів, що підтримують і реєструючих управлінську діяльність (підготовка, оформлення, узгодження і виготовлення);

розробка правил і організація документообігу - забезпечення пошуку, руху, зберігання і використання документів;

систематизація архівного зберігання документів - визначення правил відбору, систематизації, зберігання даних і інформації, пошук в базах і сховищах даних і використання для підтримки прийняття управлінських рішень і виробничих процедур.

Функції корпоративної автоматизованої підсистеми забезпечення, документації управління:

організація єдиного порядку роботи з документами в підрозділах;

підготовка, виготовлення, оформлення відповідно до шаблонів, узгодження, коректування, доставка, реєстрація, облік документів;

використання уніфікованих форм уявлення і обробки документів;

обмін документами всередині і між структурними підрозділами організації і із зовнішнім середовищем;

своєчасне забезпечення співробітників організації повною, точною і достовірною інформацією про стан підготовки і виконання документів, рішень і доручень керівництва організації;

проведення інформаційно-довідкової і аналітичної роботи з питань забезпечення, документації;

забезпечення захисту процесів документообігу і діловодства;

формування звітів, зокрема статистичних, на підставі інформації про документи, їх місцезнаходження і стан їх виконання.

Приклади фірм і програмних продуктів, що реалізовують підсистему ДОУ:

компанія Lotus (дочірня компанія корпорації IBM) має 10-річну історію роботи на російському ринку з продуктами, що реалізовують ДОУ в середовищі Notes - багато російських партнерів Lotus створили власні корпоративні додатки в середовищі Notes, які автоматизують складні процеси діловодства і роботи з документами;

серед найбільш відомих вітчизняних продуктів цього класу можна назвати продукти "Бос-Референт (АйТі) ", сімейство продуктів "Попелюшка" і "DIS-Assistant" (Інститут розвитку Москви), ЭСКАДО (Інтерпроком Лан), "CompanyMedia" і "OfficeMedia" (ІнтерТраст);

основними відомими гравцями російського ринку ДОУ, крім партнерів Lotus, є наступні компанії з відповідними продуктами: Щік ("LanDocs"), Оптіма ("Optima Workflow"), Електронні Офісні Системи ("Справа") і ряд інших постачальників.

Управлінські інформаційні системи.Перші управлінські інформаційні системи (Management Information Systems - MIS) стали з'являтися в 70-х роках ХХ століття з розвитком обчислювальної техніки.

Такі ІС обслуговують управлінський рівень, забезпечуючи менеджерів середньої і вищої ланок поточною інформацією про виконання основних процесів бізнесу в компанії і про деякі зміни в зовнішньому середовищі. Вони забезпечують інтерактивний доступ до показників поточної діяльності фірми, архіву звітів і рішень, наказів, розпоряджень, протоколів нарад, звітних форм.

Звичайно такі системи орієнтовані в основному на внутрішнього користувача і обслуговують функції планування, управління підрозділами і службами, контролю і підтримки рішень на управлінському рівні. Блок-схема типової MIS приведена на рис. 2.9.

 

Рис. 2.9. Схема обробки даних і підготовки інформації в MIS

 

Приведемо основні характеристики корпоративних управлінських систем. Такі системи:

працюють з формалізованими і/або частково формалізованими даними і підтримують частково структуровані і слабоструктурізовані рішення в широкому діапазоні на функціонально-оперативному і управлінських рівнях, перетворюючи формалізовані дані в "MIS-файли". Рішення, підтримані MIS, обов'язкові для виконання на експлуатаційному рівні, поповнюють "скарбничку" рішень в KWS і транслюються за допомогою OAS;

орієнтовані на забезпечення поточних процесів бізнесу управлінськими рішеннями, на створення звітів і контроль виконання;

задають правила формування інформаційних потоків і пучків усередині інформаційного поля компанії, інформаційні вимоги відомі і стійкі;

мають невеликі аналітичні можливості, обмежені рамками поточної діяльності на рівні підрозділів;

недостатньо гнучкі, але мають можливості для адаптації в будь-якому підрозділі;

допомагають в ухваленні оперативних рішень, використовуючи минулі і справжні дані, при цьому використовується більше внутрішніх даних, чим зовнішніх.

