Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



БЮДЖЕТ І БЮДЖЕТНИЙ УСТРІЙ

Порядок обчислення і сплати цього податку регулюється Законом України “Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів” від 18 лютого 1997 р. Податок зараховується в бюджети місцевого самоврядування.

Платниками податку є власники транспортних засобів (підприємства, організації, установи).

Об΄єкт оподаткування: автомобілі (легкові, вантажні, спеціального призначення), колісні трактори, мотоцикли, яхти, судна парусні, човни моторні і катери.

Не оподатковуються: трактори на гусеничному ходу, машини та механізми для сільськогосподарських робіт, автомобілі швидкої допомоги, пожежні автомобілі, підйомні і самохідні транспортні засоби для перевезення вантажів на короткі відстані (у складі).

Ставки податку з 1.01.2000 р. встановлені в гривнях, виходячи зі 100 см3 об΄єму двигуна, з 1квт потужності двигуна, з 1м довжини транспортного засобу.

Обчислення податку здійснюється на підставі даних про кількість транспортних засобів за станом на 1 січня поточного року. Якщо транспортні засоби отримані в ІІ півріччі, то податок сплачується в половинному розмірі.

Податок сплачується поквартально до 15 числа місяця наступного за звітним за період до наступного технічного огляду.

Звільняються від сплати податку підприємства автомобільного транспорту загального користування (перевезення пасажирів при умові законодавчо встановлених тарифів на оплату за проїзд), сільськогосподарські підприємства-товаровиробники сплачують податок на трактори колісні, автобуси і спеціальні автомобілі для перевезення людей (з кількістю місць менше 10) у розмірі 50%.

Відповідальність: у разі зниження податку стягується вся сума заниження і штраф у двократному розмірі від тієї ж суми; при відсутності обліку об΄єктів оподаткування або при веденні обліку з порушеннями встановленого порядку – стягується штраф у розмірі 50% від суми податку, що підлягає сплаті. Оплата штрафів здійснюється за рахунок прибутку, що залишається в розпорядженні підприємств.

Сума податку включається до складу валових витрат платника, а отже зменшує оподаткований прибуток і суму самого податку на прибуток. Таким чином, поряд з фіскальною функцією вказаний податок виконує регулюючу функцію.

Податок на нерухоме майно.

Платниками податку на нерухоме майно є громадяни України, іноземні громадяни і особи без громадянства, які мають у власності нерухоме майно, що знаходиться на території України, а також громадяни, які постійно проживають в Україні та мають у власності особисте майно за її межами.

Об'єктом оподаткування є нерухоме майно, що перебуває у власності громадян: житлові будинки, квартири, дачні будинки, гаражі і т.д.

Нерухоме майно оподатковується за ставкою 0.5% його вартості.

Податок на нерухоме майно громадян зараховується до бюджетів відповідних Рад народних депутатів за місцезнаходженням об'єктів оподаткування.

 

Плата за воду

Плата за воду встановлюється за спеціальне використання водних ресурсів загальнодержавного і місцевого значення. До природних ресурсів загальнодержавного значення належать:

 

· поверхневі води, що розташовані або використовуються на території більш як однієї області;

· підземні води (в тому числі мінеральні).

 

Водні ресурси, не віднесені до ресурсів загальнодержаного призначення, відносяться до ресурсів місцевого призначення.

Платежі за спеціальне використання водних ресурсів встановлюються з метою стимулювання їхнього раціонального і комплексного використання і відтворення, вирівнювання соціально-економічних умов господарювання при використанні цих ресурсів різної доступності, природоохоронних і ресурсозберігаючих заходів.

Платниками до бюджету плати за спеціальне використання водних ресурсів є підприємства-водокористувачи, які діють на основі госпрозрахунку, мають самостійний баланс і розрахунковий рахунок у банку.

Платежі за спеціальне використання водних ресурсів включають:

 

· платежі за право користування ресурсами;

· платежі на охорону і відтворення ресурсів.

