МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Основні фактори виробництваДля виготовлення продукту виробництво використовує ресурси. Виробничі ресурси включають у себе природні, трудові, матеріальні, фінансові, інформаційні та ін. ресурси. Виробничі ресурси поділяють на відтворювальні, частково відтворювальні і невідтворювальні. У свою чергу відтворювальні поділяють на природно і штучно відтворювальні. Усі ресурси, що задіяні у виробництві, називаються його факторами. Фактори які задіяні обов'язково у будь якому процесі виробництва, без яких виробництво неможливе називають основними факторами виробництва. Сучасна економічна наука виділяє такі основні фактори виробництва: праця - фізична і інтелектуальна діяльність людини у процесі виробництва; земля - сукупність природних умов виробництва, простір, клімат, природні багатства й т.п.; капітал - сукупність усіх матеріальних факторів виробництва, створених людиною засобів виробництва; підприємницький талант - здатність підприємців організовувати ефективне функціонування факторів виробництва. У марксистській економічній науці використовується інша класифікація факторів виробництва: робоча сила - сукупність фізичних і духовних властивостей людини, її здатність до праці; предмети праці - те, на що спрямована праця людини, що складає матеріальну основу продукту (сировина, матеріали, електроенергія); засоби праці - те, за допомогою чого людина впливає на предмет праці. Вони включають знаряддя праці (машини, механізми, інструмент) і умови праці (будинку, трубопроводи, земля як умова виробництва і т.п.). Предмети і засоби праці в сукупності виступають як засоби виробництва. Засоби виробництва і робоча сила в сукупності утворюють продуктивні сили суспільства. Людина - це головна продуктивна сила. Виробництво це не механічне поєднання робочої сили, засобів і предметів праці, а складна система взаємодії через технологію та організацію виробництва. З розвитком суспільного виробництва змінюється як вигляд його факторів, так і характер їх взаємодії. Зростає значення енергії, інформації, виробничої та соціальної інфраструктури, які можна виділити у самостійні фактори виробництва. Особливої ваги набуває знання та вміння, кваліфікація людини. Тому вчені ведуть мову про людський капітал. В умовах екологічної кризи й вичерпання природних ресурсів вводиться поняття природного капіталу. Запитання і завдання для самоконтролю 1. У чому полягає предмет економічної науки? 2. Які функції і структура економічної науки? 3. Що таке метод дослідження? 4. Які методи дослідження економічних явищ ви можете назвати? У чому специфіка кожного з них? 5. Як діалектичний метод впливає на дослідження економічної дійсності? 6. Назвіть основні етапи розвитку економічної науки. 7. У чому, на Ваш погляд, криється причина відмінностей у наукових трактуваннях економічних течій і шкіл? 8. Охарактеризуйте економічні потреби. 9. В чому полягає протиріччя між потребами і можливостями виробництва? 10. Назвіть фактори виробництва і охарактеризуйте їх. Тематика реферативних повідомлень до теми 1: 1. Предмет економічної теорії. 2. Методологія та методи економічної думки. 3. Економічна теорія та економічна політика. 4. Історія розвитку економічної науки. 5. Внесок українських учених у розвиток світової економічної науки. 6. Безмежні потреби й обмеженість ресурсів. 7. Незайнятість ресурсів і перспективи економічного зростання. 8. Фактори виробництва, його продукти й структура. 9. Праця й виробничі сили суспільства. 10. Структура суспільної праці та її сфери. 11. Структура економічних ресурсів. Читайте також:
|
||||||||
|