Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Об’єкт і предмет психології.

ПСИХОЛОГІЯ ЯК НАУКА

І. ЗАГАЛЬНА ПСИХОЛОГІЯ

1.1. Виникнення терміну “психологія”

Психологія дуже стародавня наука. і одночасно зовсім молода. З часів зародження свідомості у людей їх цікавили питання, пов’язані із сновидіннями, мріями, уявою, переживаннями різних почуттів – страху, люті, приязні, любові, бажання чогось або нехоті, відрази до чогось тощо. Люди замислювались над будовою світу взагалі, його природою, власною природою, своїм місцем у світі і своїми зв’язками із світом. Так виникла наука філософія, а психологія була нероздільною з нею, тобто ще не була окремою самостійною наукою і називалась різними назвами: пневматологія (Г.В. Лейбніц,1646-1716), ментальна філософія.

Поняття «психологія» почало вживатися в університетських і теологічних колах Європи у ХVІ сторіччі, а широкого розповсюдження набуло після виходу праць Хрістіана Вольфа (1679-1754), учня Г.В. Лейбніца, і, до речі, вчителя М.Ломоносова, «Раціональна психологія» і «Емпірична психологія», тобто у ХVІІІ сторіччі. Авторство ж терміну «психологія» лексикографія приписує Ф. Меланхтону (1497-1560) - німецькому протестантському богослову, сподвижнику Мартіна Лютера. Вживання терміну “психологія” у науковому значенні було запроваджено лише з середини XIX сторіччя. Офіційно психологія започатковується як наука у 1879 році із створення експериментальної лабораторії у Лейпцигу Вільгельмом Вундтом (1832-1920), видатним німецьким психологом і філософом. Тому психологія вважається молодою наукою, оскільки для науки вік понад сто років є ще зовсім незначним.

Походження слова «психологія»пов’язане із грецькою міфологією. Психея – це ім’я молодої жінки, якій боги подарували безсмертя за її любов до Ерота, сина Афродіти. Психея стала символом безсмертної душі, що шукає свій ідеал, розвивається, вдосконалюється, оскільки, перш, ніж боги подарували Психеї безсмертя, зробивши її богинею, вона пройшла багато перешкод, випробувань і витримала їх.

Психологія є філософською наукою, яка формує узагальнене знання про ПСИХІЧНУ РЕАЛЬНІСТЬ, яка і є ОБ’ЄКТОМ психології. Психічна реальність має ту специфіку, що одночасно є і об’єктивною і суб’єктивною. Об’єктивність психічної реальності у тому, що вона існує як природне явище незалежно від волі тих чи інших суб’єктів. Суб’єктивність психічної реальності полягає в тому, що для її існування потрібен суб’єкт як її носій, при цьому зміст і особливості самої психічної реальності залежать від особливостей її носія, тобто суб’єкта психіки. Щодо ПРЕДМЕТУ психологічної науки, він мінявся протягом її історії. Предметом психології були: душа, свідомість, несвідоме, поведінка, діяльність, спілкування та інші психічні явища. ПРЕДМЕТОМ сучасної психології є ПСИХІКА або ПСИХІЧНІ ЯВИЩА, тобто ті явища в яких проявляється психічна реальність.


Читайте також:

  1. III. Процедура встановлення категорій об’єктам туристичної інфраструктури
  2. А є А, тобто усякий предмет є те, що він є.
  3. Абетково-предметний покажчик
  4. Аварії на пожежно-вибухонебезпечних об’єктах
  5. Аварії на радіаційно небезпечних об’єктах.
  6. Аварії на хімічно небезпечних об’єктах.
  7. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  8. Автоматичне і ручне створення об’єктів.
  9. Адміністративний захист об’єктів інтелектуальної власності від недобросовісної конкуренції
  10. Адміністративно-правовий захист об’єктів інтелектуальної власності
  11. Активи як об’єкт фінансового менеджменту
  12. Аналіз основних систем трудового і професійного навчання: предметної, предметно-операційної, операційної, операційно-предметної, системи ЦІП, операційно-комплексної тощо.




Переглядів: 2491

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Весь документ Word потрібно зберегти на диску: натисніть Файл®Сохранить. | Структура психічних явищ.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.