 

Розміри платежів за використання водних ресурсів встановлюються на основі нормативів плати та лімітів їх використання.

За понадлімітне використання водних ресурсів плата встановлюється у п'ятикратному розмірі по відношенню до плати за їх використання в межах установлених лімітів. Зазначені платежі в межах установлених лімітів відносять на витрати виробництва, а за надлімітне використання - вилучаються з прибутку, що залишається в розпорядженні підприємств.

9. Державне мито.
Платниками державного мита на території України є фізичні та юридичні особи за вчинення в їхніх інтересах дій та видачу

документів, що мають юридичне значення, уповноваженими на те органами.

Державне мито справляється:

 

· з позовних заяв;

· за вчинення ноторіальних дій;

· за реєстрацію актів громадського стану;

· за видавання документів на право виїзду за кордон;

· за видавання нового зразка паспорта громадянина України;

· за прописку громадян або реєстрацію місця проживання;

· за видавання дозволів направо полювання і рибальства;

· за операції з цінними паперами;

·за операції, що здійснюються на товарних, сировинних та інших біржах, крім валютних;

· за проведення аукціону;

· за дії, пов'язані з одерженням охоронних докумнетів.

 

Розрізняють ставки мита пропорційні та у фіксованих розмірах. Так, з заяв, за якими можна визначити ціну позову, мито справляється в процентах до ціни позову. Ставки мита становлять 1-80% суми договору або ціни позову. У всіх інших випадках, мито справляється в твердих сумах, які становлять відповідне співвідношення до мінімальної заробітної плати, від 3% до 6 ставок заробітної плати.

Державне мито справляється готівкою, митними марками і шляхом перерахувань з рахунку платника в кредитній установі.

За несвоєчасне та неповне внесення державного мита до бюджету стягується пеня в розмірі 0.2% за кожний день прострочення.

10. Місцеві податки і збори.  
Особливості стягнення місцевих податків і зборів та їх впливу на фінансово-господарську діяльність суб΄єктів господарювання:

· по-перше, місцеві податки і збори включаються до складу валових витрат, які виключаються зі скоригованого валового доходу, а отже, зменшують суму оподаткованого прибутку;

· по-друге, місцеві податки і збори суб΄єкти господарювання відносять на собівартість продукції (робіт, послуг), що впливає на формування їхнього прибутку.

 

Органи місцевого самоврядування мають право:

· запроваджувати тільки ті податки і збори, що передбачені законодавчими актами;

· установлювати ставки, що не перевищують граничних розмірів, передбачених законодавчими актами;

· установлювати додаткові пільги для окремих платників податків (установлення ставки нижче за мінімальну, звільнення від податку).

До складу місцевих податків і зборів відносяться

місцеві податки:

· комунальний податок;

· податок на рекламу;

 

місцеві збори:

· за право використання місцевої символіки;

· за паркування автотранспорту;

· за видачу дозволу на розміщення об΄єктів торгівлі та сфери послуг;

·за дозвіл на проведення місцевого аукціону, конкурсного розпродажу і лотерей;

· за право проведення кіно- і телезйомок;

· за проїзд територією прикордонних областей автотранспортом, що вирушає за кордон, та інші.

 

Комунальний податок

Платниками податку є юридичні особи усіх форм власності, що перебувають на території України.

Об΄єктом оподаткування є вартість товарів (послуг), реалізованих суб΄єктами підприємницької діяльності через організовану торговельну мережу (магазини, кіоски, автозаправні станції, їдальні, кафе, ресторани, лотки), а також виручка, одержана через каси неторговельних підприємств, установ і організацій від продажу безпосередньо населенню товарів власного виробництва, товарів, придбаних в інших юридичних і фізичних осіб.

Ставку комунального податку встановлено від вартості реалізованих товарів без ПДВ.

