Безпека життєдіяльності. Вступ

Дисципліна "Безпека життєдіяльності" відноситься до сучасних інтегрованих дисциплін гуманітарно-технічного напрямку, яка запроваджена міністерством освіти і науки України в планах підготовки бакалаврів усіх напрямів у 1991 р. як нормативна. З того часу у вищих навчальних закладах України почали створюватись кафедри безпеки життєдіяльності

В Одеській національній академії харчових технологій (ОНАХТ) дисципліна "Безпека життєдіяльності" (БЖД) почала викладатись у 1991 р. на кафедрі "Охорона праці", а з квітня 1992 р. на кафедрі "Безпека життєдіяльності", яка була створена на базі кафедри "Охорона праці".

Дисципліна "Безпека життєдіяльності" на даний період відноситься до основних дисциплін кафедри БЖД. Вона узагальнює досвід науково-практичної діяльності людини і формує теоретичний і методологічний апарат, який є необхідним для подальшого вивчення охорони праці, захисту навколишнього середовища, цивільного захисту, котрі розглядають конкретні небезпеки природного і техногенного характерів та способи захисту від них.

Предмет курсу – захист здоров'я та життя людини у навколишньому середовищі.

Мета курсу – забезпечення оптимальних умов життя у сучасному середовищі для кожної людини окремо та людства у цілому.

Завдання курсу - розробка методів вивчення, ідентифікації небезпечних і шкідливих факторів, прогнозування їх впливу на людину і довкілля і зниження негативних наслідків від їх прояву.

Методологічна основа дисципліни "Безпека життєдіяльності" – аналіз впливу небезпечних і шкідливих факторів природного і техногенного походження на людину і довкілля, прогнозування їх наявності у біо- та техносфері, розробка організаційних та технічних заходів, спрямованих на запобігання або зниження прояву небезпечних і шкідливих факторів на людину та довкілля.

Девіз курсу БЖД:

Набагато легше забезпечити торжество принципів безпеки життєдіяльності, ніж боротися з наслідками їх ігнорування.

Автори

Пам'ятка вивчаючим БЖД

Иногда кажется, что назначение человека состоит в том, чтобы уничтожить свой род, предварительно сделав земной шар непригодным для жизни. Жан Батист Ламарк, 1809

Системний підхід в безпеці життєдіяльності

Вирішення багатовимірних і багатоспрямованих завдань безпеки життєдіяльності можливе тільки при комплексному одночасному врахуванні взаємозв'язків у всіх сферах матеріального і духовного розвитку суспільства, тобто на принципах системності і системного підходу. Структуру і взаємозв’язки найбільш вагомих систем безпеки життєдіяльності можна представити у наступному вигляді (рис.1).

ЛЕКЦІЯ 1. Теоретичні основи безпеки життєдіяльності

План лекції

1.1. Актуальність безпеки життєдіяльності. Сталий розвиток людини

1.2. Терміни та визначення безпеки життєдіяльності

1.3. Характеристика системи «людина – життєве середовище»

1.4. Класифікація небезпечних та шкідливих факторів (НШФ)

1.5. Основні положення теорії ризику

1.6. Управління та прогнозування ризиків

Питання для самостійної роботи

1.7. Класифікація джерел небезпеки

1.8. Якісний аналіз небезпек


Читайте також:

  1. I. Вступна частина
  2. Абстрактна небезпека і концепція допустимого ризику.
  3. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  4. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  5. Актуальність безпеки життєдіяльності. Сталий розвиток людини
  6. Актуальність безпеки життєдіяльності. Сталий розвиток людини
  7. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  8. Алкоголізм і безпека праці.
  9. Безпека
  10. Безпека в SNMPv3
  11. Безпека в туристичних походах
  12. Безпека в умовах кримінальної злочинності




Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Безпека життєдіяльності. Вступ

Example: She didn't study hard. She won't pass the exams. – If she had studied hard, she would pass the exam.

1. You didn't wake me up. Now I'm late for my appointment. 2. She isn't well-qualified. She didn't get the job. 3. We didn't go to the restaurant. We don't like fast food. 4. She didn't bring her umbrella. Now, she's getting wet. 5. I don't know them very well, so I didn't go to the party. 6. He isn't at the lecture because he wasn't told about it. 7. They didn't take a map with them. They're lost now. 8. The driver isn't careful. He crashed his car into a wall. 9. I didn't buy tickets. We can't go to the theatre tonight. 10. He didn't reserve a table. He has to wait for an hour. 11. Sue forgot to go to the bank. Now she can't go shopping. 12. They missed their flight. They won't arrive until tomorrow.

 

Переглядів: 658

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.