МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Put the right forms of the verbs.
1. When the morning came, the storm already _________(to stop), but the snow still _________ (to fall). 2. Yesterday by eight o’clock he _________ (to finish) all his work, and when I _________ (to come) to his place at nine, he _________ (to read). 3. I _________ (to wait) for permission to go abroad for three weeks already, but I _________ (not to receive) the visa yet. 4. Everybody _________ (to be) at the door of the museum, but my friend _________ (not yet to come). 5. We _________ (to drink) tea when the telephone _________ (to ring). 6. Johnny noticed that everybody _________ (to look) at him, and he _________ (to feel) shy. 7. When he _________ (to come)? I _________ (to wait) for him for half an hour already. 8. When I _________ (to come) to Peter’s house last Sunday, he _________ (to read) a new book. He _________ (to say) he _________ (to give) it to me soon. Today I _________ (to take) it from him. I _________ (to finish) it by Friday.
LISTENING
Time out
Listen to Kristen, an American 16-year old, completing the questionnaire and fill in her answers. Are her answers the same as you expected?
Questionnaire Write often, sometimes or never.
Aerobics Computer activities Cooking Cycling Dancing Going to movies Reading Shopping Swimming Walking Watching TV
Which other activities do you do in your free time that aren’t listed above?
Extreme sports
Listen to Paula describing her first experience of base jumping. Tick the things from the list that she mentions.
a. The location of the place where she jumped. b. The exact amount of parachuting she had done before. c. The exact amount of parachuting her friends had done before. d. How long it took them to climb to the top of the ridge. e. Why they chose that particular jump for her. f. A difference between skydiving and base jumping. g. What injury her friend had. h. How long he had to stay in hospital.
Popular television
A Listen to three TV executives discussing a possible new reality TV show. What is the best title for the show?
a. Football academy b. Sports academy c. Celebrity football academy d. Celebrity sports academy
B Answer the questions.
a. How long would the young people stay in the training school? b. Why don’t they want to have a programme on just school? c. What would the programme concentrate on, apart from the sports? d. What would the winner get?
Holidays Listen to the family discussing what type of holiday to have. What is their final decision?
Texting Listen to four teenagers talking about their texting habits.
Who sends the most texts? Why do they enjoy texting so much? Why do you think that the majority of texters are teenagers?
SPEAKING
Speak about your typical day off.
Discuss spending your free time from the point of view of social and family life.
Speak about the advantages and disadvantages of clubbing and nightlife in Barnaul.
Читайте також:
|
||||||||
|