Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ранньої дорослості

Дослідження періодів та задач розвитку періоду

Схеми вікових періодизацій періоду дорослості

    Вітчизняна періодизація Середній вік: перший період 22-25 років чоловіки, 21-35 років жінки другий період 36-60 років чоловіки, 36-55 років жінки Люди похилого віку: 61-74 роки чоловіки, 55-74 жінки Старечий вік: 75-90 обидві статті Довгожителі: старші 90 років
  Періодизація Дж.Біррена Рання зрілість: 17- 25 років Зрілість: 25 – 50 років Пізня зрілість: 50 – 75 років Старість: 75 - ...років
  Класифікація Д.Б.Бромлея Рання дорослість: 21 – 25 років Середня дорослість: 25 – 40 років Пізня дорослість: 40 – 55 років Передпенсійний вік: 55 – 65 років є перехідним до циклу старіння
Класифікація Г.Крайга Рання дорослість: 20 – 40 років Середня дорослість: 40 – 60 років Пізня дорослість: від 60 років і більше
Періодизація Е.Еріксона Рання дорослість: від 20 до 40 – 45 років Середня дорослість: від 40 – 45 до 60 років Пізня дорослість: від 60 років і більше

Наведені вікові періодизації показують, що межі періодів визначаються соціальними та економічними факторами, історичними подіями, етнічною приналежністю та середовищем, в якому живе та розвивається особистість.

 

Багато дослідників при з’ясуванні головних задач дорослого розвитку звертаються до теорії психосоціальних стадій Е.Еріксона. Згідно теорії Е.Еріксона, існує вісім психосоціальних криз, або стадій психічного розвитку (дивись Тема 3.). Саме вони слугують основою для розуміння розвитку дорослої людини. Ця теорія є епігенетичною, тобто кожний наступний період становлення ґрунтується на попередньому. Розвиток у дорослості залежить від вирішення проблем попередніх періодів – придбання довіри та автономії, ініціативи та працелюбства.

Головні проблеми ранньої дорослості – це досягнення ідентичності в протилежність змішанню ролей, близькості в протилежність ізоляції та генеративності.

Досягнення ідентичності – забезпечує відчуття непевності досвіду дорослого життя. Протиріччя між близькістю та ізоляцією – налагодження емоційних відносин з іншою людиною. Близькість – це єдність двох ідентичностей, але без втрати кожним індивідом своїх неповторних особливостей. Ізоляція наступає в результаті неможливості або неспроможності досягти взаєморозуміння, іноді й тоді, коли ідентичність індивіда настільки слабка, що виникає ризик втратити себе при єдності з іншою людиною.

Теорію Е.Еріксона вважають моделлю нормативних криз життя, а проблеми досягнення ідентичності та близькості існують протягом усього життя.

Генеративність – це намагання кожної людини увічнити себе. Внести свій власний здобуток у розвиток суспільства. Одні люди намагаються досягти генеративності у своїй сім`ї, виховуючи дітей, інші – шляхом високої продуктивності на роботі.

Провідною діяльністю стає професійне навчання, або трудова діяльність. Професійне становлення чоловіків і жінок має певні відмінності. Жінки більше орієнтовані на сім`ю і виховання дітей і тому починають свою професійну кар’єру пізніше і досягають високого статусу уже в віці середньої дорослості. Але більшість жінок поєднують сім`ю та роботу. Це дуже проблематично, вимагає великих фізичних та моральних затрат, але професійне становлення у них відбувається швидше.

Людина в віці ранньої дорослості відкрита для спілкування, заводить нові знайомства, дружні зв’язки, закохується, створює сім`ю.

Згідно Д.Левінсону, щоб повністю стати дорослим, молода людини повинна вирішити чотири завдання, що виникають у процесі розвитку, а саме: 1) ув’язати мрії з реальністю; 2) знайти наставника; 3) забезпечити кар’єру;) налагодити інтимні стосунки.

Р.Стенберг вважає, що кохання має три складові: інтимність, або почуття близькості, яке проявляється в любовних стосунках; пристрасть або стан збудженості, що пов’язаний з фізичним потягом і сексуальною поведінкою; рішення – забов`язання любити людину і зберігати тривалі стосунки з нею. Саме тому теорія Р.Стенберга була названа трискладовою теорією кохання. Вона демонструє наскільки складно досягти успіху в близьких відносинах. Щоб продемонструвати різноманітність комбінацій, автор розробив систематику любовних відносин. Безумовно, кожен із нас мріє, що його подружні відносини будуть досконалими, сполучати всі три складові. Але, частіше подружжя приймають за зрілу любов сліпу пристрасть.


Читайте також:

  1. Загальна характеристика ранньої класичної політекономії
  2. Мотиви ранньої лірики П. Тичини
  3. Психосоціальний розвиток середньої дорослості
  4. Характеристика навчально-професійної діяльності як провідної у період ранньої юності




Переглядів: 1532

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Вікові часи у контексті соціальних норм | Психосоціальний розвиток середньої дорослості

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.