Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ

ПІД ЧАС ПІДГОТОВКИ ДО ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ

 

 

Навчальна дисципліна Організація окремих видів медичного забезпечення. Експертиза працездатності. Менеджмент системи охорони здоров’я
Модуль №
Змістовий модуль №
Тема №
Тема заняття Методика проведення експертних оцінок медичного забезпечення окремих контингентів населення
Курс V
Факультет Медичний

 

 

Полтава 2009

 

 

Актульність теми:

Як відомо, якість медичної допомоги - це належне (відповідно до стандартів, клінічних протоколів) проведення всіх заходів, які є безпечними, раціональними, прийнятними з точки зору коштів, що використовуються в даному суспільстві, і впливають на смертність, захворюваність, інвалідність.

Метою здійснення контролю якості медичної допомоги є забезпечення прав пацієнтів на одержання медичної допомоги у необхідному обсязі і належної якості шляхом оптимального використання кадрових і матеріально-технічних ресурсів охорони здоров'я, застосування досконалих медичних технологій.

Об'єктом контролю є медична допомога (комплекс профілактичних, лікувально-діагностичних і реабілітаційних заходів, які були проведені за визначеною технологією та з метою досягнення конкретних результатів).

Контроль якості медичної допомоги на території України забезпечується поєднанням двох його форм: внутрішнього та зовнішнього контролю.

За ініціативою Міністра охорони здоров'я України Василя Князевича створюється Клініко-експертна комісія МОЗ, яка буде постійно діючим органом, що створюється для колегіального розгляду клініко-експертних питань діагностики, лікування та реабілітації, скарг громадян та інших осіб, яким надавалась на території України медична допомога, а також відповідних звернень підприємств, організацій, установ, фондів соціального страхування, судових органів, прокуратури.

 

2. Конкретні цілі:

2.1. Аналізувати показники, що характеризують якість медичної допомоги

2.2. Мати уявлення про основні засади закону "Про Порядок контролю та управління якістю медичної допомоги",

2.3. Мати уявлення про методику проведення експертних оцінок

 

3. Базові знання, вміння, навички, необхідні для вивчення теми (міждисциплінарна інтеграція):

Назви попередніх дисциплін Отримані навики
1. Соціологія   2. Медична біологія     3. Біостатистика 4. Фармакологія 5. Пропедевтика внутрішньої медицини 6. Хірургічні хвороби 7. Соціальна медицина   Мати уяву про методику проведення соціологічних опитувань. Визначити основні поняття, методи та засоби досліджень, які використовуються для дослідження факторів навколишнього середовища та їх впливу на організм і здоров`я. Проводити статистичне дослідження. Мати уявлення про стандарти надання медичної допомоги   Аналізувати показники діяльності клінічних відділень

4. Завдання для самостійної роботи під час підготовки до заняття

4.1. Перелік основних термінів, параметрів, характеристик, які повинен засвоїти студент при підготовці до заняття:

 