Автоматизована інформаційна система управління діяльністю підприємства - це взаємозв'язана сукупність даних, процедур, процесів, стандартів, програмно-апаратних і телекомунікаційних засобів, призначена для збору, обробки, систематизації, розподілу, зберігання, доставки в автоматизованому режимі інформації кінцевому користувачу відповідно до вимог, що випливають з цілей діяльності.

MIS, як правило, є одним з основних модулів загальної корпоративної ІС; для його розробки, впровадження і інтеграції потрібен ретельний аналіз процесів і ідентифікація параметрів інформаційного поля організації.

У російських компаніях MIS звичайно розвивається на базі систем TPS і OAS, з яких часто починається автоматизація рутинних процедур і процесів. Внаслідок цього MIS поступово перетворюється на автоматизовану інформаційну систему управління підприємством (не плутати з АСУП - Автоматизованою Системою Управління Виробництвом).

Технологія роботи в комп'ютеризованій інформаційній системі будується так, щоб нею могла одночасно користуватися велика кількість співробітників. Користувачами MIS є практично всі менеджери компанії. Вихідні дані - періодичні результати діяльності у вигляді зведень, резюме, звітів, доповідних записок, службові розслідування. У зв'язку з тим, що частина такої інформації може бути конфіденційною, менеджери володіють доступом різного ступеня. MIS має функціональну і таку, що забезпечує частини (рис. 2.10).

Технічне забезпечення - комплекс технічних засобів, засобів експлуатаційної підтримки і документація на ці засоби і технологічні процеси, внутрішні стандарти підприємства. Це:

технічні засоби збору, реєстрації, накопичення, обробки, відображення, розмноження, доставки, збереження і забезпечення безпеки інформації;

комп'ютери будь-яких моделей, могутні серверні і мережеві пристрої, оргтехніка;

телекомунікаційна техніка і засоби зв'язку;

загальносистемна документація, що включає державні, галузеві і корпоративні стандарти по технічному забезпеченню;

спеціалізована документація, що містить методичні матеріали по всіх етапах проектування, розробки, впровадження, супроводу і застосування технічних і технологічних засобів;

нормативно-довідкова документація для виконання технічного забезпечення.

Рис. 2.10. Склад автоматизованої інформаційної системи управління (MIS)

 

Математичне забезпечення - сукупність математичних методів, моделей, алгоритмів обробки інформації, типові завдання управління системами, теорії масового обслуговування, теорії ігор та інші.

Програмне забезпечення - комплекси програм, орієнтованих на користувачів і призначені для вирішення типових завдань обробки інформації. Вони служать для розширення функціональних можливостей процесів контролю і управління. У програмне забезпечення входять пакети прикладних програм, які реалізують економіко-математичні моделі різного ступеня адекватності, що відображають функціонування реального об'єкту.

Методичне і організаційне забезпечення - сукупність методів, засобів і документів, що регламентують взаємодію модулів ІС, технічних і технологічних засобів, персоналу в процесі розробки, впровадження і експлуатації ІС.

Лінгвістичне (онтологічне) забезпечення - набір узгоджених правил, методик, словників, алгоритмічних мов високого рівня, мов управління і маніпулювання даними, що дозволяє фахівцям, розробникам, користувачам і експлуатаційникам говорити на одній мові. Цей засіб спілкування з програмним, технічним і інформаційним забезпеченням, а також сукупність термінів, використовуваних в даній інформаційній системі.

Правове забезпечення - федеральні закони і укази президента РФ, ухвали державних органів влади, накази, галузеві інструкції, нормативні акти податкових органів і митної служби.

На етапі розробки ІС: нормативні акти, пов'язані з договірними відносинами розробника і замовника ІС, правове регулювання суперечок, забезпечення етапів розробки і впровадження охороною прав інтелектуальної власності.

На етапі функціонування ІС: визначення статусу і сфери дії ІТ в конкретних органах управління і контролю, прав і обов'язків персоналу, процедури збору і обробки інформації, забезпечення прав доступу користувачам, нормативна документація про роботу з інформацією, що містить секретні і конфіденційні відомості.

Навчання персоналу і сертифікація систем і устаткування - набір вимог до рівня підготовки фахівців і обслуговуючого персоналу, навчально-методична і планова документація підготовки і підвищення кваліфікації. Вимоги і специфікації для підготовки розроблених систем для сертифікації в галузевих, державних і міжнародних сертифікуючих організаціях (Держстандарт, Оборонсертіфік, ISO, SEI і т. д.).

