Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методичні рекомендації

Приступаючи до висвітлення першого питання, зверніть увагу на складне міжнародне і політичне становище в якім опинилася Україна у кінці 1918 року. Опозиційні до гетьманату сили об’єдналися навколо Українського Національного Союзу (УНС). Слід розібратися, якою була соціальна і політична база УНС, охарактеризуйте її діяльність стосовно повалення Гетьманської держави П.Скоропадського. Потрібно підкреслити, що 13 листопада 1918 року на засіданні УНС з метою організації боротьби проти гетьманського режиму було створено опозиційний уряд – Директорію на чолі з В.Винниченком. З’ясуйте, чому ліві політичні сили у державі прийшли до влади. Перегляньте декларацію, якою 26 грудня 1918 року Директорія перейменувала Українську Гетьманську державу в Українську Народну Республіку.

У другому питанні необхідно розкрити основні напрямки внутрішньої і зовнішньої політики Директорії. Передусім підкреслимо, що Директорія була урядом соціалістичного спрямування. Прийшовши до влади, вона розгорнула активну державотворчу діяльність. Дайте характеристику нового земельного закону про передачу поміщицької землі селянам без викупу. Зверніть увагу на боротьбу Директорії з більшовиками, які прагнули відновити в Україні радянську владу і зберегти єдність з Радянською Росією. Зауважимо, що в КП(б)У склалася національно-комуністична меншість, яка виступала за незалежність радянської України. Окремо слід сказати про інтервенцію військ Антанти на півдні України в кінці 1918 року, які надали підтримку білогвардійцям у боротьбі за відновлення “єдиної і неділимої” Росії. Надзвичайно важливою подією в житті українського народу було проголошення Акту Соборності України (злуки УНР і ЗУНР) 22 січня 1919 року. Дайте детальну характеристику цього документа. З 21 по 29 січня 1919 року працював Трудовий конгрес, який схвалив Акт Злуки. Визначте, які основні рішення прийняв цей законодавчо-представницький орган об’єднаної держави. Зупиніться на подальших непростих відносинах між урядами УНР і ЗУНР, які фактично призвели до розриву стосунків між ними. Аргументуйте твердження, що внутрішня політика Директорії була непослідовною, нерішучою. Підкреслимо, що Директорія у другій половині 1919 року втрачала підтримку українського населення, тоді як авторитет більшовиків зростав. Поступово більшість українських земель УНР стала підконтрольною більшовикам. З’ясуйте, чому Симон Петлюра узурпував усю владу УНР у своїх руках. Вкажіть основні причини поразки Директорії.

При розгляді третього питання слід зазначити, що в західноукраїнських землях національне відродження відбувалося швидше порівняно з економічно розвиненими землями Східної України. Ці прояви дали свої позитивні наслідки. Коли Австро-Угорська імперія почала розвалюватися, в західних землях встановилася своя держава – Західноукраїнська Народна Республіка (ЗУНР). Доцільно розглянути події, які передували утворенню ЗУНР. Зокрема, у жовтні 1918 року українські політичні та церковні ієрархи Східної Галичини і Буковини утворили у Львові Українську Національну Раду (УНРаду) на чолі з Є.Петрушевичем. Дайте характеристику її діяльності. Зосередьте також увагу на аналізі подій листопадового повстання у Львові. Охарактеризуйте державотворчі процеси, які привели до утворення ЗУНР. Проаналізуйте Закон УН Ради, який затвердив державну самостійність ЗУНР.

При відповіді на четверте питання охарактеризуйте основні напрямки внутрішньої і зовнішньої політики ЗУНР. Потрібно зауважити, що уряд ЗУНР не був схильний до радикальної зміни соціально-економічного життя, а прагнув до демократичних реформ при збереженні соціального спокою. Зауважимо, що за короткий час була сформована ефективна система управління. Відбулися довибори до УН Ради – представницького і законодавчого органу. Зупиніться на соціально-економічних реформах ЗУНР. Була створена національна армія – Українська Галицька Армія (УГА). Дайте характеристику її діяльності. Говорячи про зовнішню політику, зверніть увагу на українську-польську війну, яка була не на користь ЗУНР. З’ясуйте непрості відносини ЗУНР і УНР. Насамкінець, скажіть про еміграційну діяльність ЗУНР щодо вирішення західноукраїнського питання, яка не знайшла міжнародної підтримки. 15 березня 1923 року Конфедерація послів Антанти прийняла остаточне рішення про приналежність Східної Галичини Польщі, припинивши, таким чином, юридичне існування ЗУНР.

