Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Конвеєрний транспорт

За конструкцією шахті конвеєри розділяються на скребкові, стрічкові та пластові.

Скребковий конвеєр – (рис. 9-5) це нерухомий відкритий металевий жолоб – 1, змонтований із риштаків (секцій), вздовж якого рухається нескінченний ланцюг – 2 зі скребками – 5 і переміщує вантаж. Переміщення ланцюга і вантажу здійснюється за допомогою приводного – 3 і натяжного – 4 блоків.

  Рис. 9‑5 – Принципова схема скребкового конвеєра

Кількість ланцюгів, до яких кріпляться скребки, для різних типів конвеєрів різна – від одного до трьох. Використовуються скребкові конвеєри чотирьох типів: пересувні дво- і триланцюгові (СП) (рис. 9-6, 9-7), розбірні дволанцюгові (СР) та одноланцюгові (С), розбірні одноланцюгові з двома лініями риштаків, розміщених в одній горизонтальній площині, і скребками, закріпленими на ланцюгу консоллю (СК). В очисних вибоях пересувні конвеєри переміщують гідродомкратами слідом за вибоями на відстані 10-12 м від нього, не зупиняючи доставку вугілля. Розбірні переносять на нову дорогу з повним розбиранням та наступним складанням. скребкові конвеєри випускають довжиною 100-200 м і використовуються в очисних вибоях та підготовчих виробках, а також у просіках та печах для передачі вугілля на вантажний пункт.

  Рис. 9‑6 – Пересувний дволанцюговий скребковий конвеєр

 

 

Рис. 9‑7 – Види секцій скребкових конвеєрів

Стрічкові конвеєрні установки (рис. 9-8) складаються з таких головних частин: приводної – 2, натяжної та хвостової станції – 3, поставу з роликоопорами – 4, конвеєрної стрічки – 1, вантажного – 5 та розвантажувального – 6 обладнання, електроустаткування й апаратури автоматизації.

 

Рис. 9‑8 – Стрічковий конвеєр

Особливістю стрічкових конвеєрів є те, що стрічка виконує роль як тягового так і вантажонесучого органу. Зовнішні шари та внутрішні прокладки стрічки виготовляються з гуми. Вони скріпляються з каркасом, виготовленим із міцної тканини або одного ряду сталевих тросів. Конвеєрні стрічки для вугільних шахт заводи виробляють з негорючих матеріалів і постачають в рулонах по 150-200 м. Щоб одержати нескінченну стрічку потрібної довжини, куски з’єднують вулканізацією або із застосуванням гачкоподібних дротяних скоб.

Підземні стрічкові конвеєри виготовляють із шириною стрічки 80, 100, 120 см, а при окремому замовленні, 160 та 200 см. Їх довжина поставу досягає від 450 до 2500 м, а продуктивність від 500 до 1500 т/год.

Стрічкові конвеєри застосовують в горизонтальних та похилих виробках з похилом до 180 для транспортування вантажів, а в деяких випадках і для перевезення людей. Конвеєри для похилих виробок обладнуються гальмами і вловлювачами стрічки.

Головним недоліком стрічкових конвеєрів є те, що їх не можна монтувати і експлуатувати в криволінійних виробках.

Рідко на шахтах використовують пластинчасті конвеєри (рис. 9-9) за схемою дії вони подібні до стрічкових, але замість стрічки їх несуче полотно складається з металевих штампованих пластин, закріплених на одному чи двох тягових ланцюгах. Такі конвеєри, на відміну від стрічкових, можна монтувати в криволінійних виробках. головні недоліки пластинчастих конвеєрів – велика металомісткість, складність конструкції, монтажу та експлуатації.

 

Рис. 9‑9 – Пластинчатий конвеєр

На багатьох шахтах для транспортування допоміжних вантажів і перевезення людей в горизонтальних і похилих виробках використовуються напідошовні рейкові дороги з локомотивною або канатною тягою, а також підвісні канатні та рейкові дороги.

На рис. 9-10 показана спрощена схема транспорту вугільної шахти.

 

Рис. 9‑10 – Спрощена схема транспорту шахти

Питання для самоконтролю.

1. Яка роль підземного транспорту у вугільних шахтах?

2. Устрій рейкової колії.

3. Які локомотиви і вагонетки застосовують в шахтах?

4. Конструкції та область застосування скребкових конвеєрів?

5. Конструкції та область застосування стрічкових конвеєрів?

6. Конструкції та область застосування пластинчатих конвеєрів?

7. Як перевозять людей у підземних виробках?

 



Читайте також:

  1. L2.T4. Транспортування рідких, твердих та газоподібних речовин.
  2. L2.T4/1.1. Засоби періодичного транспортування штучних матеріалів.
  3. L2.T4/1.2. Засоби безперервного транспортування матеріалів. Транспортери.
  4. Аварії і катастрофи на транспорті.
  5. Аварії на транспорті
  6. Аварії на транспорті.
  7. Автомобільний пасажирський транспорт – важлива складова єдиної транспортної системи держави
  8. Автомобільний транспорт
  9. Автомобільний транспорт
  10. Автотранспорт
  11. Активний транспорт
  12. Активний транспорт речовин. Дослід Уссінга




Переглядів: 1739

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Канатна відкатка | Розділ 10. Шахтний підйом.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.