Функціональна частина MIS реалізує призначення інформаційної системи. Тут міститься модель управління організацією, окремих її складових і взаємозв'язку.

В рамках функціональної частини відбувається трансформація цілей і завдань управління у функції, функцій - в алгоритми, алгоритмів - в конкретних керівників дії на керований об'єкт. Ці дії виконуються в підсистемах MIS, виділених на кожному рівні управління відповідно до призначеної функції (табл. 2.1).

Системи підтримки прийняття рішень.У 1980-і роки американські і японські компанії почали розвивати інформаційні системи, які разюче відрізнялися від MIS. Ці системи поклали початок процесу "інтелектуалізації" ІС. Нові системи були меншими, інтерактивними, і їх метою було допомогти кінцевим користувачам працювати зі всіма типами даних, проводити аналітичні дослідження, будувати моделі і розігрувати сценарії для вирішення слабоструктурізованих і взагалі неструктурованих проблем в інноваційних проектах. Системи, що надають такі можливості, називаються системами підтримки прийняття рішень - СППР (Decision Support System - DSS).

У середині 1980-х такі системи стали використовуватися в поточній діяльності крупних компаній і корпорацій. В даний час DSS є обов'язковою частиною корпоративних ІС (КІС) (рис. 2.11).

 

Таблиця 2.1

Базові функції управлінської інформаційної системи

Інформаційна підсистема маркетингу Виробничі підсистеми Фінансові і облікові підсистеми Кадрова і кваліфікаційна підсистеми Підсистеми вищих менеджерів
Дослідження ринку, сегментація, прогнозування продажів Планування об'ємів робіт, розробка календарних планів Управління портфелем замовлень і цінних паперів Аналіз і прогнозування потреб в трудових ресурсах Елементи стратегічного планування. Реагування на зміни в зовнішньому середовищі
Управління закупівлями і продажами Оперативний контроль і управління виробничими процесами Управління кредитною політикою Кадровий облік, облік призначень і переміщень Аналіз стратегічних і управлінських ситуацій
Рекомендації по зміні номенклатури продукції Аналіз роботи устаткування і потреби в оновленні Розробка фінансового плану Ведення поточних і архівних записів про персонал Виявлення і рішення тактичних проблем
Аналіз кон'юнктури і рекомендації по встановленню ціни Участь у формуванні замовлень постачальників Фінансовий аналіз і прогнозування. Контроль виконання бюджету Планування підвищення кваліфікації персоналу Забезпечення процесу вироблення стратегічних рішень
Облік замовлень, рекомендації по рекламній діяльності Управління запасами і ресурсами Бухгалтерський облік, розрахунки і платежі Контроль навчання персоналу Контроль діяльності фірми

 

Приведемо основні характеристики систем підтримки прийняття рішення:

пропонують гнучкість використання, адаптованість і швидку реакцію;

допускають управління входом і виходом;

працюють практично без участі професійних програмістів;

забезпечують інформаційну підтримку для вирішень проблем, які не можуть бути визначені наперед;

застосовують складний багатовимірний і багатофакторний аналіз і інструментальні засоби моделювання.

Дані, приведені в табл. 2.2, показують відмінності між системами MIS і DSS.

Добре розроблені DSS застосовуються на багатьох рівнях підприємства. Керівники компанії і провідні менеджери можуть користуватися фінансовими модулями DSS, щоб передбачити ефективність використання активів компанії при зміні ділової активності або економічної ситуації в країні. Менеджерам середньої ланки та ж система може бути корисній для оцінки перспективності короткострокових інвестицій за виконуваними проектами. Для керівників проектів - це інструмент для фінансового планування і розподілу засобів по планованих закупівлях.

DSS складаються з трьох компонент: програмного ядра і сховища даних, аналітичних засобів обробки, аналізу і представлення інформації, телекомунікаційних пристроїв.

Сховище даних надає єдине середовище зберігання корпоративних даних, організованих в структури і оптимізованих для виконання аналітичних операцій.