Податок з реклами

Платниками податку є суб΄єкти підприємницької діяльності, їх філії, відділення, представництва, постійні представництва неризидентів – замовники реклами, виробники і розповсюджувачі реклами.

Податок з реклами стягується під час оплати рекламних послуг з усіх видів комерційних оголошень і повідомлень, що поширюються з допомогою засобів масової інформації, афіш, плакатів, рекламних щитів, що друкуються на спортивному одязі чи майні.

Об΄єктом оподаткування є вартість послуг за встановлення і розміщення реклами. Ставки податку диференційовано в залежності від місця розташування реклами, терміну надання рекламних послуг, товару, що рекламується.

 

Питання для самоконтролю:

 

1. Визначіть сутність податку. Які функції виконують податки?

2. Розкрийте класифікацію податків.

3. Що таке податкова система, її роль?

4. Назвіть принципи побудови податкової системи.

5. Назвіть прямі податки, що сплачують юридичні особи.

6. Назвіть непрямі податки, що сплачуються юридичними особами.

7. Назвіть податки, що сплачують фізичні особи.

8. Охарактеризуйте наступні податки:

· Податок на додану вартість.

· Акцизний збір.

· Податок на прибуток підприємств.

· Прибуткове оподаткування населення.

· Податок на промисел.

· Плата за ресурси.

· Державне мито.

· Місцеві податки і збори.

 

Література:

 

1. Василик О.Д. Державні фінанси України. - К.:1997, -с. 66-127, 159-164.

2. Дробозина Л.А. Финансы. - М.:1999, стр. 155-169

3. Єпіфанов А.О. Бюджет і фінансова політика України. - К.:1997, -с. 85-123, 144-149.

4. Опарін В.М. Фінанси (Загальна теорія). -К: КНЕУ, 1999, -с. 91-114.

5. Поддєрьогін А.М. Фінанси підприємств. - К.: 1999, -с. 81-136.

6. Финанси. /Под ред. Ковалевой А.М. - М.: 1998, -с. 168-193.

 

 

Tема 5

 

 

 

Основні питання теми.

1. Бюджет як економічна та юридична категорії.

2. Бюджетний устрій і бюджетна система.

3. Поняття бюджетного процесу і його основні елементи.

 

 

1. Бюджет як економічна та юридична категорії.
Бюджет держави є дуже складним і багатогранним явищем у суспільстві. Його розгдядають з трьох сторін:

v як економічну категорію;

v як правову категорію;

v за матеріальним змістом.

 

Для виконання своїх функцій держава повинна мати достатні грошові фонди. Ці фонди вона формує шляхом перерозподілу валового внутрішнього продукту. Найважливішим засобом, через який держава здійснює розподіл і перерозподіл внутрішнього продукту, є Державний бюджет. Через бюджет держави відтворюється вся багатограння її діяльність і забезпечується виконання її функцій. Відповідно до функцій держави виділяються і групи видатків бюджету:

· на упрвління;

· на оборону;

· на економічну діяльність;

· на соціальний захист та соціальну сферу.

 


Читайте також:

  1. II. Вимоги до складання паспорта бюджетної програми
  2. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  3. III. Виконання бюджету
  4. Адміністративний устрій
  5. Адміністративний устрій і управління в українських землях під час татаро-монгольського панування.
  6. Адміністративний устрій та окупаційний режим в Україні під час війни 1941-1945 рр
  7. Адміністративно – територіальний устрій і соціальна структура Слобожанщини у половині XVII – кінці XVIII століття
  8. Адміністративно-політичний устрій Січі
  9. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах
  10. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах
  11. Адміністративно-територіальний устрій та соціально-економічний розвиток
  12. Адміністративно-територіальний устрій, економічне становище українських земель у першій половині ХІХ ст.




Переглядів: 932

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ФІНАНСИ ПІДПРИЄМСТВ | БЮДЖЕТ УКРАЇНИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.