МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Вільне асоціюванняМетоди продукування матеріалу Вільні асоціації в класичному психоаналізі це превалюючий спосіб повідомлення матеріалу клієнтом. Прохання розслабитися, уникати будь якої м’язевої напруги та відкиути когнітивне оцінювання того, що приходить на думку, а просто озвучувати всі, навіть не закінчені, думки, які з’являються є початком будь якої психоаналітичної процедури. Метод вільних асоціацій може бути використаний і в інших формах психотерапії. 2.2. Реакція переносу. Перенос є носієм життєво важливої інформації про минуле пацієнта. Повторення переносу приносить в аналіз матеріал, який би за інших обставин залишився поза полем зору аналізу. Якщо перенос певним чином опрацьований, він призводить до додаткових спогадів, які пов’язані з тими почуттями, стосунками і фантазіями, які пацієнт проявляє до аналітика і які є очевидно недоречними в психоаналітичній ситуації. Коли ці спогади відновлені і проаналізовані, повторне виникнення подібних стереотипних ситуацій припиняється як на сеансах аналізу так і в житті. Існує «позитивний перенос», який відноситься до різних форм пристрасного сексуального бажання, а також до реакцій симпатії, кохання та поваги до аналітика. Назва «негативний перенос» застосовується до різних виявів агресії в формі гніву, антипатії, ненависті чи зверхності по відношенню до психоаналітика. Необхідно зрозуміти, що всі реакції переносу по суті амбівалентні. Пацієнт має розвивати і зберігати відносно послідовний набір «позитивних» і «негативних» реакцій переносу і, разом з тим, адекватно функціонувати в психотерапевтичній ситуації і в житті. Але для цього пацієнт має володіти з одного боку достатньою долею сміливості регресувати в інфантильні переживання, а з іншого –легко повернутися до реальності. В іншому випадку має місце так званий «невроз переносу», тобто аналіз і аналітик стають центром емоційного життя пацієнта. Класична психоаналітична техніка спрямована на те, щоб при виникненні реакції переносу спровокувати і забезпечити максимальний розвиток неврозу переносу. Відносна анонімність аналітика і правило «аналітик-дзеркало» має за мету зберегти «не оскверненим» поле для неврозу переносу. Невроз переносу, не думку представників класичного психоаналізу, може бути розрішений тільки за допомогою аналізу. Невроз переносу один з найважливіших запорук успіху психоаналізу ,а з іншого боку- одна з головних причин терапевтичної невдачі. Прихильники короткотривалих версій психоаналізу аналізують перенос лише вибірково і частково. Деякі аналізують лише негативний перенос, і то тільки тоді, коли він загрожує перервати лікування. Інші аналізують перенос лише настільки, щоби пацієнт був у стані працювати в терапевтичній ситуації. В інших психотерапевтичних аналітично спрямованих формах реакції переносу не аналізуються, їм потурають і ними маніпулюють. Терапевт присвоює собі якусь із ролей фігури з минулого (реальну чи фантастичну) і потурає якимсь інфантильним побажанням пацієнта. Терапевт може діяти як люблячий, заохочуючий батько, як караючий мораліст і пацієнт може почувати полегшення. Але прихильники класичного психоаналізу небезпідставно зауважують, що ефект від подібних «пігулок переносу» короткочасний і триває рівно стільки, поки ідеалізований перенос на психотерапевті не підривається. Реалії життя рано чи пізно розвіюють ілюзії. Подібне розгортання ситуації небезпечне депресивними станами та розчаруванням у психотерапії взагалі. Читайте також:
|
||||||||
|