Аналітичні засоби дозволяють кінцевому користувачу, що не має спеціальних знань у області інформаційних технологій, здійснювати навігацію і представлення даних в термінах наочної області. Для користувачів різної кваліфікації DSS мають в своєму розпорядженні різних типів інтерфейсів доступу до своїх сервісів (рис 2.12).

 

 

Рис. 2.11. Система підтримки прийняття рішення як складова частина КІС

 

 

Таблиця 2.2.

Відмінності між системами MIS і DSS

Параметр MIS DSS
Концепція Забезпечує формалізовані і частково формалізовані дані для прийняття структурованих рішень Забезпечує інтегровані інструментальні засоби, багатовимірні різнорідні дані, динамічні моделі і мову інтерпретації
Системний аналіз Виділяє інформаційні вимоги відповідно до встановлених правил Формує порядок застосування інструментальних засобів і динамічних правил в процесі роботи
Проект Поставляє інформацію, засновану на затверджених вимогах Ітеративний процес додавання нових даних і інформації, випливаючий з динаміки середовища
Джерело даних Внутрішня і частково зовнішнє середовище Зовнішнє і внутрішнє середовище
Користувачі Менеджери експлуатаційного і управлінського рівнів Вище керівництво, менеджери департаментів, ІТ-служб, управлінського рівня, аналітики

 

Аналітичні системи дозволяють вирішувати три основні задачі: аналіз різнорідної багатовимірної інформації різного ступеня формалізованості у реальному часі, подальший інтелектуальний аналіз даних з побудовою моделей розвитку ділової ситуації і ведення звітності.

Процес прийняття ділового рішення (рис. 2.13) відрізняється від аналогічного процесу в науковій або соціальній сфері тим, що перетворення робочої гіпотези в рішення ускладнюється двома об'єктивно існуючими проблемами.

 

Рис. 2.12. Основні компоненти системи підтримки прийняття рішення

 

Перша з них полягає в тому, що накопичення особистого досвіду в ході повсякденної діяльності у бізнесменів відстає від динамічної зміни економічної ситуації - що особливо характерний для сучасної України. Друга проблема полягає в тому, що в підприємницькій діяльності - та ще в умовах вільного ринку - практично відсутня можливість проведення цілеспрямованих експериментів, які дозволяють перевіряти правильність гіпотези на практиці.

Рис. 2.13. Ітераційний процес прийняття рішення

 

Отже, стосовно діяльності бізнесу процес прийняття рішення зазнає розрив як мінімум в двох крапках: на етапі висунення гіпотез і на етапі експериментальної верифікації моделей. Ліквідовувати ці розриви покликаний напрям інформаційних технологій, що активно розвивається, - технологія багатовимірного аналізу даних (On-Line Analytical Processing - OLAP).

Коротко цю технологію можна охарактеризувати наступними словами: Швидкий Аналіз Багатовимірної Інформації, що Розділяється (Fast Analysis of Shared Multidimensional Information - FASMI).

Цінність технології багатовимірного аналізу даних для бізнесу визначається тим, що вона дозволяє витягувати з "сирих" структурованих (як правило, у вигляді таблиць) даних інформацію і знання, використання яких в ухваленні і реалізації рішень дозволяє створювати додаткову вартість в компанії в порівнянні з вартістю, що створюється у відсутність такої інформації.

 


Читайте також:

  1. Gigabit Ethernet на витій парі категорії 5
  2. IV. Прийняття рішень у полі четвертої інформаційної ситуації
  3. V. Прийняття рішень у полі п’ятої інформаційної ситуації
  4. VI. Прийняття рішень у полі шостої інформаційної ситуації
  5. Амністія являє собою повне або часткове звільнення від кримінальної відповідальності і покарання певної категорії осіб, винних у вчиненні злочину.
  6. Аналіз альтернативних рішень
  7. Аналіз для прийняття рішень стосовно залучення інвестицій
  8. Аналітичні методи та інструменти підтримки прийняття управлінських рішень.
  9. Багатоаспектний підхід до прийняття управлінськихрішень
  10. Багатоцільова багатокритеріальна модель обґрунтування рішень в полі кількох інформаційних ситуацій
  11. База управлінських рішень і закони організації.
  12. Безпека» і «небезпека» як ключові категорії в безпеці життєдіяльності




Переглядів: 833

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Типи даних в організації | Поняття про технології OLAP

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.