Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Організація наукових досліджень, винахідництва і патентної роботи

Зміст процессу проектування, виготовлення і впровадження нової конструкції

РОЗДІЛ 3. ОСНОВИ ОРГАНІЗАЦІЇ, ПЛАНУВАННЯ И ОСВОЄННЯ НОВОЇ ТЕХНІКИ

 

Процес створення і постановки на виробництво нових виробів включає:

1 Підготовчі роботи:

- визначення потреби в новій продукції;

- прогноз розвитку конструкції виробу;

- прогноз розвитку технології виробництва;

- оцінка сучасного рівня технології й організації виробництва;

- комплексна стандартизація й уніфікація.

2 Розробка конструкції виробу:

- технічне завдання;

- технічна пропозиція;

- ескізний проект;

- технічний проект;

- розробка робочої документації:

- досвідченого зразка;

- настановної серії;

- сталого серійного чи масового виробництва.

3 Розробка технології виробництва:

- документація на технологічні процеси;

- документація на спеціальне технологічне устаткування й оснащення;

- документація на засоби механізації й автоматизації;

- виготовлення спеціального технологічного устаткування й оснащення;

- виготовлення засобів механізації й автоматизації.

4 Організаційно-планова підготовка виробництва:

- розробка проекту організації процесів виробництва;

- розробка системи організації праці і її оплати;

- створення нормативної бази техніко-економічного й оперативно - виробничого планування;

- організація матеріально-технічного постачання;

- організація системи обслуговування нової продукції у споживача.

5 Постановка продукції на виробництво:

- перепланування цехів і ділянок;

- шефмонтажні і пусконалагоджувальні роботи;

- освоєння нових технологічних процесів;

- здавання приймальній комісії настановної серії;

- атестація якості продукції.

Типовий зміст робіт на стадіях життєвого циклу продукції

1. Дослідження і проектування продукції:

- формується рівень якості, що відповідає сучасним досягненням і прогнозу суспільних потреб на період виробництва продукції;

- підготовляється технічна і нормативна документація для виготовлення, обігу, споживання чи експлуатації продукції з метою дотримання встановлених техніко-економічних показників продукції (продуктивність, точність, собівартість).

2 Виготовлення продукції:

- забезпечення виготовлення продукції відповідно до планованого обсягу і заданої якості;

- підвищення якості продукції шляхом удосконалювання технології і поліпшення її техніко-економічних показників.

3 Обіг продукції:

- збереження обсягів і якості готової продукції в період її транспортування від підприємства-виготовлювача до споживача;

- збереження і збут продукції при дотриманні встановлених техніко-економічних показників.

4 Споживання чи експлуатація , утилізація:

- організація споживання продукції відповідно до її призначення, правильна її експлуатація;

- проведення профілактичних заходів щодо максимального збереження властивостей продукції при дотриманні встановлених ТЕП (ремонт, профілактика);

- максимальне використання утилізованих речовин після втрати продукцією споживчих властивостей.

У ринкових умовах дуже важливо організувати підготовку виробництва (на всіх її стадіях) і виготовлення продукції таким чином, щоб забезпечити її конкурентноздатність, тобто здатність відповідати вимогам даного ринку на визначений період.

У відповідність з перерахованими видами робіт, далі в даному розділі курсу ми розглянемо їхню організацію на всіх стадіях життєвого циклу продукції.

 

 

3.1 Основи організації технічної підготовки виробництва. Її етапи і стадії

Реалізація досягнень науки в машинобудуванні здійснюється наступними взаємозалежними етапами:

- теоретичні дослідження, що мають фундаментальний і пошуковий характер;

- прикладні дослідження, у процесі яких отримані на першому етапі результати знаходять свій розвиток у різних напрямках їхнього практичного застосування;

- дослідно-конструкторські роботи, у ході виконання яких здійснюється втілення наукових ідей у технічну документацію і досвідчені зразки;

- технологічне проектування, у процесі якого розробляються технологічні методи виробництва нових виробів;

- організаційні заходи щодо впровадження у виробництво нових виробів, нового обладнання, нової технології, освоєння нових виробничих потужностей;

- освоєння нового виробництва, коли створені на попередніх етапах конструкції виробів, нові матеріали, спеціальне технологічне устаткування й оснащення, нові технологічні процеси перевіряються і впроваджуються у виробництво;

- стале промислове виробництво по випуску нової продукції;

- використання знову створеної продукції в сфері експлуатації.

Процес розробки й освоєння нових видів машин у сучасних умовах сформувався як самостійна, підготовча стадія процесу виробництва, одержавши назву технічної підготовки виробництва нових виробів.

