Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Застосування фізичних вправ, елементів боротьби, гімнастики, аеробіки

До режиму дня (окрім ранкової гігієнічної гімнастики) необхідно включати заняття різними фізичними вправами, але регламентація занять повинна бути мінімальною. Слід пропонувати учням вправи для розвитку м'язів рук і плечового поясу, тулуба та шиї, м'язів ніг і тазу. Враховуючи специфіку позашкільного фізичного виховання, вправи бажано також класифікувати за різними видами спорту.

Деякі учні середнього та старшого шкільного віку захоплюються різними видами боротьби та східних єдиноборств. Наприклад, серед спортивних видів боротьби останнім часом популярність завоював дзюдо. Більше ним займаються хлопці, однак і для дівчат загалом тут немає протипоказань. Дзюдо сприяє розвитку фізичної та нервової рівноваги, виховує спритність і впевненість рухів, являє собою чудову школу тренування дисципліни й самовладання. Зверніть увагу на те, що дзюдо водночас додає впевненості надто сором'язливим і діє заспокійливо на надто агресивних (те ж саме можна сказати й про інші види боротьби). Але тут також потрібно зробити певні застереження. Дзюдо протипоказане при захворюваннях або слабкості хребта. Ще один його недолік – той факт, що в учнів із чутливою шкірою чи ламкими судинами при заняттях після падінь з'являються синці. Однак, якщо дзюдо чи інший вид боротьби (східного єдиноборства) їм все ж таки до вподоби, це не є поважною причиною для заборон чи відмов у заняттях.

Вже з початку середнього шкільного віку (а іноді й раніше) деякі школярі починають серйозно займатися (іноді з волі батьків) гімнастикою, під якою я розумію тут не гімнастичні вправи, які виконуються на уроках із фізичної культури чи в процесі позаурочного фізичного виховання, і не ранкову гігієнічну гімнастику, а той вельми повноцінний вид спорту, який з роками призводить до майже досконалого володіння власним тілом, максимально розвиває гнучкість і спритність, легкість і граціозність, красу тіла. Він поєднує елементи танцю та акробатики (для дівчат) із вправами на снарядах (турнік, брусся, кінь, кільця, перекладина) для хлопців. Що стосується дівчат, то батьки нерідко схильні зробити з них учасниць серйозних змагань із гімнастики не тому, що гімнастика створює найкрасивіший тип дівочої фігури, з її граціозністю, витонченістю, впевненістю рухів, а з огляду на успіхи багатьох вітчизняних гімнасток на попередніх змаганнях високого рівня. Але чи багато дівчат зможуть досягти такого рівня? На попередній лекції я підкреслювала, що основний принцип позашкільного фізичного виховання – добровільність участі. Тим більшої важливості набуває цей принцип при виборі улюбленого виду спорту, якщо школяр вже вирішив зайнятися певним видом спорту. І вибір цей має бути підтверджений фахівцем, з усією розважливістю, з урахуванням фізико-психічних особливостей і стану здоров'я.

Звичайно, окремі елементи класичної гімнастики не зашкодять ані хлопцям, ані дівчатам. Їх можна включати в режим дня як гімнастичні вправи. Але хочу нагадати ще один принцип, про який ми сьогодні вже говорили: позашкільне фізичне виховання має ґрунтуватися на проведенні занять на свіжому повітрі. Дівчата можуть займатися на відкритих майданчиках, якщо останні спеціально до цього пристосовані, але здебільшого гімнастикою займаються в об лаштованих спортивних залах, отже, без достатньої кількості свіжого повітря. В такому разі потрібно хоча б доповнювати ці заняття іншими заняттями на відкритому повітрі, або прогулянками, туризмом, купанням тощо.

Для дівчат корисними будуть заняття із сучасної аеробіки, яка включає в себе хореографічні впорядковані гімнастичні вправи для занять під музику, тобто елементи оздоровчої ритмічної гімнастики під музику. Фактично, це ритмічні танці з елементами водночас хореографії та ритмічної гімнастики. Танець сам по собі поєднується з різними видами ходьби, бігу, підскоків і стрибків, махів ногами, присідань, випадів, які застосовувалися у поєднанні з різними рухами тіла й рук, поворотами і т. п. В аеробіці використовуються й елементи художньої гімнастики як спорту. Застосування на заняттях елементів сучасної аеробіки є ефективним засобом психічного й моторного розвитку, а для неврівноважених дівчат – гарним джерелом розрядки. Класичні танці менш популярні, але й ними захоплюється частина юнаків і дівчат. Класичний танець додає впевненості в собі, виховує витримку, граціозність, витонченість. Він навчає школяра володіти фізичною силою, формує веретеноподібну мускулатуру. Особливо корисним він є для дівчат із комплексом неповноцінності, нервових і сором'язливих, адже він додає впевненості, дозволяє виразити себе; так само корисним він є для будь-яких школярів, які важко включаються в соціальну групу, мають незначні фізичні здібності, оскільки додає гнучкості, граціозності, легкості. Отже, використовуйте аеробіку та класичні танці у позашкільному фізичному вихованні учнів середнього та старшого шкільного віку. Але слід пам'ятати, що ці заняття необхідно проводити під спостереженнями компетентного фахівця; в іншому разі правильний розвиток може бути порушено через можливості викривлення гомілок або хребта.

 


Читайте також:

  1. II. За зміною ступенів окиснення елементів, які входять до складу реагуючих речовин
  2. V. Виконання вправ на застосування узагальнювальних правил.
  3. А.1 Стан , та проблемні питання застосування симетричної та асиметричної криптографії.
  4. Автомобільні ваги із застосуванням цифрових датчиків
  5. АДАПТАЦІЯ ОПОРНО-РУХОВОГО АПАРАТУ ТА ФУНКЦІОНАЛЬНИХ СИСТЕМ ОРГАНІЗМУ ДО ФІЗИЧНИХ НАВАНТАЖЕНЬ
  6. Акти застосування норм права в механізмі правового регулювання.
  7. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  8. Акти правозастосування, їх види
  9. Акти правозастосування.
  10. Алгоритм із застосування річної процентної ставки r.
  11. Алгоритм із застосуванням річної облікової ставки d.
  12. Аміноглікозиди (стрептоміцину сульфат, гентаміцину сульфат). Механізм і спектр протимікробної дії, застосування, побічні ефекти.




Переглядів: 740

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Застосування елементів літніх видів спорту | Застосування елементів водних видів спорту

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.