Організація ведення бухгалтерського обліку на підприємстві
Підприємство самостійно визначає облікову політику, обирає форму бухгалтерського обліку, розробляє систему і форми управлінського обліку, затверджує правила документообороту і технологію оброблення облікової інформації, додаткову систему рахунків і регістрів аналітичного обліку.
Облікова політика- це сукупність принципів, методів і процедур, що використовуються підприємством для складання і подання фінансової звітності. Затвердження облікової політики проводиться наказом по підприємству, який має містити такі розділи: загальні положення, організація роботи бухгалтерії (форма
обліку, робочий план рахунків, графік документообороту, план проведення інвентаризацій, склад звітності), методика ведення обліку.
Згідно з чинним законодавством, ведення бухгалтерського обліку на підприємстві може бути організовано шляхом:
1) введення до штату підприємства посади бухгалтера або створення бухгалтерської служби на чолі з головним бухгалтером;
2) користування послугами спеціаліста з бухгалтерського обліку, зареєстрованого як підприємець, що здійснює підприємницьку діяльність без створення юридичної особи;
3) ведення на договірних засадах бухгалтерського обліку : централізованою бухгалтерією або аудиторською фірмою;
4) самостійного ведення бухгалтерського обліку та складання звітності безпосередньо власником або керівником підприємства, крім тих підприємств, звітність яких повинна оприлюднюватися.