МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Методичні рекомендаціїВідповідаючи на перше питання, слід визначити стадії розвитку первісного суспільства. Варто зауважити, що первісні люди з’явилися на українських землях приблизно 1 млн. років тому. Студент повинен з’ясувати, коли існували палеоліт, мезоліт, неоліт як періоди кам’яного віку на Україні, визначити їх особливості. Зокрема, слід зазначити, що у цей час панував матріархат, основними заняттями було збиральництво та полювання. Відкриттям мезоліту було те, що приручено собаку і винайдено лук та стріли, а за неоліту люди почали займатися промислами – гончарством, прядінням, ткацтвом. З’явилося скотарство та землеробство. Друге питання присвячене характеристиці однієї з найяскравіших культур давньоєвропейської історії – трипільської, яка виникла у період енеоліту (мідно-кам’яного віку). Студент повинен уважно простежити, у чому полягає гіпотетичний зв’язок племен трипільської культури та українського етносу. Потрібно наголосити, що основним заняттям трипільців було орне землеробство, вперше почали виготовляти вироби з міді, на надзвичайно високому рівні розвивалось гончарство. Студент має показати на прикладах, що етнос трипільців у той час ні в чому не поступався цивілізаціям Стародавнього Сходу. У третьому питанні студенту необхідно розповісти про розселення перших народів на території півдня і сходу України. Першими з найдавніших жителів Північного Причорномор’я, чия назва зафіксована в писемних джерелах і дійшла до наших днів, були кіммерійці. З’ясуйте, чим займалися і яким був суспільно-політичний лад кіммерійців. Говорячи про скіфів, зауважте, що це були іраномовні племена, які переважали кіммерійців чисельністю, військовою вправністю, більшою організацією та єдністю. Охарактеризуйте діяльність скіфів на різних етапах їх розвитку. Чому давньогрецькі історики скіфів поділяли на царських скіфів, скіфів-кочівників, скіфів-орачів та скіфів-землеробів. На межі ІV – ІІІ ст. до н.е. почався занепад Скіфської держави, а наприкінці ІІІ ст. до н.е. під натиском сарматів вона змістилась у степи Кримського півострова. Висвітлюючи діяльність сарматів на півдні України, зупиніться на господарстві сарматів, якими основними заняттями вони займалися, з якими кочовими племенами воювали. У четвертому питанні детально охарактеризуйте господарство та устрій грецьких колоній у Північному Причорномор’ї. Зупиніться на причинах античної колонізації. Назвіть міста-держави, що засновані у Північному Причорномор’ї. За формою правління міста-держави були республіками: демократичними або аристократичними. Розкажіть про Боспорське царство, яке виникло у V ст. до н.е. в результаті об’єднання більш як 20 міст на чолі з Пантікапеєм. Відзначте причини занепаду грецьких колоній Північного Причорномор’я. Слід підкреслити, що культура античних колоній значною мірою вплинула на культурний розвиток сусідніх народів, у тому числі і слов’ян.
Контрольні запитання 1. Визначте періоди розвитку первісного суспільства України. 2. Назвіть найдавніші стоянки первісних людей на території України. 3. Порівняйте періоди кам’яного віку: палеоліт, мезоліт, неоліт. 4. Вкажіть час, коли на території України відбувся перехід від привласнюючого до відтворюючого господарства. 5. Чому трипільську культуру називають найцивілізованішою культурою неолітичної доби. 6. Визначте суспільно-політичний лад трипільського суспільства. 7. Охарактеризуйте роль кочівників у розвитку ранньої історії України. 8. Вкажіть, коли і на якій території проживали кіммерійці. Назвіть держави, з яким воювали кочові племена кіммерійців. 9. Назвіть кочові племена, які почали заселяти українські степи в VІІ ст. до н.е. Визначте регіон, звідки прийшли на українські землі племена скіфів-кочівників. 10. Коли під ударами сарматів розпалася Скіфія? Вкажіть час, коли в Криму існувало Скіфське царство, яке античні автори називали Малою Скіфією. 11. З’ясуйте, коли у Північному Причорномор’ї існували грецькі міста-держави. Назвіть міста, засновані грецькими колоністами в північному Причорномор’ї в античну епоху. 12. Чим викликаний поступовий занепад грецьких міст Північного Причорномор’я? Читайте також:
|
||||||||
|