МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Питання 3. Менеджер як професійний керівник
Труд менеджера - це особливий вид людської діяльності, який виділився в процесі розподілу праці. Праця менеджера зі своєї соціально-економічною природою має специфічні особливості: 1. Результати праці управлінців не піддаються прямому виміру, а виражаються у загальних показниках досягнутих управлінським підрозділом. 2. Специфіка предмета, засобів, продукту і результату праці менеджера. Предметом праці є люди і вироблена ними інформація. Засобами праці є розумові - інтелектуальні та аналітичні здібності менеджера та технічні засоби управління. Продуктом праці є інформація у формі документів, рішень, розпоряджень тощо. Результатом праці є управлінські рішення спрямовані на окремих робітників або групу виконавців. 3. Підвищенні кваліфікаційні вимоги до керівників і спеціалістів управління. 4. Особлива значимість якості праці менеджера. Низька якість може привести до масштабних економічних і соціальних втрат. 5. Мобільний характер роботи та розгорнуті просторові межі. 6. Підвищений рівень самостійності у прийнятті рішень В управлінській праці виділяють 3 види діяльності: 1.Евристична праця - пов'язана з дослідженнями, пошуком підходів до вирішення проблем, аналітичні операції. 2.Адміністратівна праця - це праця, яка складається з таких операцій: - службово-комунікаційні; - розпорядницькі; - координаційні; - контрольні; - оцінюючі; 3.Оперативна праця - це інформаційно-технічна робота, пов'язана з упорядкуванням документів, заповнення документів стандартної форми, рахункові операції, кодування, передача інформації. В залежності від змісту праці управлінський персонал поділяється на: - керівники – менеджери в діяльності яких переважає евристична і частково адміністративна праця; - фахівці - в діяльності яких переважають евристична і оперативна праця. Фахівців класифікують за функціями управління: фахівець з фінансів, з маркетингу тощо. До їх обов'язків належить кваліфікована підготовка інформації для прийняття управлінських рішень. За посадовою класифікацією фахівців ділять на провідних, старших, 1 категорії. Відмінності між ними зумовлені різною складністю та обсягом виконуваних робіт; - інші службовці (технічний персонал) - виконують оперативну працю. Класифікують за операціями, які вони виконують в процесі управління. Посади службовців можуть займати «молодші спеціалісти» і «бакалаври». Менеджери в організації виконують спеціфічні ролі (за Мінцбергом) 1. Міжособистісні ролі: · є обличчям організації (символ організації); · встановлює контакти між організацією і іншими фірмами; · є формальним керівником, лидером, набирає і мотивує персонал. 2. Інформаційні ролі: · приймає і накопичує інформацію; · передає інформацію усередині організації; · надає інформацію стосовно діяльності організації поза нею. 3. Ухвалення рішень: · вносить зміни, пропонує проекти; · проявляє турботу про організацію; · розподіляє ресурси; Сучасні вимоги до особистості менеджера: - профільна повна вища освіта освітньо-кваліфікаційного рівня "спеціаліст" або "магістр"; - загальні знання в сфері управління організацією; - компетентність у технології виробництва і в галузі виробництва, до якої належить організація; - вміння управляти людьми, знання здібностей своїх підлеглих, захист їх інтересів на справедливій основі; - створення позитивного соціально-психологічного клімату в колективі; - володіння навичками підприємництва, ринковим мисленням і поведінкою, здатність до ініціативи, вміння перерозподіляти ресурси організації з метою найбільш вигідного їх застосування; - прийняття обгрунтованих і компетентних рішень; - наявність практичного досвіду і знання питань аналізу економічної ситуації; - вміння проводити маркетингові дослідження. Контрольні запитання
1. Що представляє собою управління за своєю суттю? 2. При яких історичних умовах відбувалося формування менеджменту як окремого специфічного виду діяльності? 3. Які основні умови формування організації як соціального інституту і об΄єктивної основи існування менеджменту? 4. Назвіть основні господарські процеси, які є об΄єктом управління в організації. 5. Визначіть зв΄язок і основні відмінності між поняттями «управління» і «менеджмент». 6. Дайте визначення поняття «менеджмет» як виду діяльності, процесу, органу управління, науки і мистецтва, категорії людей. 7. На які рівні умовно поділяється загальна структура менеджменту в організації? 8. Яка основна мета і задачі сучасного менеджменту в організації? 9. Чем відрізняється управлінська праця від праці виробничих робітників? 10. Дайте характеристику кожному з видів управлінської праці: евристичної, адміністративної, оперативної. З яких операцій вони складаються? 11. На які групи поділяють управлінський персонал? 12. Які характеристики і якості повинен мати сучасний менеджер? Читайте також:
|
||||||||
|