ПІД ТЕХНІЧНОЮ ПІДГОТОВКОЮ ВИРОБНИЦТВАрозуміють сукупність процесів наукового, технічного й організаційного характеру, спрямованих на розробку й освоєння нових видів продукції, а також її модернізацію, які здійснюються від початку передпроектних робіт до уведення виробів в експлуатацію і визначають технічний рівень, якість і ефективність нових виробів, як у виробництві, так і в експлуатації.

Зміст технічної підготовки виробництва включає конструкторську і технологічну підготовку виробництва.

ОСНОВНІ ЗАДАЧІ технічної підготовки виробництва і шляхи їхнього здійснення.

1 Забезпечити безперервність технічного прогресу на рівні передових досягнень у даній галузі промисловості шляхом:

- створення зроблених конструкцій машин;

- проектування і впровадження передової технології й організації вироництва;

- впровадження комплексної механізації й автоматизації виробничих процесів.

Рішення даної задачі можливо за допомогою:

- прогнозування основних напрямків розвитку галузі;

- наявності сучасної наукової і технічної інформації;

- конструкторської уніфікації, стандартизації;

- технологічної уніфікації і типізації техпроцесів;

- створення конструкторсько-технологічних комплексних груп, що вирішують питання технологічності конструкції у виробництві й експлуатації.

2 Створити умови для організації рівномірного й економічного виробництва шляхом:

- упровадження прогресивних форм організації виробництва і праці;

- вибору раціональної системи керування, планування й обліку виробництва.

Рішення даної задачі можливо за допомогою:

- організації усіх видів потокового й автоматизованого виробництва і техніко-економічне обґрунтування доцільності їхнього застосування;

- застосування АСУП.

3 Скорочення тривалості, трудомісткості і вартості підготовки виробництва:

- застосування методів сіткового планування і керування;

- сполучення в часі конструкторських і технологічних робіт;

- наукова організація праці працівників усіх підрозділів підприємства.

Технічна підготовка виробництва включає:

- створення нових видів машинобудівної продукції;

- модернізацію продукції, що випускається, і удосконалювання технологічних способів її виробництва;

- поточне технічне керівництво виробництвом.

За місцем виконання технічна підготовка виробництва поділяється на позазаводську і внутрішньозаводську. Позазаводською підготовкою виробництва займаються галузеві проектні і науково-дослідні інститути, конструкторські бюро. Внутрішньозаводська підготовка виробництва здійснюється безпосередньо заводами, що випускають нову продукцію.

Структура органів техничної підготовки виробництва

Обсяг, рівень централізації робіт з технічної підготовки виробництва на підприємстві, а також структура її органів визначаються такими факторами, як вид виробів і технологічних процесів (структурний склад, новизна, складність, обсяг випуску продукції (тип виробництва), частота відновлення продукції).

Існують три організаційні форми технічної підготовки виробництва:

- централізована - при якій уся робота здійснюється в апараті заводоуправління;

- децентралізована - при якій основний обсяг роботи переноситься в цехові органи підготовки виробництва;

- змішана - робота з технічної підготовки виробництва розподіляється між заводськими і цеховими органами.

На машинобудівних підприємствах масового і багатосерійного виробництва технічна підготовка виробництва нових виробів здійснюється централізовано:

- головний інженер - головний конструктор - начальник конструкторсько-експериментального відділу, головний технолог, начальник відділу планування технічної підготовки виробництва.

На ряді великих машинобудівних заводах виділяються два конструкторських відділи: дослідно-конструкторський і серійно-конструкторський. Перший займається розробкою нових виробів, другий - модернізацією і підготовкою машин, що випускаються, а також поточним конструкторським супроводом ходу виробництва.

Матеріальною базою для відпрацьовування створюваних конструкцій є експериментальний цех чи опитне виробництво; базою технологічної підготовки є цехи: інструментальний, нестандартного устаткування, механізації й автоматизації.

Значне місце в організації технічної підготовки виробництва займає правильно організована система технічної інформації. У підпорядкуванні головного інженера знаходиться найважливіший підрозділ інформаційного обслуговування процесів технічної підготовки виробництва ¾ відділ науково-технічної інформації.



Читайте також:

  1. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  2. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  3. II. Організація і проведення спортивних походів
  4. II. Організація перевезень
  5. II. Організація перевезень
  6. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  7. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  8. Internet. - це мережа з комутацією пакетів, і її можна порівняти з організацією роботи звичайної пошти.
  9. IV. Вимоги безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці
  10. VII. Прибирання робочих місць учнями (по завершенню роботи) і приміщення майстерні черговими.
  11. А. Організація Острозького колегіуму – Академії
  12. Адміністративно-територіальна організація




Переглядів: 509

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основи організації автоматизованого виробництва | Задачі і види наукових досліджень у машинобудуванні

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.086 сек.