Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Аварії на радіаційно-небезпечних об’єктах

Радіаційною аварією називають подію на об’єкті з радіаційно-ядерною технологією, на якому сталася втрата регулювального контролю над джерелом іонізуючого випромінювання, що призвело (або могло призвести) до опромінення людей.

Необхідно вивчити, які зони радіоактивного забруднення місцевості у разі аварії на АЕС виділяють, які критерії визначення цих зон, характеристику зон, які одиниці виміру радіоактивності застосовуються для характеристики ступеня ураження людини (Табл. 2) .

Таблиця 2. Радіаційні характеристики зон радіоактивного

забруднення місцевості у разі аварій на АЕС

Найменування зони Індекс зони Доза опромінення за перший рік після аварії (рад) Потужність дози опромінення через 1 год. після аварії
На зовн. межі На внутр. Межі В серед. зони На зовн.межі На внутр. межі
Радіаційної небезпеки Помірного забруднення Сильного забруднення Небезпечного забруднення Надзвичайно небезпечного забруднення М А Б В Г                 --------         14 мрад/год   140 мрад/год   1.4 мрад/год   4.2 мрад/год   14 мрад/год   140рад/год   1400 мрад/год   4.2 рад/год   14 рад/год   ----------

 

Необхідно з’ясувати, що ступінь ураженості місцевості та різних об’єктів характеризується кількістю радіоактивних речовин, що припадають на одиницю площі поверхні та вимірюється в кюрі (Кі) – внесистемна одиниця виміру активності.

Кюрі – це активність такої кількісті речовин, в якій відбувається 3,7 х 10 10 розпадів атомів за 1 сек. У системі СІ за одиницю активності прийнято бекерель (Бк) – це кількість радіоактивних речовин, в якій відбувається 1 ядерне перетворення за сек. 1Кі = 3,7 х 1010 Бк

При вивченні цього питання слід звернути увагу на визначення поглиненої, еквівалентної, експозиційної доз випромінювання.

2.4. НС соціально-політичного характеру.

Вирішення будь-якого протиріччя глобального, регіонального, міжнаціонального, релігійного характеру з позиції сили супроводжується насильством. Суспільно – політичні конфлікти проявляються в різноманітних формах.

Вивчаючи це питання, необхідно розглянути види соціально-політичних конфліктів, фактори, що сприяють їх розвитку, види тероризму та його особливості у сучасних умовах, правила поведінки населення при даних НС.

2.5. Види зброї масового ураження. Ядерна зброя є найбільш руйнівною серед інших видів зброї масового ураження.

У сучасній ядерній зброї використовують два типи ланцюгової ядерної реакції:

- реакція ділення ядер атомів важких елементів;

- реакція синтезу ядер атомів легких елементів.

Приступаючи до вивчення правил поведінки населення у ядерному

осередку ураження, слід розглянути уражуючі фактори ядерного вибуху та характеристику їх впливу на організм людини.

Під хімічною зброєю розуміють ОР та засоби їх застосування. ОР – це

високотоксичні хімічні сполуки, які спричиняють масове ураження людей, тварин, заражають повітря, місцевість з розташованими на ній спорудами, водоймами, лісами, а також одяг, продукти харчування, фураж.

Важливим при вивченні цього питання є класифікація хімічної зброї.

Слід знати напрямки дії різних видів хімічної зброї та в залежності від цього характер уражень людини.

Необхідно розглянути положення Женевської конвенції щодо застосування хімічної зброї.

Приступаючидо вивчення питання щодо біологічної зброї,спочатку слід розглянути її види та засоби застосування.

Треба знати характер уражень людини в залежності від того чи іншого збудника захворювання, можливі симптоми захворювань.

2.6. Людина як елемент системи «людина – навколишнє середовище».

Слід уяснити, щосистема – комплекс взаємозв’язаних та взаємодiючих мiж собою елементiв, призначених для вирiшення конкретної задачi.

Взаємодії в системі «людина – машина – навколишнє середовище» можуть розвиватися за різними напрямками. За допомогою рис. 5, 5.1., рис.6. необхідно простежити сутність взаємозв’язків і взаємодій у цій системі.

Необхідно приділити увагу вивченню функцій тактильної, температурної, больової чутливості, а також зорового, слухового, рухового аналізаторів людини у сприйнятті небезпечних факторів та забезпеченні безпеки людини при вивченні компонентів системи «людина – навколишнє середовище», рівнів і особливостей її існування див. Рис.7 та Рис. 8.

 

 
 

 

 


Рис.5. Системи “людина - машина”

 
 


 

 

           
   
 
 
 
   

 


Рис.5.1. Системи “людина - машина”

 

 


Рис.6. Ситема «людина –машина» зі зворотними зв`язками.

Зовнiшнi дiї

 
 

 


Рис.7. Система “людина - машина” з пiдсистемою захисту людини.

 

 


аналiзатор
Охорона навколиш-нього середовища

Захиснi заходи
ф

       
   

 


Рис.8.Система “людина - машина” з пiдсистемою захисту навколишнього середовища.

Слід уяснити спільні риси та особливості систем «людина – машина»:динамічність, цiлеспрямованiсть, самоорганiзацiя, даптивнiсть.

 

Контрольні запитання та завдання

1. Наведіть класифікацію надзвичайних ситуацій (НС) за походженням.

2. Визначте суть кількісної характеристики оцінки ступеня небезпеки.

3. Наведіть приклади і дайте характеристику природних катастроф.

4. Охарактеризуйте дії населення щодо захисту домівки під час повеней.

5. Дайте характеристику правил поведінки населення на затопленій місцевості.

6. Перелічте правила поведінки населення підчас урагану.

7. Які особливості надання допомоги при аваріях на водному транспорті.

8. Дайте характеристику уражень СДОР.

9. Наведіть класифікацію СДОР.

10.Дайте характеристику взаємовідносин і взаємодій у системі «людина- машина - навколишнє середовище».


Читайте також:

  1. Аварії з викидом (загрозою викиду) сильнодіючих отруйних речовин на об'єктах економіки.
  2. Аварії з викидом радіоактивних речовин у навколишнє середовище
  3. Аварії з викидом радіоактивних речовин у навколишнє середовище
  4. Аварії і катастрофи на транспорті.
  5. Аварії на пожежно-вибухонебезпечних об’єктах
  6. Аварії на радіаційно небезпечних об’єктах.
  7. Аварії на транспорті
  8. Аварії на транспорті.
  9. Аварії на хімічно небезпечних об’єктах.
  10. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  11. Аварії на шахтах.




Переглядів: 904

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Анотація теми | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.