Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методичні рекомендації

Відповідаючи на перше питання, слід пам’ятати, що початок ХХ ст. в історії України характеризується загальним революційним піднесенням, що було викликане гострим класовим протиріччям, національним гнобленням, політичним безправ’ям населення. Як у Наддніпрянській, так і в Західній Україні революційний настрій охопив усі кола суспільства. Помітного розвитку набув національно-визвольний рух, студенту слід визначити його особливості. Зауважимо, що у Західній Україні національний рух розвивався в більш сприятливих умовах і мав значно більші здобутки, ніж у Наддніпрянщині. Тут активно діяли не тільки українські політичні партії, але й культурно-просвітні організації, молодіжні спортивні товариства “Сокіл”, “Січ”, “Пласт”, видавалася українська література і преса і ін. У Наддніпрянській Україні національно-визвольний рух проявився в процесі політизації українського руху, зростанні кількості національних партій. Зокрема, виникли РУП, НУП, УДП, УРП, УРДП, УСДС “Спілка”, УСДРП. Студент повинен знати, хто очолював ці партії, якими були їхні основні програмні засади. Наголосимо, що національний рух у Наддніпрянській Україні в цілому не набрав масового характеру. У ньому брала участь в основному ліберальна і демократична інтелігенція, тоді як робітники і селяни вели боротьбу, перш за все за свої класові інтереси. Наголосимо, що українські партії були малочисельними, недостатньо згуртованими і організованими. У національному питанні всі вони, крім НУП, не йшли далі вимоги автономії України в складі Росії.

У другому питанні потрібно висвітлити події революції 1905-1907 років в Україні. Революція носила як соціальний, так і національно-визвольний характер, оскільки національне питання було на передньому плані боротьби. Необхідно вказати здобутки національного руху в період революції. Наголосити, що з’явилася легальна українська преса, виникла культурно-просвітня організація “Просвіта”, відкривались українські школи, активну діяльність здійснювала українська фракція у першій Думі (1906 р.) та в другій Думі (1907 р.). Насамкінець, слід звернути увагу на причини поразки революції та частково охарактеризувати добу реакції, яка постала після неї.

У третьому питанні, описуючи становище українських земель у складі Російської імперії у 1907-1914 роках, дайте оцінку столипінським реформам, висвітліть російський шовіністичний рух, спрямований проти українського національного руху, коротко розкажіть про економічний розвиток Наддніпрянщини. Зауважимо, що з метою координації діяльності українських сил у нових умовах українські діячі в 1908 році створили міжпартійний політичний блок – Товариство українських поступовців (ТУП). Дайте характеристику його діяльності. Аналізуючи становище українців Західної України, розкрийте суть польсько-українського протистояння на початку ХХ ст., опишіть боротьбу за український університет у Львові та реформу виборчої системи.

Відповідь на останнє четверте питання слід розпочати з характеристики основних причин Першої світової війни. Зверніть увагу на далекосяжні плани двох блоків імперіалістичних держав (Антанти і Троїстого Союзу) щодо України. Характеризуючи становище України під час війни, необхідно виділити такі обставини: Західна і Наддніпрянська Україна опинилися по різні сторони фронтів, оскільки Росія і Австро-Угорщина належали до протилежних блоків; війна розколола українські політичні сили і, тим самим, ослабила український рух. Слід подати оцінку подій Першої світової війни різними українськими політичними партіями Західної і Наддніпрянської України, навести характеристику діяльності Головної Української Ради (ГУР) та Союзу Визволення України (СВУ). У хронологічній послідовності розкрийте хід основних воєнних подій, покажіть, як величезна кількість українців боролася і вмирала за імперії, що не лише ігнорували їхні національні інтереси, але й активно намагалися знищити їхній національний рух. Окремо увагу приділіть реакційній політиці царизму в окупованій Галичині та Буковині. Опишіть зародження та діяльність Українських Січових Стрільців.

 

 

Контрольні запитання

1. Які фактори спричинили політизацію національного руху українців Наддніпрянщини на початку ХХ ст.?

2. Охарактеризуйте спектр українських політичних партій Наддніпрянщини на початку ХХ ст.

3. Чим Східна Галичина заслужила назву “Українського П’ємонту”? Пригадайте з курсу загальної історії події італійського національного руху, центром якого стала провінція П’ємонт.

4. Проаналізуйте історію збройних повстань 1905 р. в Україні і дайте відповідь, з яких причин зазнало поразки кожне з них.

5. У чому проявилися здобутки національно-визвольного руху в Україні в революції 1905-1907 рр.?

6. Охарактеризуйте політичну платформу та діяльність українських парламентських громад в І та ІІ Державних думах Росії.

7. Перелічіть конкретні факти, які характеризують шовіністичний наступ царизму проти українського народу?

8. Що негативного і що позитивного було в особі Петра Столипіна?

9. Розкрийте причини масової еміграції українців на початку ХХ ст.

10. Розкрийте політичні плани і наміри держав – учасниць Першої світової війни щодо українських земель. Чому війна актуалізувала і загострила “українське питання”?

11. Порівняйте зовнішньополітичну орієнтацію українських політичних лідерів Наддніпрянщини, Галичини та Буковини в період Першої світової війни.

12. Які обставини посилювали трагізм тієї ситуації, в якій опинилася Україна в період Першої світової війни?



Читайте також:

  1. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  2. А. Підготуйте і запишіть висновки-рекомендації для автора, який перекладає текст з російської мови на українську.
  3. Безпечне поводження з хімічними речовинами та рекомендації щодо їх зберігання
  4. Головні етапи кількісного аналізу та оцінювання ризику. Методичні підходи до визначення ризику.
  5. Деякі рекомендації керівному складу МНС під час проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт
  6. Деякі рекомендації щодо правил поведінки в умовах небезпеки землетрусу
  7. Деякі рекомендації щодо правил поведінки при зсувах та селях
  8. Деякі рекомендації щодо правил поведінки при зсувах та селях
  9. Деякі рекомендації щодо правил поведінки при пожежах
  10. Деякі рекомендації щодо правил поведінки при пожежах
  11. Додаткові методичні прийоми вивчення вищої нервової діяльності.
  12. ЗАВДАННЯ 2. Перечитайте текст попереднього завдання, підготуйте рекомендації відносно культури спілкування фахівців.




Переглядів: 701

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Додаткова література | Тема 13. Центральна Рада.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.