Висвітлюючи п’яте питання, потрібно узагальнити основні причини поразки української національно-демократичної революції 1917-1920 років. Слід звернути увагу на слабку соціальну базу українського національного руху, низький рівень національної свідомості українців. Зосередьтеся на причинах відсутності єдності в діях українських національних сил. Доцільно охарактеризувати несприятливу міжнародну ситуацію, яка склалася у період української революції, визначити зовнішньополітичні чинники, які заважали розвитку національного державотворення. Завершуючи вивчення цієї теми, студент повинен засвоїти значення і уроки визвольних змагань у 1917-1920 роках та усвідомити, що державотворча діяльність Центральної Ради, Української Гетьманської держави, Директорії УНР і ЗУНР не пройшла марно. Завдяки їхнім зусиллям український народ був визнаний у світі як етнічна цілісність, а в межах радянської імперії (СРСР) була визнана окрема Українська РСР. Це був вагомий крок уперед, оскільки до того світова громадськість окремого українського народу не визнавала. Без цієї боротьби українського народу було б неможливе проголошення державної незалежності в 1991 році.

 

 

Контрольні запитання

1. Розкрийте причини конфлікту між гетьманатом та Директорією. Як його було вирішено?

2. Проаналізуйте політичний курс Директорії. Які наслідки він мав для внутрішнього та зовнішнього становища України?

3. Які відносини склалися в Директорії з радянською Росією? Яких зусиль докладала Директорія з метою припинення вторгнення в Україну радянських військ?

4. Як втручання Антанти у події громадянської війни відбилися на становищі в Україні?

5. Дайте узагальнену характеристику діяльності Директорії. В чому її сильні й слабкі сторони?

6. Визначте історичне значення акту злуки УНР і ЗУНР.

7. На конкретних фактах доведіть, що, незважаючи на урочисте проголошення УНР і ЗУНР, у той період не могло відбутися справжнє возз’єднання українських земель.

8. Чим була викликана і в чому виявилася активізація національно-визвольного руху в Західній Україні наприкінці Першої світової війни?

9. Коли і за яких обставин була проголошена Західноукраїнська Народна Республіка (ЗУНР)?

10. Чим була викликана війна ЗУНР з Польщею? Розкажіть про хід і наслідки цієї війни.

11. Підведіть підсумки української національно-визвольної революції 1917-1920рр. (результати революції; причини поразки революції; історичне значення революції).



Читайте також:

  1. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  2. А. Підготуйте і запишіть висновки-рекомендації для автора, який перекладає текст з російської мови на українську.
  3. Безпечне поводження з хімічними речовинами та рекомендації щодо їх зберігання
  4. Головні етапи кількісного аналізу та оцінювання ризику. Методичні підходи до визначення ризику.
  5. Деякі рекомендації керівному складу МНС під час проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт
  6. Деякі рекомендації щодо правил поведінки в умовах небезпеки землетрусу
  7. Деякі рекомендації щодо правил поведінки при зсувах та селях
  8. Деякі рекомендації щодо правил поведінки при зсувах та селях
  9. Деякі рекомендації щодо правил поведінки при пожежах
  10. Деякі рекомендації щодо правил поведінки при пожежах
  11. Додаткові методичні прийоми вивчення вищої нервової діяльності.
  12. ЗАВДАННЯ 2. Перечитайте текст попереднього завдання, підготуйте рекомендації відносно культури спілкування фахівців.




Переглядів: 560

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Література до реферату | Тема 15. Українські землі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.