Термін Визначення
Якість медичної допомоги   це належне (відповідно до стандартів, клінічних протоколів) проведення всіх заходів, які є безпечними, раціональними, прийнятними з точки зору коштів, що використовуються в даному суспільстві, і впливають на смертність, захворюваність, інвалідність.
Управління якістю скоординована діяльність, яка полягає у спрямуванні та контролюванні системи охорони здоров’я на всіх рівнях щодо якості медичної допомоги
Зовнішній контроль якості медичної допомоги Контроль за додержанням вимог, встановлених спеціально-уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров'я. - Попереджувальний зовнішній контроль, спрямований на забезпечення певних гарантій якості, відбувається шляхом ліцензування господарської діяльності у сфері охорони здоров'я, державної акредитацій ЗОЗ та атестації медичного персоналу. - Поточний зовнішній контроль, спрямований на визначення ступеня відповідності діяльності і конкретних результатів роботи ЗОЗ вимогам медичних стандартів та уніфікованих клінічних протоколів медичної допомоги.
Основні напрямки зовнішнього контролю за якістю медичної допомоги - експертиза процесу надання медичної допомоги хворим; - стан матеріально-технічного забезпечення; - організація надання медичної допомоги та вибір найбільш раціональних управлінських рішень; - контроль за реалізацією управлінських рішень; - дотримання кваліфікаційним вимогам; - вивчення задоволеності пацієнтів наданою медичною допомогою; - забезпечення прав та безпеки пацієнтів;
Внутрішній контроль якості медичної допомоги контроль, який здійснюється шляхом експертизи якості наданої медичної допомоги вимогам стандартів, нормативів, клінічних протоколів співробітниками ЗОЗ, юридичних осіб та фізичними особами-суб'єктами підприємницької діяльності, які провадять господарську діяльність з медичної практики - лікарями (самоконтроль) та їх керівництвом. Експертиза якості надання медичної допомоги здійснюється відповідно Уніфікованої методики експертного контролю якості надання медичної допомоги затвердженою МОЗ.
До контролю якості підлягають випадки:   - летальні випадки; - випадки ускладнень; - випадки первинного виходу на інвалідність осіб працездатного віку; - випадки повторної госпіталізації з приводу того самого захворювання протягом року; - випадки захворювань з подовженими чи укороченими термінами лікування (чи тимчасової непрацездатності); - випадки з розбіжністю діагнозів; - випадки, що супроводжувалися скаргами пацієнтів чи їх родичів. Інші випадки надання медичної допомоги підлягають експертній оцінці за рішенням органів охорони здоров’я.
Клініко-експертні комісії Міністерства охорони здоров’я України (КЕК МОЗ) Комісії, які створюються Міністерством охорони здоров’я України з метою здійснення контролю якості медичної допомоги.
Модель кінцевих результатів (МКР) це система (набір) показників здоров'я населення та діяльності закладу охорони здоров'я, яких необхідно досягти (норматив), щоб відповідати сучасному рівню якості надання медичної допомоги.
Показники результативності в МКР це показники, які прийняті за норматив, мають кількісну характеристику з одиницею виміру, оцінку показників в балах та оцінку однієї одиниці відхилення показника діяльності ЛПЗ від нормативного. Оцінка нормативу в балах проводиться експертно, відповідно його значення серед інших показників.
Коефіцієнт досягнутого результату це розрахунковий коефіцієнт, який характеризує ступінь досягнення моделі кінцевих результатів. Може мати значення від 0 до 1, або від 0 до 100%.

 

4.2. Теоретичні питання до заняття

1. Що є метою здійснення контролю якості медичної допомоги?

2. Що є об’єктом контролю?

3.Що розуміють під якістю медичної допомоги?

4. Що розуміють під якістю медичної допомоги?

5. Що передбачає зовнішній контроль за якістю медичної допомоги?

6. Що передбачає внутрішній контроль за якістю медичної допомоги?

7. Які випадки обов’язково підпадають під контроль якості?

8. Що розуміють під моделлю кінцевих результатів?

Що характеризує коефіцієнт досягнутого результату?

 

4.3. Практичні роботи, які виконуються на занятті:

 


Читайте також:

  1. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  2. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  3. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  4. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  5. Internet. - це мережа з комутацією пакетів, і її можна порівняти з організацією роботи звичайної пошти.
  6. IV. Вимоги безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці
  7. S Визначення оптимального темпу роботи з урахуванням динаміки наростання втоми.
  8. VII. Прибирання робочих місць учнями (по завершенню роботи) і приміщення майстерні черговими.
  9. Аконність залишення засуджених у слідчому ізоляторі для роботи з господарського обслуговування.
  10. Актуальні методи соціальної роботи
  11. Актуальність проблеми професійної етики соціальної роботи
  12. Алгоритм роботи прозорого моста




Переглядів: 999

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Протокол №_____від «__»__________ 200_ р. | Зміст теми

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.022 сек.