МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Особливості задач і алгоритмів цифрового опрацювання сигналів та зображеньВСТУП Зміст Анотація Навчальний посібник
до лекційного курсу з дисципліни “Проектування комп’ютерних засобів обробки сигналів та зображень” для студентів спеціальностей 7.091501 і 8.091501 "Комп'ютерні системи та мережі" 7.091503 і 8.091503 “Спеціалізовані комп'ютерні системи“
Львів – 2008 Цифрове опрацювання сигналів та зображень: Алгоритми та реалізація. Навчальний посібник до лекційного курсу з дисципліни “Проектування комп’ютерних засобів ообробки сигналів та зображень” для студентів спеціальностей 7.091501 і 8.091501 "Комп'ютерні системи та мережі", 7.091503 і 8.091503 “Спеціалізовані комп'ютерні системи“ / Укладачі: Р. Попович, Є. Ваврук – Львів: Національний університет “Львівська політехніка”, 2008, 147 с.
Укладачі: Є. Ваврук, к.т.н., доцент Р. Попович, к.т.н., доцент
Відповідальний за випуск: Мельник А. О., професор, завідувач кафедри
Рецензенти: Ткаченко Р.О., д. т. н, професор Голембо В.А. В.В., к. т. н, доцент Даний навчальний посібник укладений відповідно до навчальної програми з дисципліни "Проектування комп’ютерних засобів обробки сигналів та зображень". В ньому розглянуті основні питання проектування алгоритмічних, програмних та апаратних засобів опрацювання сигналів та зображень, вивчення яких допоможе студентам спеціальностей 7.091501 і 8.091501 /"Комп'ютерні системи та мережі"/ та 7.091503 і 8.091503 /"Спеціалізовані комп'ютерні системи"/ здобути початкові практичні навички у оптимальному виборі алгоритмів, їх програмній та апаратній реалізації.
В останні роки цифрове опрацювання сигналів та зображень (ЦОСЗ) суттєво впливає на такі ключові технологічні галузі, як телекомунікації, цифрове телебачення і засоби інформації, біомедицина і цифровий звукозапис. Сьогодні ЦОСЗ є основою багатьох новітніх видів цифрових розробок і різних застосувань в інформаційному середовищі (наприклад. цифровий мобільний зв'язок, цифрові відеокамери, телебачення і системи звукозапису). Поряд з тим ЦОСЗ ширше впроваджується і в класичні галузі застосування (радіолокація, геофізика, опрацювання мовних сигналів, сейсмологія, системи зв'язку і передачі даних, медична і технічна діагностика, системи керування). Такому широкому застосуванню сприяли успіхи в розробці швидких алгоритмів і методів ЦОСЗ (наприклад, хвилькові перетворення), досягнення в технології конструювання інтегральних схем (архітектура нових процесорів ЦОСЗ, програмовані логічні інтегральні схеми – ПЛІС, системи на кристалі), використання програмних пакетів (MATLAB, база програм на мові С). Суть ЦОСЗ як області науки пролягає у розв'язку на обчислювальній машині чотирьох основних задач: - представлення сигналів та зображень в зручній для сприйняття формі; - виділення із сигналів та зображень корисної інформації; - внесення в сигнали та зображення корисної інформації; - формування сигналів та зображень із заданими параметрами. Основні переваги ЦОСЗ полягають в: можливості реалізації складних методів та алгоритмів опрацювання сигналів та зображень, недоступних для аналогових пристроїв; забезпеченні високої точності опрацювання; гнучкості і універсальності засобів, розвиненому користувацькому інтерфейсові тощо. Головна проблема ЦОСЗ полягає у підвищенні швидкодії при реалізації певного набору математичних операцій над сигналами та зображеннями. Цей набір, як правило, визначається проблемною орієнтацією засобів ЦОСЗ. Для розв'язання цієї задачі комплексно застосовуються два напрямки - підвищення ефективності обчислювальних алгоритмів і вдосконалення архітектури комп'ютерних засобів. При цьому виходять з детального аналізу особливостей проблемної області. Власне, незалежно від вибраного напрямку і теми, студенти повинні виконувати курсові роботи з даного курсу виходячи з головної проблеми ЦОСЗ. Метою вивчення дисципліни є засвоєння основних методів та алгоритмів опрацювання сигналів та зображень, принципів та шляхів проектування апаратних і програмних комп’ютерних засобів опрацювання сигналів та зображень, набуття початкових практичних навиків проектування таких засобів. В результаті вивчення дисципліни студенти повинні: знати: типи і особливості алгоритмів опрацювання сигналів та зображень, математичні основи їх реалізації, характеристики елементної бази та основи реалізації алгоритмів на її основі, особливості і етапи розробки цифрових пристроїв на процесорах і вузлах, орієнтованих на задачі опрацювання сигналів та зображень; мови програмування та мови опису апаратних засобів; пакети моделювання, опрацювання і фільтрації сигналів та зображень вміти: вибирати найефективніший метод і алгоритм, здійснювати математичне формування алгоритму та методу його розв’язання, розробляти блок-схеми алгоритмів, розробляти програмну реалізацію виконання алгоритмів, розраховувати технічні параметри апаратних і програмних засобів, проектувати структурні та функціональні схеми процесорів та вузлів опрацювання сигналів; моделювати і опрацьовувати сигнали різної форми. Для тих, хто хоче краще орієнтуватися в перспективних напрямках розвитку комп’ютерних засобів опрацювання сигналів та зображень, краще розуміти специфіку і особливості їх проектування радимо, насамперед, скористатись матеріалами Internet-сайтів Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|