Принципи формування інвестиційної політики підприємства.
Інвестиційна політика представляє собою частину загальної фінансової стратегії підприємства, яка полягає у виборі та реалізації найбільш ефективних форм реальних та фінансових інвестицій з метою забезпечення високих темпів розвитку та постійного зростання ринкової вартості підприємства.
Основні етапи формування інвестиційної політики підприємства:
1. Аналіз інвестиційної діяльності в попередньому періоді.
2. Дослідження та врахування умов зовнішнього інвестиційного середовища і кон’юнктури інвестиційного ринку.
3. Врахування стратегічних цілей розвитку підприємства щодо реалізації інвестиційної політики.
4. Вибір політики формування інвестиційних ресурсів.
5. Обґрунтування типу інвестиційної політики підприємства в залежності від цілей вкладення капіталу та з урахуванням ризикових переваг.
6. Формування інвестиційної політики підприємства по основних напрямах інвестування.
7. Формування інвестиційної політики підприємства в галузевому розрізі.
8. Формування інвестиційної політики підприємства в регіональному розрізі.
9. Забезпечення взаємозв’язку основних напрямів інвестиційної політики підприємства.
Інвестиційний ринок і його інфраструктура.
Інвестиційна діяльність завжди починається з ринку, оскільки заощаджень і поточних прибутків потенційному інвесторові для початкового капіталу, як правило, недостатньо.
Ринок фінансових активів (інвестиційних ринок) поділяється на грошовий ринок (ринок цінних паперів – боргових свідоцтв з терміном погашення менше року), ринок капіталів (довгострокових цінних паперів і корпоративних акцій) і кредитний ринок (боргових зобов’язань по довгострокових кредитах).
Ринок капіталів в свою чергу поділяється на первинний (торгівля новими цінними паперами) і вторинний (торгівля між інвесторами раніше випущеними цінними паперами, які знаходяться в обертанні).
Фондові біржі є вторинними ринками капіталів, оскільки на них котируються цінні папери, які вже знаходяться в обігу. Корпорація, акціями якої здійснюється торгівля на фондовій біржі, не бере участі в операціях на вторинному ринку, і, відповідно, не отримує прибутків від такого продажу.