Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Типи даних в організації

Активно працюючі компанії не відчувають нестачі в даних. Дані знаходяться скрізь - в робочих файлах персональних комп'ютерів, базах даних, відео- і графічних презентаціях, паперових і електронних документах. Вся інформація, яку використовує менеджер в повсякденній діяльності і в процесі прийняття рішень, може бути умовно розділена на три категорії: формалізована, частково формалізована і неформалізована. Залежно від ступеня формалізації визначаються і типи рішень - структуровані, частково структуровані і неструктуровані.

Комп'ютер обробляє дані, представлені у формалізованому вигляді - у вигляді чисел. З такими ж даними мають справу і формальні математизовані засоби статистики. Таким чином, формалізація даних є найважливішою складовою роботи інформаційних систем. Прикладом формалізованих даних є представлення результатів діяльності компанії у вигляді наборів числових таблиць: фінансові звіти, баланс, грошові транзакції, платежі, оперативні зведення про виконання добових завдань, замовлення, накладні і т.д. Дії з формалізованими даними легше автоматизуються і можуть проходити практично без участі людини.

Частина інформації спочатку є неформалізованою, але піддається частковій формалізації матричними методами. Наприклад, для того, щоб оцінити вплив чинників зовнішнього оточення або у відповідь дії самого підприємства, часто застосовуються матриці BCG (Boston Consulting Group). Для оцінки ступеня успішності бізнесу по характеристиках отримання і витрачання грошових коштів на підтримку діяльності або для оцінки перспектив бізнесу на конкретному ринку в конкретній ціновій обстановці використовується матриця GEMPM (General Electric Multifactor Portfolio Model) з Portfolio-аналізу.

Матриця будується по деякому алгоритму, який заповнює клітки матриці формальними параметрами, що мають реальний неформальний сенс. Наприклад, осередки матриці BCG (2х2) - "знаки, питань", "зірки", "дійні корови", "собаки". Матриця GEMPM будується в системі координат "сила бізнесу - привабливість ринку", оцінки проводяться по дев'яти параметрах (матриця 3х3). У цих випадках прийняття рішень здійснюється тандемом "людина-комп'ютер": оптимальне рішення вибирає людина, користуючись набором сценаріїв, наданих комп'ютером. Сценарії будуються за принципом "що, якщо…?" за допомогою систем підтримки прийняття рішення (Decision Support System - DSS).

Значна частина даних, особливо на верхньому рівні управління, буває неформалізованою - політичні новини, відомості про партнерів і конкурентів, інформація з фондових і валютних бірж, зведені неформальні звіти по періодах, ділове листування, протоколи зустрічей, семінарів, наукові публікації і огляди, гіпертексти в Інтернеті. Такі дані найважче формалізуються, але їх аналіз є обов'язковою складовою діяльності вищого керівника. В цьому випадку основна тяжкість в ухваленні рішення і відповідальність за його результати лежить на керівнику - тут величезну роль грають його знання, діловий досвід, компетенція і, звичайно, інтуїція. Комп'ютерні, інформаційні експертні системи (Expert System - ES) тільки доповнюють ці якості.

Якщо дані є недостатньо структурованими і фрагментованими серед різноманітних платформ, операційних систем, різних СУБД і додатків, то особливо важливим процесом є концентрація за деякими узгодженими правилами цих даних в масиви, звані метаданими (Metadata). Рішення для управління метаданими надають розширені можливості доступу до масивів структурованих даних разом з відображенням їх взаємостосунків з іншими масивами інформації. Використання спеціальних сховищ - репозиторіїв (Repository) - також може раціоналізувати або додати сенс цим даним за рахунок ідентифікації і порівняння.

Робота з неформалізованими даними викликає значні труднощі. Ці структури даних, розбиті на категорії, досить складно підтримувати за допомогою репозиторія. Особливе це торкається систем управління сенсом і змістом (Content Management Systems - CMS), а також документацією. Спеціалізовані репозиторії і пошукові машини надають тільки окремі рішення, і жодне з них не покриває весь спектр даних. Проте, для вирішень на базі репозиторіїв існує можливість об'єднання як формалізованих, так і неформалізованих метаданих, що може бути досягнуто шляхом розробки відповідних інтерфейсів до цих нових технологій. Подібний репозиторій стане центральним каналом доступу до всіх корпоративних масивів даних, ідентифікуючи взаємостосунки між даними, а також те, наскільки співробітники, замовники і партнери їх використовують.


Читайте також:

  1. IV. Закономірності структурно-функціональної організації спинного мозку
  2. PR-відділ організації: переваги і недоліки
  3. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  4. АГЕНТ З ОРГАНІЗАЦІЇ ОБСЛУГОВУВАННЯ АВІАПЕРЕВЕЗЕНЬ
  5. Акти з охорони праці в організації.
  6. Акти з охорони праці, що діють в організації, їх склад і структура.
  7. Актуальні тенденції організації іншомовної освіти в контексті євроінтеграції.
  8. Аналіз паралельного інтерейсу з DSP-процесорами: запис даних в ЦАП, що під’єднаний до адресного простору пам’яті
  9. Аналіз паралельного інтерфейсу з DSP-процесорами: читання даних з АЦП, що під’єднаний до адресного простору пам’яті
  10. Аналіз сильних та слабких сторін організації
  11. Аналіз статистичних даних про склад та плинність кадрів, які обіймали керівні
  12. Аналіз та інтерпретація одержаних даних




Переглядів: 466

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Категорії ІС, що підтримують різні типи рішень

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.